Andre løsninger?
Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 10:09

Så er der virkelig kommet liv i huset. Maggie er nu højløbsk, og nu er
Vaks osse begyndt at vise interesse for hende. Oy har været hendes tro
følgesvand, og de to har hængt sammen som ærtehalm (bogstaveligt
talt), men nu blander farmand sig altså i legen, og her er virkelig
uro hele tiden.

Der er ikke de store problemer mellem Maggie og Vaks, og da slet ingen
mellem Maggie og Oy, men Vaks er temmelig "skarp" overfor Oy lige pt.
og jeg har valgt at skille dem ad. Har så Maggie og Oy i stuen, og så
er Vaks henvist til køkkenet. Er det andre løsninger end simpelthen at
skille dem ad?

Der er bestilt tid til Maggie hos dyrlægen, og hun skal neutraliseres
på mandag, men det er jo en hel uge med en højløbsk tæve OG 2 fertile
hanhunde i huset, så jeg ville gerne høre hvad I andre gør.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 12-11-07 11:11

Leyna, skrev:

> Der er bestilt tid til Maggie hos dyrlægen, og hun skal neutraliseres
> på mandag, men det er jo en hel uge med en højløbsk tæve OG 2 fertile
> hanhunde i huset, så jeg ville gerne høre hvad I andre gør.

Det lyder da helt forkert at sterelicerer hende mens hun er højløbsk,
jeg har da altid hørt at det er bedst mellem 2 løbetider,
undrer mig da at dyrelægen overhovedet vil gører det
når det ikke er livsnødvendigt.

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 11:18

On Mon, 12 Nov 2007 11:10:32 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det lyder da helt forkert at sterelicerer hende mens hun er højløbsk,
>jeg har da altid hørt at det er bedst mellem 2 løbetider,
>undrer mig da at dyrelægen overhovedet vil gører det
>når det ikke er livsnødvendigt.

Søde Jens! Det her ER midt mellem 2 løbetider... eller det burde det
faktisk være, for sidste løbetid var i juli/august.

Han vil ikke ta' hende mens hun bløder endnu, men umiddelbart derefter
skulle det godt kunne lade sig gøre.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 12-11-07 11:29

Leyna, skrev:

> Søde Jens! Det her ER midt mellem 2 løbetider... eller det burde det
> faktisk være, for sidste løbetid var i juli/august.

*LOL*
Du er sgu da bare uheldig med dine hunde ind imellem

> Han vil ikke ta' hende mens hun bløder endnu, men umiddelbart derefter
> skulle det godt kunne lade sig gøre.

Han må jo vide hvad han gør, kan bare huske at det var den
besked jeg selv fik i sin tid.

/Jens (som har helt ondt af Leyna)

Fra : lh

Dato : 12-11-07 11:52

> [...]
> Du er sgu da bare uheldig med dine hunde ind imellem

> Han må jo vide hvad han gør, kan bare huske at det var den

Altså nu kan jeg forstå der er nogle hormonale problemer så hunden er kommet
i løbetid uden for normal tid, men ellers vil jeg også mene det er helt
forkert at sterilisere mens hunden stadig er i løbetid. Jeg står selv med en
der skal steriliseres her efter første løbetid og det har alle de dyrlæger
jeg har tale med om dette sagt det er meget vigtigt at hormonerne er faldet
på plads igen inden og dvs ca mellem to løbetider. Nu har jeg måtte regne
mig frem og min skal det så mellem jul og nytår det passer midt mellem de to
løbetider. Nu er der så sket det at hun har fået indbildte hvalpe (falsk
drægtighed) og lige nu putter hun med en pivebold og en kat!! Og hun
producere mælk, så jeg håber virkelig det også falder til ro igen inden hun
skal steriliseres, men det burde det kunne nå´s.

lh

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 12:19

On Mon, 12 Nov 2007 11:51:57 +0100, "lh" <com@comhere.dk> wrote:

>Altså nu kan jeg forstå der er nogle hormonale problemer så hunden er kommet
>i løbetid uden for normal tid, men ellers vil jeg også mene det er helt
>forkert at sterilisere mens hunden stadig er i løbetid.

Jeg blev da godt nok osse noget panikken, da hun begyndte at bløde nu.
Jeg var sikker på, at lige nu var vi midtvejs og derfor er det
optimalt at få det gjort nu.

Men dyrlægen oplyste mig så om, at der er stor forskel på hvor lange
intervaller tæverne har, og at der ikke behøvede at være noget
unormalt i en ny løbetid så hurtigt. De største hormonale problemer
ligger faktisk hos hannerne, for de er begge to oppe at køre, og de ER
altså begge tæt beslægtet med Maggie, så det duer ikke. Jeg spurgte
faktisk ind til det med hormonerne, men dyrlægen så ingen problemer i
det. Han ville bare ikke foretage indgrebet før hun er færdig med at
bløde. Der MÅ ikke komme hvalpe ud af det her, så derfor panikken.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : lh

Dato : 12-11-07 12:24

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Jeg tror dem med flere hunde (han og hunhunde) må skille hundene ad i den
periode. Har du ikke den mulighed, hvor besværligt det end måtte være?

lh

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 14:54

On Mon, 12 Nov 2007 12:24:26 +0100, "lh" <com@comhere.dk> wrote:

>Jeg tror dem med flere hunde (han og hunhunde) må skille hundene ad i den
>periode. Har du ikke den mulighed, hvor besværligt det end måtte være?

Det er det jeg gør lige pt, men det er træls for alle parter.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-11-07 22:31

On Mon, 12 Nov 2007 11:51:57 +0100, "lh" <com@comhere.dk> wrote:
>"pwh" <gætselv@.dk> skrev...

Du må ikke lade Oy og Maggie være sammen.
De er ligeglade med, at de er søskende!

> [...]
>Og hun producere mælk, så jeg håber virkelig det også falder
>til ro igen inden hun skal steriliseres, men det burde det

At din hund producerer mælk er synd for hende. Det kan være
ret smertefuldt, og der findes altså midler til at stoppe det med.
Jo hurtigere hun kan stoppes med mælken, jo hurtigere er hun over
modergerningen!

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/sjatliste.html

Lev, som døde du i morgen; lyt og lær, som levede du evigt.

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 05:09

On Mon, 12 Nov 2007 22:31:04 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Du må ikke lade Oy og Maggie være sammen.
>De er ligeglade med, at de er søskende!

Halvsøskende, Sonja. Jeg forhørte mig faktisk (af ren nysgerrighed)
hos nogle opdrættere, og de mente ikke at det var et problem at avle
på halvsøskende. Så kalder man det blot linieavl. til gengæld ville
det blive indavl, hvis Vaks parrede Maggie. Hmmmm... Jeg kan da godt
se, at der er kommet lidt nyt blod ind mellem halvsøskende, men jeg
synes sg* alligevel at det lugter af indavl.

Nu kommer der ingen hvalpe ud af dette her, og jeg sørger da så vidt
muligt for at holde hundene adskilt, men det er faneme ikke nemt med 2
hunde der selv kan åbne døre. *SUK*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-11-07 03:11

On Tue, 13 Nov 2007 05:09:23 +0100, Leyna wrote:

> [...]
>se, at der er kommet lidt nyt blod ind mellem halvsøskende, men jeg
>synes sg* alligevel at det lugter af indavl.

Jeg ved ikke, hvem du har spurgt, men du kan bare ta' DKK's
indavlsregler. Far+datter = linieavl
Mor+søn = indavl
Næ, ½-søskende behøver ikke at være et problem, men du ved ikke
langt tilbage, hvad der ligger på Oy og Maggi!
Man skal vide 100%, hvad man gør, når man laver ½-søskende-parringer!

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 12:11

On Mon, 12 Nov 2007 11:29:19 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>*LOL*
>Du er sgu da bare uheldig med dine hunde ind imellem

Det må jeg desværre gi' dig ret i.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-07 10:24

> [...]
> Du er sgu da bare uheldig med dine hunde ind imellem

> Han må jo vide hvad han gør, kan bare huske at det var den

Hvorfor dog det.... Det er da skægt at have hvalpeeeeeeee.....

M.V.H....Benny..

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 12-11-07 11:46

> Søde Jens! Det her ER midt mellem 2 løbetider... eller det burde det
> faktisk være, for sidste løbetid var i juli/august.

Hvis hun var i løbetid i juli/august, lyder det da lidt vildt at hun
allerede er i løbetid nu?
men det kan selvfølgelig være pga. hendes unge alder, at det ikke er
stabiliseret endnu med hensyn til intervallerne.

kan du ikke sende drengene i pension indtil hun har været under kniven?, jeg
siger ikke at det er synd for dig, hvis der sker uheld.. (-;

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 12:26

On Mon, 12 Nov 2007 11:45:58 +0100, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>kan du ikke sende drengene i pension indtil hun har været under kniven?, jeg
>siger ikke at det er synd for dig, hvis der sker uheld.. (-;

Nu søger jeg heller ikke ynk.

Pension er selvfølgelig et alternativ, men jeg ville være ked af at
skulle sætte mine to drenge i bur, bare fordi damen er "utidig". Hvis
jeg kendte nogen der kunne passe dem, så ville jeg nok sende dem væk,
men det gør jeg desværre ikke. Mest fordi Vaks jo ikke bare lige kan
sættes sammen med hvem som helst. *SUK*

Men hvis ikke jeg finder ud af noget andet, så må det jo bare gå så
godt det nu kan, men det stresser sørme os allesammen.

Iøvrigt er jeg ikke så bange for "uheld", for som dyrlægen sagde "Lad
dem da bare tage fornøjelsen med. Jeg fjerner jo alligevel det hele d.
19." En lidt barsk besked, men han har jo ret.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 12-11-07 12:44

Leyna, skrev:

> Iøvrigt er jeg ikke så bange for "uheld", for som dyrlægen sagde "Lad
> dem da bare tage fornøjelsen med. Jeg fjerner jo alligevel det hele d.
> 19." En lidt barsk besked, men han har jo ret.

Han er sgu da helt nede på jorden
Men faktisk har han da en pointe der.

/Jens

Fra : Hm

Dato : 12-11-07 17:30

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev bl.a

som dyrlægen sagde "Lad
> dem da bare tage fornøjelsen med. Jeg fjerner jo alligevel det hele d.
> 19." En lidt barsk besked, men han har jo ret.
> --

Her må jeg nok erkende, at her står jeg af, syntes det er noget af
ligegyldig holdning, af den dyrlæge

Hanne/ som altså er "pivet"

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 22:31

On Mon, 12 Nov 2007 17:29:32 +0100, "Hm" <mishamai@hongnet.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev bl.a
>
>som dyrlægen sagde "Lad
>
>Her må jeg nok erkende, at her står jeg af, syntes det er noget af
>ligegyldig holdning, af den dyrlæge

Jeg mener bestemt ikke den er ligegyldig. Nu skal du lige forestille
dig at du har en hysterisk kvinde i telefonen, der er helt oppe i det
røde felt af ren panik. Helt ærligt... Det var der jo ikke nogen grund
til. Sidst Maggie var i løbetid gik det jo osse galt, og da måtte hun
til dyrlægen og have en masse sprøjter, der fik slået evt. forstre
ihjel. Det er da ikke bedre, vel?
Hun havde iøvrigt en gevaldig pukkel i nakken i over en måned efter.
Det mindede nærmest om en fedtknude, men det var altså alt det stads
hun havde fået sprøjtet ind.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Hm

Dato : 13-11-07 12:41

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Hej Leyna

det var denne bemærkning der fik mig til at "stå" af:

"Lad dem da bare tage fornøjelsen med"

Hanne/ som syntes det er fint du får hende steriliseret

Fra : x Vuf x

Dato : 12-11-07 22:38

On Mon, 12 Nov 2007 12:25:33 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Iøvrigt er jeg ikke så bange for "uheld", for som dyrlægen sagde "Lad
>dem da bare tage fornøjelsen med. Jeg fjerner jo alligevel det hele d.
>19." En lidt barsk besked, men han har jo ret.

Nej DET HAR HAN ALDELES IKKE!!!
Det kan ende med, at Vaks Slår Oy ihjel! Du kan jo bare se,
at selvom Vaks plejer at mobbe Maggie sammen med Oy, er Oy nu
hans rival og tolereres IKKE i flokken!

Jeg fatter ikke, at folk ikke kan se, det er totalt og aldeles
problemfrit at få kastreret deres hanner!

Fra : Buffy

Dato : 12-11-07 23:19

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg fatter ikke, at folk ikke kan se, det er totalt og aldeles
> problemfrit at få kastreret deres hanner!

Hannerne bliver nu stadig tosset på hinanden, selvom de er kastreret, hvis
der er en højløbsk tæve i nærheden.

Fra : jopa

Dato : 12-11-07 23:28

"Buffy" <buffyFJERN@tjekmig.dk> skrev

> Hannerne bliver nu stadig tosset på hinanden, selvom de er kastreret, hvis
> der er en højløbsk tæve i nærheden.

Mener det er en totalt "syg" indstilling at fjerne nosserne på en rask hund,
bare fordi det er belejligt.

Mon ikke det var mere rigtigt hvis man inden anskaffelsen af mere end 1 hund
gjorde op om man kunne klare problemet med løbetid i stedet for blot at
sige: kastrer hanhunden.
Der er folk der hyler op fordi en mand har klippet ørene af en død hund.
Men ok at klippe nosserne af en rask hanhund:

Når man kastrere en hanhund så er det jo netop ikke en hanhund med
hanhundens præg man har mere.
Nej mit råd er hvis man vil have flere hunde så samme sex

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 05:21

On Mon, 12 Nov 2007 23:27:42 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Nej mit råd er hvis man vil have flere hunde så samme sex

tjaeh... nu var Maggie så heller ikke ligefrem planlagt. Hun landede
bare her, og så må vi jo få det bedste ud af det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : C.H

Dato : 13-11-07 09:44

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> Der er folk der hyler op fordi en mand har klippet ørene af en død hund.
> Men ok at klippe nosserne af en rask hanhund:

Nemlig, lad os lige få proportionerne i orden...

> Når man kastrere en hanhund så er det jo netop ikke en hanhund med
> hanhundens præg man har mere.

Enig!
Jeg begriber ikke, at folk skaffer sig en hanhund, hvis de ikke vil have en
hanhund....

Connie - som vil kæmpe for hundens hængepartier

Fra : jopa

Dato : 13-11-07 10:07

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev

> [...]
> en hanhund....
>
> Connie - som vil kæmpe for hundens hængepartier

Du er altid så fornuftig Connie.
lige som mig.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-07 11:08

> [...]
> hanhundens præg man har mere.
> Nej mit råd er hvis man vil have flere hunde så samme sex

Den kan jeg følge John.... Jeg skød en ræv i søndags.... Ikke fordi det var
en ræv.... Egentligt heller ikke fordi, den var gået hele vejen op gennem
stalden, og helt ind til min bagdør, hvor Donald & Fie holdt hende stangen,
men helt og alene, på grund af, at den nu havde hugget 20 høns.... Og nok er
mine høns, alt for gamle, til egentligt at være rentable, men desværre, også
lidt for tamme, til at det ikke gør ondt, at miste dem.

M.V.H....Benny..

Fra : jopa

Dato : 13-11-07 12:43

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev

> [...]
> også
> lidt for tamme, til at det ikke gør ondt, at miste dem.

Ja vi er da trods alt enkelte fornuftige mennesker herinde, der ikke blot
skamferer vores husdyr fordi det er belejligt
Mødte lige en socialdemokratisk spidskandidat og ønskede ham og hans parti
tillykke med 2 pladsen i aften
Først fattede han det ikke og sagde mange tak.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 05:19

On Mon, 12 Nov 2007 23:18:30 +0100, "Buffy" <buffyFJERN@tjekmig.dk>
wrote:

>Hannerne bliver nu stadig tosset på hinanden, selvom de er kastreret, hvis
>der er en højløbsk tæve i nærheden.

Hans var da totalt ligeglad med løbske tæver...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 05:14

On Mon, 12 Nov 2007 22:38:28 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Nej DET HAR HAN ALDELES IKKE!!!
>Det kan ende med, at Vaks Slår Oy ihjel! Du kan jo bare se,
>at selvom Vaks plejer at mobbe Maggie sammen med Oy, er Oy nu
>hans rival og tolereres IKKE i flokken!

Rolig nu. Der er skam ikke tale om mobning. Vaks har sat Maggie på
plads nogle gange, og det er hvad der er i det.

Men mht. to fertile hanner og en løbsk tæve, så har du ret. Der er
ikke ret meget ro i huset, og jeg skal godt nok være på dupperne.

>Jeg fatter ikke, at folk ikke kan se, det er totalt og aldeles
>problemfrit at få kastreret deres hanner!

Jeg har valgt at gøre det den anden vej rundt og få Maggie "fixet"
først. Hannerne kommer senere.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 06:14

x Vuf x, skrev:

> Jeg fatter ikke, at folk ikke kan se, det er totalt og aldeles
> problemfrit at få kastreret deres hanner!

Fordi det ikke er det.
Sterelicering af tæver er derimod en god ide.

/Jens

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-11-07 13:01

On 12 Nov., 12:43, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Han er sgu da helt nede på jorden
> Men faktisk har han da en pointe der.

Jaja, men han skriver selvfølgeig en abort med på regningen når han nu
er i gang. Dyrlæger har ikke lært dyrlægematematik på Landbohøjskolen
for ingenting!

HIlsen Kim

Fra : pwh

Dato : 12-11-07 13:15

Kim Christensen, skrev:

> Jaja, men han skriver selvfølgeig en abort med på regningen når han nu
> er i gang. Dyrlæger har ikke lært dyrlægematematik på Landbohøjskolen
> for ingenting!

Og en københavnersnude som Leyna vil han nok af
princip tage rø... på

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 14:57

On Mon, 12 Nov 2007 13:14:33 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Og en københavnersnude som Leyna vil han nok af
>princip tage rø... på

Han kan jo forsøge...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kong Kurt

Dato : 12-11-07 22:16

>Og en københavnersnude som Leyna vil han nok af
>princip tage rø... på

Ja, og de tænder skulle han alligevel ha' trukket ud.

--

Hilsen
Kong Kurt

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-11-07 13:08

On 12 Nov., 12:25, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:

> [...]
>
> Men hvis ikke jeg finder ud af noget andet, så må det jo bare gå så
> godt det nu kan, men det stresser sørme os allesammen.

Min nabo havde 3 damehunde. Jeg har 3½ hanhunde. Min nabos bror var
pensioneret dyrlæge. Han fortalte mig hvordan man "tapper" en hanhund.
Det fjerner ikke risikoen for uønsket afkom, men det giver i det
mindste ro i flokken når først de kender proceduren.
Hvis så tæven/rne også får klorofyltabletter på de strategisk rigtige
tidspunkter så kommer man over en tredobbelt løbetid uden større
problemer.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 14:58

On Mon, 12 Nov 2007 04:07:38 -0800, Kim Christensen
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Hvis så tæven/rne også får klorofyltabletter på de strategisk rigtige
>tidspunkter så kommer man over en tredobbelt løbetid uden større
>problemer.

Klorofyltabletter? Er det noget der skader hende på nogen måde, og kan
det gives nu?

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-11-07 15:09

> Klorofyltabletter? Er det noget der skader hende på nogen måde,
> og kan det gives nu?

Klorofyltabletter er overhovedet ikke skadelige til hverken
mennesker eller dyr. Der er mange der bruger dem når de har tæver i
løbetid. Man kan komme ud for, at de ikke virker på nogle hunde, men
jeg synes da at det er et forsøg værd. Klorofyl er det stof der
giver grønne blade deres farve.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : pwh

Dato : 12-11-07 16:06

Tove Krieger, skrev:

> jeg synes da at det er et forsøg værd. Klorofyl er det stof der
> giver grønne blade deres farve.

Eneste bivirkning er at Maggie bliver lysegrøn

/Jens

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-11-07 16:18

> Eneste bivirkning er at Maggie bliver lysegrøn
>
> /Jens

Hvordan kan det mon være, at jeg *vidste* du ville komme med et
"guldkorn" LOL

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 22:26

On Mon, 12 Nov 2007 16:05:55 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Eneste bivirkning er at Maggie bliver lysegrøn

*LOL* Så må det næsten prøves!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-11-07 22:42

>Eneste bivirkning er at Maggie bliver lysegrøn

HAHAHAHAHAHAHAHA... Det skal du slet ikke tro på Leyna!

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 05:24

On Mon, 12 Nov 2007 22:42:17 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>HAHAHAHAHAHAHAHA... Det skal du slet ikke tro på Leyna!

Det ville da ellers være "anerledes".
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 06:08

x Vuf x, skrev:

> HAHAHAHAHAHAHAHA... Det skal du slet ikke tro på Leyna!

Leyna tror på *alt* hvad jeg skriver

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 09:57

On Tue, 13 Nov 2007 06:08:19 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Leyna tror på *alt* hvad jeg skriver

You wish!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-11-07 03:13

>Leyna tror på *alt* hvad jeg skriver

Aha... Så skal jeg altså bare ha' dig til at skrive, hvad jeg
ville skrive, så hun for en gangs skyld tror på, hvad jeg siger!

Fra : pwh

Dato : 14-11-07 06:08

x Vuf x, skrev:

> Aha... Så skal jeg altså bare ha' dig til at skrive, hvad jeg
> ville skrive, så hun for en gangs skyld tror på, hvad jeg siger!

Jeg kan købes Sonja

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 15-11-07 03:49

On Wed, 14 Nov 2007 06:08:00 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg kan købes Sonja

Ahaaaa... Billig portvin og tom smiger?

Fra : pwh

Dato : 15-11-07 06:05

x Vuf x, skrev:

> Ahaaaa... Billig portvin og tom smiger?

Jeg sagde ikke noget om at jeg var dyr,
et par pæne ord om mine hunde og du kan få mig til alt

/Jens

Fra : x Vuf x

Dato : 16-11-07 04:40

On Thu, 15 Nov 2007 06:05:29 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg sagde ikke noget om at jeg var dyr,
>et par pæne ord om mine hunde og du kan få mig til alt

Ja det må siges at være billigt.

Fra : Leyna

Dato : 16-11-07 06:52

Lige en kort update...
Jeg investerede i klorofyltabletter, og nu leger Maggie og og Oy
præcis som de plejer. Ikke noget med at han hænger på nakken af hende
konstant, og det er noget af en lettelse.

Vaks må dog stadig holdes for sig selv, for han bestiger hende bare
han får øje på hende. Han er bare dybt frusteret, så dørene mellem dem
er lukket og de forbliver adskilt. Det er et værre cirkus, og det er
svært for os allesammen at skulle holde flokken adskilt, men sådan er
det, og sådan bliver det indtil tingene har opnået normale tilstande.

Men der er så noget jeg ikke helt fatter... Maggie bløder stadig, og
nu er det altså på 14. dag. Er det normalt? Det er, så vidt jeg kan
bedømme, i aftagende, men det er stadig meget rødt.

Det er stadig planen at få hende steriliseret på mandag, så jeg
krydser lige fingre for at alt er som det skal være. Det ER altså ikke
sagen med en splittet flok.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-07 07:54

> [...]
>
> Det er stadig planen at få hende steriliseret på mandag, så jeg
> krydser lige fingre for at alt er som det skal være. Det ER altså ikke

Det lyder meget normalt... Groft sagt er løbetiden jo tre uger, tæven holder
som regel selv hannen væk, den først uge, anden uge, hænger hans snude
næsten fast i hendes bagdel, og hun er extremt villig... tredie uge, der er
hun sgu godt træt af, at have den klynkende kalkun til at rende bag efter
sig. Så specielt uge to og tre, er det bedst, for hunnen og ens egen
tålmodighed, at holde dem adskilt.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 16-11-07 14:37

On Fri, 16 Nov 2007 07:54:03 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>hun sgu godt træt af, at have den klynkende kalkun til at rende bag efter
>sig. Så specielt uge to og tre, er det bedst, for hunnen og ens egen

Jeg kan dele huset i to, så der bliver altså 2 hunde der skal gå
sammen. Efter en "episode" mellem Vaks og Oy fandt jeg det bedst (og
sikrest) at lade Maggie og Oy være sammen i den ene del og så isolere
Vaks i den anden del. Som jeg vist har nævnt før, så er Vaks yderst
dominerende og mens duften har været her, har han faktisk været
splat-umulig at nå ind til.

Oy har så hængt på nakken af Maggie (hvis hun da ikke har slæbt ham
efter sig, hvorved han virkelig har lært at bakke *fnis*), men efter
jeg gav hende klorofyl første gang, så var al hans interesse
forduftet. Min mand mente så at det kunne skyldes at Oy har fået nok,
men det tillader jeg mig at tvivle gevaldigt på.

Det jeg egentlig gerne ville vide er om de bløder i hele perioden?
Altså alle 3 uger. Jeg synes jo det er frygteligt længe, men det er
meget, meget længe siden jeg har haft tæve sidst, så jeg kan ærlig
talt ikke huske det. Og min gamle tæve blødte altså ikke ret meget, så
jeg opdagede det som regel ikke før hun begyndte at ville stikke af.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 16-11-07 15:19

> [...]
> talt ikke huske det. Og min gamle tæve blødte altså ikke ret meget, så
> jeg opdagede det som regel ikke før hun begyndte at ville stikke af.

Ja der kommer noget i næsten 3 uger, men mindre og mindre.
Men normalt bliver tæverne allerede bedre till at holde sig rene i fra de
kommer i løbetid anden gang.

Her var der også et værre svineri da Lady var i løbetid for første gang. Jeg
håber at hun bliver bedre næste gang.

Vores unge hanhund var sendt væk fra 8. dagen til 25. dagen fordi hun stadig
viste tegn på "villighed" på 21. dagen.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Battlefield's

Dato : 16-11-07 15:26

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Jeg
> håber at hun bliver bedre næste gang.
>
> Vores unge hanhund var sendt væk fra 8. dagen til 25. dagen fordi hun

Hej Jeannie

Hmmm det glemte min gamle labradortæve Fie vist, hun blev ved med at være
"en gris" med sig selv i løbetiderne. Fatisk lykkedes det hende at få blod
helt op på sit hoved. Suk! Men dejlig var hun alligevel i alle de 13 år vi
fik lov at have hende.
Hilsen Vibeke

Fra : Leyna

Dato : 16-11-07 19:25

On Fri, 16 Nov 2007 15:18:39 +0100, "Jeannie Kristensen \(4700\)"
<virker@ikke.dk> wrote:

>Ja der kommer noget i næsten 3 uger, men mindre og mindre.
>Men normalt bliver tæverne allerede bedre till at holde sig rene i fra de
>kommer i løbetid anden gang.

Dette ER Maggies anden løbetid, men jeg synes nu heller ikke hun
sviner gevaldigt... og skulle hun tabe et par dråber, så er der altid
en hanhund der er villig til at "rydde op".

>Vores unge hanhund var sendt væk fra 8. dagen til 25. dagen fordi hun stadig
>viste tegn på "villighed" på 21. dagen.

Oy bliver så "sendt bort" fra på mandag. Ikke fordi de ikke kan gå
sammen, men jeg er bange for at de vil give sig til at lege lidt
vildere end Maggie kan tåle. Hun skal steriliseres på mandag.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 14-11-07 08:06

On Wed, 14 Nov 2007 03:13:29 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>Aha... Så skal jeg altså bare ha' dig til at skrive, hvad jeg
>ville skrive, så hun for en gangs skyld tror på, hvad jeg siger!

Kun hvis du siger noget fornuftigt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 22:25

On Mon, 12 Nov 2007 15:08:49 +0100, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> [...]
>løbetid. Man kan komme ud for, at de ikke virker på nogle hunde, men
>jeg synes da at det er et forsøg værd. Klorofyl er det stof der

Og jeg greb selvfølgelig straks knoglen og ringede til dyrlægen og
forhørte mig om klorofyltabletter, og han mente, at med en tæve i
løbetid og to fertile hanner, så kunne jeg lige så godt kaste mine
penge ud af vinduet. Det ville hjælpe nogenlunde lige så meget.
Men jeg ved nu ikke, om ikke det er et forsøg værd alligevel...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-11-07 22:41

On Mon, 12 Nov 2007 15:08:49 +0100, "Tove Krieger" wrote:

>Klorofyltabletter er overhovedet ikke skadelige til hverken
>mennesker eller dyr.

Til mennesker???

Fra : Anette

Dato : 12-11-07 22:55

x Vuf x wrote:

> Til mennesker???

Nogle mennesker tager klorofyltabletter mod dårlig ånde eller egen
kropslugt, eller f.eks for at mindske "tømmermands-kropsduften", f.eks før
et lidt voldsomt indtag af hvidløg eller før man tager på en solid druktur

/ Anette
www.philana.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-11-07 03:16

On Mon, 12 Nov 2007 22:55:16 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>kropslugt, eller f.eks for at mindske "tømmermands-kropsduften",
>f.eks før et lidt voldsomt indtag af hvidløg eller før man tager

Ok... Tak for oplysningen.

Fra : jopa

Dato : 12-11-07 22:59

"x Vuf x" <sonpetnospam@nospampc.dk> skrev >
> Til mennesker???

Der menes nok ikke mennesker, men kvinder i løbetid

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-11-07 22:41

On Mon, 12 Nov 2007 14:57:53 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

>Klorofyltabletter? Er det noget der skader hende på nogen måde, og kan
>det gives nu?

God idé. Det skader hende ikke og ta'r den "værste" gode duft!

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 05:23

On Mon, 12 Nov 2007 22:40:31 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

>God idé. Det skader hende ikke og ta'r den "værste" gode duft!

Jeg tror sg* osse jeg prøver det. Virker det så ikke, så koster sådan
nogle vel ikke en bondegård?
Jeg smed en hules masse penge ud på Felifriend i sin tid, og det havde
overhovedet ingen virkning, såeh... jeg kan vel godt forsøge, når nu
det ikke skader.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie

Dato : 12-11-07 20:49

"Kim Christensen"skrev i

[...]
---------------------------------

Hvad gør klorofyltabletterne godt for? Mindsker den løbske tæves duft eller
hvordan?
- Winnie

Fra : Anette

Dato : 12-11-07 20:56

Winnie wrote:

> Hvad gør klorofyltabletterne godt for? Mindsker den løbske tæves duft
> eller hvordan?

Jeps.

Sakset fra sidenomhunde.dk

Klorofyl
Hvis man har problemer med at tæven lugter "dufter" af løbetid og
hanhundene sværmer omkring hende, er det muligt at fjerne lugten med
klorofyl tabletter. Klorofyl tabletter kan købes på Apoteket eller hos
Matas. Klorofyl udtrækkes af planktonalger med methanol. Der skal dog nogle
stykker til man, regner med ca. en 10 stykker til en hund på ca 20 kg. Man
skal starte med at give pillerne den første dag tæven går i løbetid, eller
om muligt et par dage før. Giv de 10 piller fordelt over 2-3 gange om dagen.
Bemærk at der er delte meninger om hvor vidt Klorofyl virker mod lugten ved
løbetid. Men ved stor mængde skulle det virke. Det hjælper altså ikke at
give en enkelt pille. Husk at det sker at hundens afføring bliver grøn når
man giver Klorofyl men det er meget normalt.

citat slut

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 22:35

On Mon, 12 Nov 2007 20:56:03 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

> [...]
>give en enkelt pille. Husk at det sker at hundens afføring bliver grøn når
>man giver Klorofyl men det er meget normalt.

Tak for den oplysning. Som jeg læser det, så er jeg alt for sent ude,
og derudover skulle jeg nærmest fodre Maggie med piller. omkring 15
stykker om dagen, så vidt jeg kan bedømme. Det er godt nok MANGE!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Winnie

Dato : 12-11-07 22:40

"Anette skrev

> Jeps.

Takker
- Winnie

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-11-07 16:16

On 12 Nov., 14:57, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:

> Klorofyltabletter? Er det noget der skader hende på nogen måde, og kan
> det gives nu?

Efter min mening er de harmløse, der har dog været andre meinger på
ane omkring det. Klorofyl er et naturprodukt.
Men hvis hun allerede er midt i løbetiden er det sikkert for sent.
Tabletterne skal helst gives lige inden løbetiden har jeg hørt. Det
med tabletterne var jo ikke min andel i sikringen af det gode
naboskab.

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 12-11-07 22:27

On Mon, 12 Nov 2007 07:16:26 -0800, Kim Christensen
<SLETTESnemoris@yahoo.com> wrote:

>Men hvis hun allerede er midt i løbetiden er det sikkert for sent.

Hun er højløbsk nu, såeh...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 12-11-07 22:46

On Mon, 12 Nov 2007 07:16:26 -0800, Kim Christensen wrote:
> [...]

Ja, de skal gives nu. Der er bare det, at dine hanner jo godt ved,
hun er i løb, så hvor meget det hjælper...
Vi gør det med udstillingshundene. Det bevirker, at de fremmede
hanner ikke opfatter hendes duft.

Prøv det.

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-11-07 16:20

On 12 Nov., 16:05, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> Eneste bivirkning er at Maggie bliver lysegrøn

Det minder mig om en historie som Roger Abrantes engang fortalte. En
af hans klienter havde en hund med meget tør pels, vistnok også skæl.
Abrantes anbefalede at prøve med fiskeolie.
Nogen tid senere møder han klienten, og pelsen er nu helt blank.
Klienten er for så vidt tilfreds, men er dog ked af at hunden bliver
så fedtet af at få det fiskeolie smurt i pelsen.

Hilsen Kim

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-11-07 23:02

On 12 Nov., 22:38, x Vuf x <sonpetnos...@nospampc.dk> wrote:

> Jeg fatter ikke, at folk ikke kan se, det er totalt og aldeles
> problemfrit at få kastreret deres hanner!

Nææ, bortset fra hududslæt, inkontinens, og overvægt fungerer det da
meget godt ;)

Hilsen Kim

Fra : Anette

Dato : 12-11-07 23:05

Kim Christensen wrote:
> Nææ, bortset fra hududslæt, inkontinens, og overvægt fungerer det da
> meget godt ;)

Egne erfaringer?????

*fnis*

/ Anette
www.philana.dk

Fra : x Vuf x

Dato : 14-11-07 03:25

On Mon, 12 Nov 2007 23:04:37 +0100, "Anette" <abc@def.es> wrote:

>Egne erfaringer?????
>*fnis*

<TOPGAG>...<TrillerOmPåGulvetAfGrin>

Fra : jopa

Dato : 12-11-07 23:06

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev

> Jeg fatter ikke, at folk ikke kan se, det er totalt og aldeles
> problemfrit at få kastreret deres hanner!

Nææ, bortset fra hududslæt, inkontinens, og overvægt fungerer det da
meget godt ;)

Folk skriger op hvor forkert det er at kupere haler på hunde, men fjerne
klodserne som er et større ingreb det er tilsyneladende i orden
Jeg tror bivirkningerne er større ved afklodsning.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 12-11-07 23:26

jopa wrote:
> Folk skriger op hvor forkert det er at kupere haler på hunde, men
> fjerne klodserne som er et større ingreb det er tilsyneladende i
> orden Jeg tror bivirkningerne er større ved afklodsning.

Hmmm
Halekupering er at berøve hundens en stor del af dens sprog og kommunikation
med andre hunde, med øget stress, øget risiko for angreb og overfald til
følge.
Kastrering er at give hunden et længere liv, med mindre stress, en solid
dæmper af aggressionstrangen og dermed ro og harmoni i flokken, fordi
hannerne ikke cutter forbindelsen til hjernen et par gange om året eller
flere.

Hvor er det lige du ser sammenhængen?

Rolig, søde John, det ER jo bare hunde - det er ikke hverken drenge eller
mænd

/ Anette ( der godt ved at mange mænd nærmest får ondt, når talen falder på
kastraktion......af hunden)
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 12-11-07 23:36

"Anette" <abc@def.es> skrev
> [...]
> dæmper af aggressionstrangen og dermed ro og harmoni i flokken, fordi
> hannerne ikke cutter forbindelsen til hjernen et par gange om året eller

Vrøvl nu kender jeg kun til schæfere og kastration fjerner bestemt ingen
agression hos dem.
Der sker ingen psykiske forandringer overhovedet, og de vil gerne ride
alligevel.
Kender flere der fejlagtigt troede at de kunne få en mere rolig hund men men
men.

Forandringerne sker fysisk, og det er der min anke er.
Hvorfor skære i en rask hund overhovedet.
Jeg har da også haft tæver og hanner sammen og så må man jo holde dem
adskilt de par gange om året.
Eller nøjes med kun at have en hund.

> Rolig, søde John, det ER jo bare hunde - det er ikke hverken drenge eller
> mænd

Forestil dig Milo's 1kg pr stk der hænger som bjælder på et Juletræ, nej de
skal sgu blive hængende.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 05:18

On Mon, 12 Nov 2007 23:35:59 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>Forestil dig Milo's 1kg pr stk der hænger som bjælder på et Juletræ, nej de
>skal sgu blive hængende.

Ja, hvis ikke der er en grund til at kastrere, så mener jeg da heller
ikke at det skal gøres. Jeg vil gerne ha' mine kastreret, da vi er
omgivet af lutter fertile tæver. Der er 2 hos hver af vores naboer, og
det stresser altså mine hanner meget, når tæverne er løbske. Det vil
jeg meget gerne ha' lagt en dæmper på, og jeg kan jo ikke så godt bede
naboerne om at sterilisere deres tæver, vel?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 13-11-07 09:28

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
> Det vil
> jeg meget gerne ha' lagt en dæmper på, og jeg kan jo ikke så godt bede
> naboerne om at sterilisere deres tæver, vel?

Nej lille jeg ankede blot over denne : man kan bare kastrere

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 09:56

On Tue, 13 Nov 2007 09:28:19 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev
>
>Nej lille jeg ankede blot over denne : man kan bare kastrere

Okay, jeg mener ikke at man "bare" kan kastrere. At jeg får mine
drenge kastreret sikrer mig stadigvæk ikke mod at få hvalpe. Det gør
det kun når tæven bliver steriliseret, for hun kan jo sagtens stikke
af og finde sig en villig hanhund et sted. Derfor tager jeg hende
først. Men det er da både nemmere og billigere at få hanhundene
kastreret, men der skal sg* da være en vægtig grund til det.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : jopa

Dato : 13-11-07 10:02

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev

>. Men det er da både nemmere og billigere at få hanhundene
> kastreret, men der skal sg* da være en vægtig grund til det.

jeps.
Der er det så en fordel at have en hundegård så man kan smide den ene ind i
de 14 dage det brænder på.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Buffy

Dato : 13-11-07 10:10

"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i meddelelsen

> Okay, jeg mener ikke at man "bare" kan kastrere.

Har også lige fået kastreret Bamse, da han gå her sammen med hans mor. Det
var ikke planen, at han skulle blive, men sådan er det så blevet nu.
Hundegård er ikke løsningen her, da de ikke er vant til, at rende ret meget
alene ude, men er sammen med os og så på deres daglige gåture.

Synes heller ikke, at man skal kastrere hanhunde pga. hanhundeopførsel, som
det har været meget brugt i hundetrænings-programmerne.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-07 11:00

> [...]
> jeg meget gerne ha' lagt en dæmper på, og jeg kan jo ikke så godt bede
> naboerne om at sterilisere deres tæver, vel?

Tja, jeg har en han, og to hunner.... Så hvad er der andet end sige... Prøve
at undgå hvalpene, og mislykkes det, tja så må man vel tage, hvad der
kommer.... Jeg stritter i hvert fald imod, så længe det er muligt, hvad
enten det er han, eller hunhund.... Ja nogle påstår ligefrem, at visse
hunhunde, bliver mere kælne af at blive steriliseret.... Den risiko skal jeg
godt nok ikke løbe, for så bliver Olga jo nærmest livsfarligt kælen ....

M.V.H.....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 21:08

On Tue, 13 Nov 2007 10:59:45 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Tja, jeg har en han, og to hunner.... Så hvad er der andet end sige... Prøve
>at undgå hvalpene, og mislykkes det, tja så må man vel tage, hvad der
>kommer....

Mine 3 hunde er nært beslægtede, Benny. Det gør altså en stor forskel
for mig.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-11-07 09:25

Prøve

> Mine 3 hunde er nært beslægtede, Benny. Det gør altså en stor forskel
> for mig.
> --
> Leyna

Jamen det var jo derfor, du skulle låne Donk... Han er IKKE spor beslægtet
med dine hunde...... Og han er næsten ikke dominant...... ( Og jeg lyver
næsten ikke )

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 14-11-07 12:03

On Wed, 14 Nov 2007 09:25:29 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

> [...]
>med dine hunde...... Og han er næsten ikke dominant...... ( Og jeg lyver

Nåeh, som avlshan!
Maggie skal IKKE ha' hvalpe, og dominante hanner har jeg altså
rigeligt af i Vaks, så du må nok trækkes med Donk selv!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-11-07 12:36

> [...]
> Maggie skal IKKE ha' hvalpe, og dominante hanner har jeg altså
> rigeligt af i Vaks, så du må nok trækkes med Donk selv!

Ja se det ved jeg jo ikke, men jeg ved, at Donk melder sig frivilligt....
Og han har ingen problemer med at bevise, at han er duelig til opgaven
Thjaaaeeee, det var jeg også bange for, så må vi til den igen.... Pokkers
osse

M.V.H....Benny..

Fra : Anette

Dato : 14-11-07 00:44

jopa wrote:
> Vrøvl nu kender jeg kun til schæfere og kastration fjerner bestemt
> ingen agression hos dem.
> Der sker ingen psykiske forandringer overhovedet, og de vil gerne ride
> alligevel.

Det vil min kastrerede hanhund nu også hoppe på.....i et par minutter, så er
det ikke interessant længere. Andy var blevet kastreret kort før han kom
her. Som dyrehospitalet sagde: "bare for en sikkerheds skyld, når nu hans
tidligere familie mente han var aggressiv"
Kastraktion er det første dyrlægerne forslår når en hanhund stresser for
nemt, er for dominant eller er for aggressiv.

> Kender flere der fejlagtigt troede at de kunne få en mere rolig hund
> men men men.

De hunde jeg har kendt, er nu ikke blevet roligere efter kastraktion - men
det har taget noget af den voldsomme dominans og trang til at bestemme over
alle andre, som nogle af dem ellers havde hjemme i flokken. Fertile
hunde -uanset køn - regner ikke rigtig en neutraliseret hund for noget
m.a.o. man er ikke bange for en kastreret hund, man lader sig ikke tryne af
en kastreret hund og det ved hunden godt selv, så den giver sig lidt
nemmere. Den kommer underste i hundehierakiet. Netop den adfærdsændring kan
være ønskelig når man har en flok, eller hvis man har en hanhund der mener
han skal styre hele verden; men ellers har du ret: det ændrer ikke hunden
noget særligt. Og det kunne netop være grunden til netop at kastrere
hunden - for flokkens skyld

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 06:16

Kim Christensen, skrev:

> Nææ, bortset fra hududslæt, inkontinens, og overvægt fungerer det da
> meget godt ;)

Og de konflikter der følger med fordi andre hanhunde ikke kan
kønsbestemme dem mere, det oplever jeg jævnligt med Tyson.

/Jens (som lidt fortryder Tyson's kastraktion)

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 09:58

On Tue, 13 Nov 2007 06:15:51 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Og de konflikter der følger med fordi andre hanhunde ikke kan
>kønsbestemme dem mere, det oplever jeg jævnligt med Tyson.

Jeg må så erkende at jeg ikke fandt nogle problemer mht Hans'
kastration. Han var kastreret da jeg fik ham. Sikkert for at dæmpe
ham, men det er kun gætværk fra min side.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 17:57

Leyna, skrev:

> Jeg må så erkende at jeg ikke fandt nogle problemer mht Hans'
> kastration.

Nu møder vi så nok også en del flere fremmede hunde her
i Rødovre end i gør

/Jens

Fra : Buffy

Dato : 13-11-07 10:03

"pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Og de konflikter der følger med fordi andre hanhunde ikke kan
> kønsbestemme dem mere, det oplever jeg jævnligt med Tyson.

Det har jeg så ikke oplevet med vores hanhunde, men de er så heller ikke de
fremfusende typer. Fimbe er så en smule overvægtig. Coco har taget ca. 1 kg.
på, men er ikke overvægtig.

Fra : jopa

Dato : 13-11-07 10:12

> [...]
> de fremfusende typer. Fimbe er så en smule overvægtig. Coco har taget ca.
Ved godt man ikke kan sammenligne mennesker og hunde men det er jo bevist at
kastration hos mænd har ulemper som fedme udvikling af bryster osv.
Hvorfor de skal have tilført hormoner med mere for at dæmpe ovennævnte.

Så mon ikke de samme bivirkninger gør sig gældende ved andre pattedyr ?

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Buffy

Dato : 13-11-07 10:42

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen news:47396a60$0$90263

> Så mon ikke de samme bivirkninger gør sig gældende ved andre pattedyr ?

Måske lidt med hunde. Nu var Fimbe kastreret og allerede lidt overvægtig, da
vi fik ham. Han har så holdt vægten på de 10 kg. Mit gæt er, at han nok
burde veje omkring de 8 kg.
Coco har altid været ranglet, så han ser imo lidt pænere ud nu. Deres
opførsel er den samme som før pånær Coco er blevet lidt mere klistrende end
han ellers var i forvejen.

Vores katte blev tidligt neutraliseret og der har ikke været nogen problemer
med overvægt hos nogen af dem og de er alligevel 3½ år nu, så din teori kan
nok ikke føres over på alle pattedyr.

Fra : jopa

Dato : 13-11-07 10:56

> [...]
> problemer med overvægt hos nogen af dem og de er alligevel 3½ år nu, så
> din teori kan nok ikke føres over på alle pattedyr.

Kan godt være.
Mange dyrlæger tror fejlagtigt at man kan fjerne agression ved kastration.
Jeg har set det så tit, der sker ingen ændringer på den front.
Skal man fjerne agression ved kastration skal det gøres forebyggende dvs før
hanhunden er færdigbygget i hovedet.
Altså som hvalp.

Er den først færdigbygget i hovedet vil der ikke ske ændringer psykisk det
er min erfaring med schæfere.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Buffy

Dato : 13-11-07 11:05

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen news:473974d7$0$90267

> Mange dyrlæger tror fejlagtigt at man kan fjerne agression ved kastration.

Det tror jeg så heller ikke, at man kan.

> Er den først færdigbygget i hovedet vil der ikke ske ændringer psykisk det
> er min erfaring med schæfere.

Tror det gælder for alle racer....

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 18:00

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Det har jeg så ikke oplevet med vores hanhunde, men de er så heller
> ikke de fremfusende typer.

Det er Tyson bestemt heller ikke, faktisk rimeligt konfliktsky,
men det hjælper jo stort hvis andre hanhunde prøver at bestige
ham fordi de tror han er en tæve, så bliver han sgu muggen

> Fimbe er så en smule overvægtig. Coco har
> taget ca. 1 kg. på, men er ikke overvægtig.

Det bør man self kunne styrer gennem fodringen,
men det synes jeg alligevel er lidt af et problem med Tyson.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-11-07 18:35

"pwh" <gætselv@.dk> skrev >
> Det bør man self kunne styrer gennem fodringen,
> men det synes jeg alligevel er lidt af et problem med Tyson.

Problemet med kastrerede hanhunde (snakker om schæfer) Tyson er halvt
schæfer, er at de mister kønspræget
det desiderede markante hanhundepræg og bliver pølsede af udseende.
Ved ikke lige om det gælder for Tyson da der jo er andet blandet i ham.

Vedr agression så har nogen af vores bekendte der træner i den lokale
schæferhundeklub en stor kastreret hanhund kraftigere end Milo.
Jeg skal garantere for at uindbudne gæster hos dem ikke slipper helskindet
væk.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 20:06

jopa, skrev:
> [...]
> det desiderede markante hanhundepræg og bliver pølsede af udseende.
> Ved ikke lige om det gælder for Tyson da der jo er andet blandet i

Pølset synes jeg nu ikke han ser ud.
Men det ville uden tvivl pynte lidt hvis der røg 2-3 kg af kampvægten

> [...]
> schæferhundeklub en stor kastreret hanhund kraftigere end Milo.
> Jeg skal garantere for at uindbudne gæster hos dem ikke slipper

Nu er alle Schæfere jo også pr definition bidske, lumske og agrassive
At de fleste af dem også har dårlig ånde og lugter af potesved gør det ikke bedre

/Jens

Fra : jopa

Dato : 13-11-07 20:45

"pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Nu er alle Schæfere jo også pr definition bidske, lumske og agrassive
> At de fleste af dem også har dårlig ånde og lugter af potesved gør det
> ikke bedre

Korrekt, men der var en der skrev at kastration fjernede agression og den
har jeg ikke oplevet.

Milo har ikke dårlig ånde, kun når han har slikket mine tæer som han elsker

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 21:01

jopa, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev

> Korrekt, men der var en der skrev at kastration fjernede agression og
> den har jeg ikke oplevet.

Schæfere er uforbederlige, du indrømmer ligefrem

> Milo har ikke dårlig ånde, kun når han har slikket mine tæer som han
> elsker

Eller har ædt en kat

Spøg til side.
Skal jeg en dag have en hanhund igen skal den ikke kastreres,
jeg synes ikke jeg har vundet ret meget hos Tyson,
men til gengæld synes jeg at han og jeg har mistet for meget.
Tæver som man ved ikke skal have hvalpe mener jeg stadig er en
god ide at sterelicerer, men jeg har måske skiftet mening med det
om nogle år, med Angel har det nu kun været posetivt

/Jens

Fra : Buffy

Dato : 13-11-07 18:49

> hvis andre hanhunde prøver at bestige
> ham fordi de tror han er en tæve, så bliver han sgu muggen

Fimbe har en tendens til, at bestige både hanhunde og tæver. Han venter dog
som regel til de lige har set hinanden an først. Som udgangspunkt snuser han
altid høfligt til andre hunde.

> Det bør man self kunne styrer gennem fodringen,
> men det synes jeg alligevel er lidt af et problem med Tyson.

Det er nok labben i ham.
Coco var lidt ranglet før, så han er faktisk blevet lidt pænere, at se på,
synes jeg, men selvfølgelig skal man holde øje med vægten.
Har dog ikke forsøgt på, at slanke Fimbe, da han holder sig pænt på omkring
de 10 kg. Dyrlægen kaldte ham så heller ikke overvægtig, men han er altså
noget robust ift., hvad pudler normalt er.

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 19:01

Buffy, skrev:
> [...]
> venter dog som regel til de lige har set hinanden an først. Som
> udgangspunkt snuser han altid høfligt til andre hunde.

Tyson har aldrig prøvet på at bestige andet end tæver,
han skulle dog vente på at blive kastreret før han fik parret sig

> Det er nok labben i ham.

Nope, det er helt klart kastreringen.
Ca 4-5 mdr efter han var blevet kastreret var der røget
5-6 kg på sidebenene ved samme fodermængde og samme motion.
Han kunne bedre tillade sig at æde igennem førhen,
den går slet ikke mere.

/Jens (som selv lige har ædt sig fordærvet i en wokret)

Fra : Buffy

Dato : 13-11-07 19:09

> [...]
> 5-6 kg på sidebenene ved samme fodermængde og samme motion.
> Han kunne bedre tillade sig at æde igennem førhen,

Kan du styre det nemmere med Barf så ?

Her står hundenes mad fremme, så de styre selv mængden indtil videre. Det er
dog mest efter gåturene, at de går ombord i hundemaden. Så længe det
fungere, fortsætter det sådan, men holder selvfølgelig øje med deres vægt og
så må vi jo rationere det, hvis det bliver nødvendigt.

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 20:12

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du styre det nemmere med Barf så ?

Det er faktisk lidt sværere synes jeg, de fleste oplever vist også
at deres hunde tager lidt på når de skifter til barf.
På det punkt er tørkost dejligt nemt, du kan blot give x-gram mindre,
men der er da ved at værer styr på det med ham

> [...]
> længe det fungere, fortsætter det sådan, men holder selvfølgelig øje
> med deres vægt og så må vi jo rationere det, hvis det bliver

Ved ikke om mine ville kunne styrer det med tørkost hvis det stod fremme,
med barf ville de æde sig ihjel ved første lejlighed tror jeg
Har prøvet om de havde en grænse ved at lade dem svineæde en aften,
det gik ikke så hurtigt til sidst, men de var bundløse

/Jens (som ikke har gentaget forsøget)

Fra : Buffy

Dato : 13-11-07 23:13

> Ved ikke om mine ville kunne styrer det med tørkost hvis det stod fremme,
> med barf ville de æde sig ihjel ved første lejlighed tror jeg

Tror nu også, at vores ville være bundløse, hvis der var barf på menuen.

De får jo en knogle, at gnave i ind imellem, men der tages godt nok uhyrlige
priser for det, her i området. Slagteren kunne fornyligt diske op med nogen
røgede ben til hunde. Det får dem åbenbart til, at tisse meget. Fimbe stod
nok og lettede ben i 4-5 min., så det gentager vi heller ikke. Brugsen tager
det 3-dobbelte for ben her, end de gjorde i vores gamle by.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 14-11-07 06:32

"Buffy" <buffyFJERN@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Brugsen tager det 3-dobbelte for ben her, end de gjorde i vores gamle by.
Slagter slagteren dyrene selv, eller er det bare kroppe han får til videre
opskæring?.
Hvis han selv slagter, så spørg ind til hvornår det bliver gjort, og sig det
som det er, at du skal bruge det og det til dine hunde, det gjorde jeg i sin
tid.
Så ved de det når der slagtes, og der bliver taget hensyn til det jeg har
bestilt og det bliver så taget fra, når de slagter, og når dyrene har hængt
og mørnet, kommer benene.

Godt nok gloede de noget vantro over slagterdisken, men jeg har fået en
kanon godt samarbejde med dem deroppe gennem tiden.

Grunden til at dine har tisset meget af de røgede ben er nok fordi det giver
øget tørst og dermed meget fyldte blærer.. (-;

Mvh. Marie

Fra : x Vuf x

Dato : 14-11-07 03:24

On Mon, 12 Nov 2007 14:01:37 -0800, Kim Christensen wrote:

>Nææ, bortset fra hududslæt, inkontinens, og overvægt fungerer det da
>meget godt ;)

Jeg har ALDRIG i mine almindelige hunde-ejer-år og 16-17 år
som opdrætter hørt, at en kastrat har fået hududslet og blevet
inkontinent af at blive kastreret!
At de kan blive fede skyldes nok mest, at de ikke
i stedet for at æde gør ALT for at komme i nærheden
af de løbske tæver, som de jo ellers plejede.

Fra : Leyna

Dato : 14-11-07 08:09

On Wed, 14 Nov 2007 03:23:34 +0100, x Vuf x <sonpetnospam@nospampc.dk>
wrote:

> [...]
>i stedet for at æde gør ALT for at komme i nærheden
>af de løbske tæver, som de jo ellers plejede.

Ja, her i huset har hannerne totalt tabt interessen for mad. Drengene
er 2 store hormonbomber der er kalr til at eksplodere hvad sek. det
skulle være. Det er faktisk temmelig belastende, og bestemt en
oplevelse jeg gerne havde været foruden. Det bliver en laaaaang uge.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 12-11-07 23:12

On 12 Nov., 22:25, Leyna <le...@leyna.dk> wrote:

> [...]
> penge ud af vinduet. Det ville hjælpe nogenlunde lige så meget.
> Men jeg ved nu ikke, om ikke det er et forsøg værd alligevel...

Penge ud af vinduet? Er det en rigtig dyrlæge? Rigtige dyrlæger har
altid et eller andet Hill's specialfoder mod alting. En meget vigtig
del af dyrlægestudiet er, udover at lære at skrive regninger
naturligvis, at lære at anbefale, ja næsten befale... det helt
rigtige Hills til enhver lejlighed.
Mon det så er noget hundefoder de har købt i Netto og blandet op med
klorofylpulver....?

Hilsen Kim

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 05:31

On Mon, 12 Nov 2007 14:12:14 -0800, Kim Christensen
> [...]

>del af dyrlægestudiet er, udover at lære at skrive regninger
>naturligvis, at lære at anbefale, ja næsten befale... det helt

Det skulle være en autoriseret dyrlæge, ja.
Min dyrlæge kunne dog ikke umiddelbart anbefale andet end at holde
hundene adskilt, men vi har da taget vores ture ang. foder. Min
dyrlæge mente nemlig ikke at barf skulle være godt for hunden. At hun
så kunne se at Hans helede op og blev langt mere aktiv af barf gjorde
ikke det store indtryk på hende, hvilket faktisk undrer mig en del.

Maggie skal så til en ny dyrlæge, når hun skal steriliseres, og hvis
jeg ellers er tilfreds med den nye, så tror jeg at vi skifter
permanent. Min nuværende dyrlæge er sygemeldt, og derfor var jeg jo
tvunget til at prøve en anden. Det kan så ske at det er en fordel i
sidste ende, selvom der er lidt længere at køre.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-11-07 08:29

Anette skrev:

> [...]
> med andre hunde, med øget stress, øget risiko for angreb og overfald til

Er du klar over at hunde også kommunikerer med lugt? Kastrationen
griber ind i hundens lugt, og den må finde sig i at blive forsøgt
bestiget til alle tider. Kastrerer man en hund der har tendens til at
være angstbider kan det gå rigtigt galt. Mennesker kan ikke opfatte
hundenes lugtunivers, på det punkt roder vi i blinde.
Det er klart at dyrlæger altid anbefaler kastration, først tjener de
på kastrationen, og derpå kan de behandle følgerne. Dyrlæger har
naturligvis også et special-Hills fuldfoder til kastrerede hunde med
hang til overvægt.

> [...]
> dæmper af aggressionstrangen og dermed ro og harmoni i flokken, fordi
> hannerne ikke cutter forbindelsen til hjernen et par gange om året eller

Det er noget dyrlægeævl. Mine erfaringer er præcist det modsatte. Min
ældste han måtte kstreres på grund af kræft i kuglerne. Han er blevet
inkontinent, har fået hudproblemer, tendens til overvægt, og jeg må
jævnligt forsvare ham mod at blive besteget af andre hunde de rikkekan
identificere hans lugt. Jeg kan garantere dig for at han ikke har fået
mindre stress.

Hilsen Kim

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-07 10:23

> [...]
> Leyna
> http://www.tungogsmuk.dk
> Foreningen for den brede del af befolkningen

Var det noget, at låne en hanhund mere ))

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 21:07

On Tue, 13 Nov 2007 10:22:56 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Var det noget, at låne en hanhund mere ))

Ellers mange tak. Jeg har mere end rigeligt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 21:08

Leyna, skrev:

> Ellers mange tak. Jeg har mere end rigeligt!

Den synes jeg vi har hørt før Leyna

/Jens (som ikke bliver skruk igen før til sommer)

Fra : Leyna

Dato : 13-11-07 23:09

On Tue, 13 Nov 2007 21:07:33 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Den synes jeg vi har hørt før Leyna

Jeg skal ikke ha' flere nye hunde. Og det er et løfte...
(Hans er jo så en gammel hund - bare hvis han nu skulle flytte hjem
igen. )
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-11-07 09:24

> Jeg skal ikke ha' flere nye hunde. Og det er et løfte...
> (Hans er jo så en gammel hund - bare hvis han nu skulle flytte hjem
> [...]

Jamen Donk er heller ikke helt ny..... Han er da 5 år gammel.... Så kan du
da godt have ham i en månedstid )....

Så kan du prøve at have en hund, der kan sige VOV....

M.V.H.....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 14-11-07 12:01

On Wed, 14 Nov 2007 09:23:43 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Jamen Donk er heller ikke helt ny..... Han er da 5 år gammel.... Så kan du
>da godt have ham i en månedstid )....

Donk... helt ærligt... Er det sådan det siger når han banker hovedet
ind i væggen, eller hva'?

Det jeg mente med gamle hunde var nu mere dem jeg allerede har haft
gennem hænderne. Der er en god chance for at Hans kommer hjem igen, og
ham vil jeg bestemt ikke sige nej til. Han er jo mors hjertebarn.

>Så kan du prøve at have en hund, der kan sige VOV....

Dem har jeg nu allerede 3 af, og nu har jeg så ikke Toves fotografiske
hukommelse, så jeg har glemt hvad det er for nogle hunde du har...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-11-07 12:31

> [...]
>
> Dem har jeg nu allerede 3 af, og nu har jeg så ikke Toves fotografiske
> hukommelse, så jeg har glemt hvad det er for nogle hunde du har...

Det er bare et par fjollede tøjdyr, som kan ses her.

http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7170

Donk er den mystiske sorte klat i baggrunden....

Hedder egentligt Donald, men er genopkaldt, efter Crocodile Dundee.

M.V.H....Benny..

Fra : Leyna

Dato : 14-11-07 15:58

On Wed, 14 Nov 2007 12:30:51 +0100, "Benny Mortensen"
<ingen@brugbar.dk> wrote:

>Det er bare et par fjollede tøjdyr, som kan ses her.
>
>http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=7170
>
>Donk er den mystiske sorte klat i baggrunden....

Nåeh... Jeg troede det var en stor hund!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-07 08:52

> Nåeh... Jeg troede det var en stor hund!
> --
> Leyna

Nej bare sådan en Chihua et eller andet mærkeligt :)

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-11-07 09:22

> Ellers mange tak. Jeg har mere end rigeligt!
> --
> Leyna

Pokkers osse.... Han kunne nu ellers godt lige have gået nede hos dig i en
måneds tid.... Tror Fie er ved at overveje løbetid... Nu hvor Olga lige er
blevet færdig

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Christensen

Dato : 13-11-07 21:10

pwh skrev:

> Nu er alle Schæfere jo også pr definition bidske, lumske og agrassive
> At de fleste af dem også har dårlig ånde og lugter af potesved gør det ikke bedre

Husk også HD, ALD, PRA., og alle de andre skavanker... :P

Hilsen Kim

Fra : jopa

Dato : 13-11-07 21:19

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev
Husk også HD, ALD, PRA., og alle de andre skavanker... :P

Tror ovenstående tit er årsag til deres agression.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : pwh

Dato : 13-11-07 21:11

Kim Christensen, skrev:

> Husk også HD, ALD, PRA., og alle de andre skavanker... :P

Ja heldigvis er de nogle sølle skrog der ikke holder så længe

/Jens