Hund og sang
Fra : Hans Jørgen

Dato : 12-11-07 09:05

Kære hundekendere
Vores golden retriver Nala reagere når vi øver til kor. Hun hopper op,
logre kraftigt og gør det faktisk svært at øve. Er hun bekymret fordi
vi "hyler" eller syntes hun bare det er noget af det sejeste???
Hans Jørgen og Annelise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-07 09:35

"Hans Jørgen" <hwangel@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Jørgen og Annelise

Nu var det jo, i hvert fald, ifølge alle de kloge, slet ikke Hundens natur,
at gø'... Men lige som Ulven, at hyle, for at kommunikere.... Hvilket de
fleste omkring Zoo i København vist godt kan huske, når ambulancen med
Ulvehylet kom for tæt på Zoo ....

Så mit gæt... Hunden deler jeres glæde, og synger med.... Også selvom den
ikke helt kender melodien )....

M.V.H....Benny..

Fra : lh

Dato : 12-11-07 11:55

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ulvehylet kom for tæt på Zoo ....
>
> Så mit gæt... Hunden deler jeres glæde, og synger med.... Også selvom den

Hvis jeg laver en "pivestemme" når jeg snakker med min hund (lidt pjat skal
vi jo have ind imellem), men så begynder hun faktisk at logre, springe op og
give sig også til at pive og smågø....... endnu ikke tuden, men jeg er
sikker på det ville komme hvis jeg blev ved med at lave pivestemme meget
længere end jeg lige orker......

lh

Fra : Battlefield's

Dato : 12-11-07 13:04

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> give sig også til at pive og smågø....... endnu ikke tuden, men jeg er
> sikker på det ville komme hvis jeg blev ved med at lave pivestemme meget

Hej
Ja, og her hyler Cato (der er "hunden i midten") hver dag kl. lidt i 12 når
pigekoret starter i radioen. Hans lillebror Jet kan ikke lide det, så han
fedter for Cato når det sker, med lav haleføring og slikken i mundvigene,
mens han hopper op ad ham.
Hilsen Vibeke, der griner af Jet når vi kun har ham med i bilen og pigekoret
så starter i bilradioen, så bliver han igen usikker og lorger flovt med
halen, selvom Cato er derhjemme

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-11-07 15:41

> [...]
> hopper op, logre kraftigt og gør det faktisk svært at øve. Er hun
> bekymret fordi vi "hyler" eller syntes hun bare det er noget af

Min Schæfer Asia, som for længst er borte, hylede som en ulv når hun
kunne høre et udrykningskøretøj.

Jeg tror (men er da ikke sikker på), at der er visse toner som
hundene reagerer på, og jeg er heller ikke sikker på at det er af
glæde de "synger", men tror det er fordi de ikke bryder sig om
lyden. De hører jo adskillige gange bedre end mennesker.

Denne lille video har været vist før i gruppen. Prøv at lægge mærke
til det hysteriske tonefald, den kvindelige ejer på den sidste
sekvens har. Jeg ville sikkert også hyle højt hvis jeg var en hund
og min ejer bød mig det, som hun byder sin "stakkels" collie. LOL

http://www.youtube.com/watch?v=c9fl58MTp3U

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Anette

Dato : 12-11-07 20:50

Tove Krieger wrote:
> Min Schæfer Asia, som for længst er borte, hylede som en ulv når hun
> kunne høre et udrykningskøretøj.

Og min -også forlængst borte- lab, Laban hyyyyyylede af Hjem-isbilens klokke

Sidste jul da hele familien stæsede omkring træet højt syngende, var både
Philana og Andy helt oppe og køre.
Gøede ad os, hylede, markerede bid i hænderne på os og ville tydeligvis have
os til at holde op. Sjovt nok, reagerer hundene ikke, når det kun er min
mand og jeg der synger...men det er jo også næsten dagligt, så de har vel
vænnet sig til at vi lyder mærkeligt.

Men - jo jeg tror du har ret, Tove. Hundene bryder sig ikke om at der
bliver sunget - men om det er fordi det er en grim lyd eller fordi de tror
man har ondt eller fordi de tror man hyler ( Ensomhedshyl?) eller fordi det
bare er uvant, skal jeg lade være usagt

På beskrivelsen af Nala lyder det lidt som om hun tror I hyler af ensomhed,
når hun logrende kommer og fortæller at "hun er jo lige her, så I behøver
ikke føle jer helt alene".

/ Anette
www.philana.dk .

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 12-11-07 21:15

"Anette" <abc@def.es> writes:

> Sidste jul da hele familien stæsede omkring træet højt syngende, var både
> Philana og Andy helt oppe og køre.

Vores to, Siri og mine forældre gammel danske hønsehund sad bare og
gloede på os som om vi var blevet fuldstændigt vanvittige. De plejer
ellers at sove på den tid af dagen.

> [...]
> man har ondt eller fordi de tror man hyler ( Ensomhedshyl?) eller fordi det

Mine forældres tidligere gamle danske kom løbende langt væk fra når
jeg begyndte at spille trompet. Så satte han sig lige foran mig og
logrede lidt. Han gøede ikke, men kom bare og satte sig.

Om han kunne lide det eller hadede det ved vi jo ikke. Men han havde
muligheden for at løbe laaangt væk. :)

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : qfha

Dato : 13-11-07 15:55

On 12 Nov., 09:05, Hans Jørgen <hwan...@post2.tele.dk> wrote:
> [...]
> logre kraftigt og gør det faktisk svært at øve. Er hun bekymret fordi
> vi "hyler" eller syntes hun bare det er noget af det sejeste???

Nu er det jo et spørgsmål om hunden er musikalsk

Jeg tror hun oplever, at I hyler i kor og hun bliver usikker på sin
situation.Prøv at sætte jer ned og synge, og se om hun reagerer på
samme måde. Jeg tror det ikke, - men hun er usikker.

mvh
qfha