Øv, det kan hurtigt gå tilbage
Fra : Buffy

Dato : 10-11-07 18:15

Det blæste lige lovligt meget forleden, som i nok har opdaget.

Havde Biva med til Brugsen, hvilket hun normalt elsker, men selvfølgelig
skulle der falde noget plexiglas ned, til deres reklamer, lige ved siden af
os da vi gik forbi.

Biva havde halen nede og var meget pjokket hele vejen hjem. På senere ture
har hun så været helt sig selv igen, men i dag havde jeg så både hende og
Fimbe med til Brugsen igen. Hun buffede og rejste børster, over flere lyde
( folk der larmer med træ, brænde, andre hunde osv ) på vejen derned. Sådan
har hun ellers ikke opført sig i mange måneder.

Da vi drejede ned af den sidste vej puffede hun til mig, gøede og sprang op
af mig. Var udemærket klar over, hvad hun prøvede, at fortælle mig- hun
ville helst ikke den vej igen, men prøvede, at opføre mig, som jeg plejer,
når vi går den tur.

Satte hende foran Brugsen, sammen med Fimbe og holdt så lidt øje, inde fra
forretningen. Der er ingen hundekrog dernede, så de plejer, at blive bundet
til en bænk. Både Fimbe og Biva havde sat sig under bænken, hvilket de også
gør, hvis det regner nogengange. Da jeg kom ud igen var hendes hale imellem
benene, men hun livede da lidt op på hjemturen og var knapt så paranoid.

Øv, hvor er det uheldigt og træls, at hun var med den dag. Havde jo ikke
lige tænkt over, at ting kan blæse ned i stormvejr.

Hvor lang tid tror i der går før hun får sin selvtillid tilbage igen og er
der noget jeg kan gøre anderledes ?

Fra : Kim Christensen

Dato : 10-11-07 19:04

On 10 Nov., 18:14, "Buffy" <buffyFJ...@tjekmig.dk> wrote:

> Hvor lang tid tror i der går før hun får sin selvtillid tilbage igen og er
> der noget jeg kan gøre anderledes ?

Lad være med at have ondt af hende. Hvis du viser medynk, vil hun
blive bekræftet i at det der skete virkeligt var farligt. Det bedste
du kan gøre er at lade som intet var hændt, og lade hverdagen
fortsætte på den sædvanlige måde.

Hilsen Kim

Fra : Buffy

Dato : 10-11-07 19:12

"Kim Christensen" <SLETTESnemoris@yahoo.com> skrev i meddelelsen

[...]

-------

Ja, det var også det jeg gjorde i dag. Håber så, at hun snart kommer tilbage
på rette spor og bliver sig selv igen. Nu er det jo støt og roligt gået
fremad de sidste 8 mdr., så det er lidt ærgeligt, at det falder tilbage så
hurtigt....

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 10-11-07 21:24

"Buffy" <buffyFJERN@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse
>klip> Hvor lang tid tror i der går før hun får sin selvtillid tilbage igen
>og er der noget jeg kan gøre anderledes ?

Hej!
Kan du prøve at give hende godbidder på strategiske steder på ruten, så hun
kan forbinde det med noget posetivt, eller er det for optimistisk at tro på?

Jeannie

Fra : Buffy

Dato : 10-11-07 21:35

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du prøve at give hende godbidder på strategiske steder på ruten, så
> hun kan forbinde det med noget posetivt, eller er det for optimistisk at
> tro på?

Bruger normalt ikke godbidder, medmindre det er en indlæringssituation, men
må evt. prøve, at huske nogen. Hun er jo madfikseret nok, så det skulle
kunne distrahere hende fra evt. larm og lyde, der kan få hende op og køre.

Har lige været samme vej igen her til aften og der var ikke noget. Det
største problem er foran Brugsen, hvor pladen faldt ned, men mon ikke, at
det hjælper, når hun har stået der nogen gange mere, uden problemer. Må lige
prøve og se, hvordan hun reagere igen i morgen, når det er lyst og så tage
Fimbe med, så hun har ham, at støtte sig til.