Kennel i nordjylland
Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 09-11-07 23:36

Hej.

Vi skal på en uges ferie, og står derfor i den kedelige situation, at hunden
skal passes i en kennel.

I den "lokale" kennel, er der desværre ikke daglige gåture af nogen art. Jeg
ved ikke om dette er normalt? Til gengæld har hver enkelt hund dog sin egen
"løbegård" (ved ikke om den er åben om natten)

Men jeg synes at det virker meget lidt "humant" at spærre en hund inde i det
samme bur i en hel uge. Så jeg håber at nogen herinde kender et par gode
kenneler i nordjylland, hvor man kan være sikker på, at hunden har det
hæderligt i den tid den er alene.

Mvh

Jasper

--
jasper@FJERNESahrensbach.com

(FJERNES skal, sjovt nok, fjernes.)

Fra : Anette

Dato : 10-11-07 00:15

Jasper Norman Ahrensbach wrote:
> I den "lokale" kennel, er der desværre ikke daglige gåture af nogen
> art. Jeg ved ikke om dette er normalt? Til gengæld har hver enkelt
> hund dog sin egen "løbegård" (ved ikke om den er åben om natten)

Du mener vist hundepension, gør du ikke? Alle hundepensioner har løbegårde,
men ikke alle går tur med hundene.
Der er masser af hundepensioner i Nordjylland, når du øger på google.
Denne her ville jeg kigge nærmere på hvis jeg boede i nærheden
http://www.oddenshundepension.dk/

God ferie, både til hunden og til Jer

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Sanne

Dato : 10-11-07 08:31

"Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen

> [...]
> Der er masser af hundepensioner i Nordjylland, når du øger på google.
> Denne her ville jeg kigge nærmere på hvis jeg boede i nærheden

Hejsa.

Ja, jeg går også ud fra at det er en hundepension han mener.

Tror der er mange der ikke helt kan finde ud af hvad der er hvad.

Kennel er vel bare et udtryk for en opdrætter, ikk' ??

Jeg er tit udsat for forvirring ang. dette når det drejer sig om min danske
veninde der bor i USA.

Hvis hun siger en hund bor i en kennel...ja, så er det en hundegård hun
mener.

Alle hundepension har løbegårde, men ikke hos alle, har hunden dens "egen"
løbegård.

Dette er også at foretrække efter min mening, men jeg har da prøvet at
snakke med en ejer af en hundepension og efterlyst dette.

Jeg fik at vide, at de slet ikke var interesseret i at passe min hund, hvis
den ikke kunne enes med andre.

Hvordan han kom frem til, at det måtte være derfor jeg ønskede en løbegård,
tilhørende det indeluk min hund skulle være i, ved jeg ikke.

En lidt ekstrem konklusion!! Min hund elsker bare at ligge udendørs og
spejde ud over horisonten....og det skal han også have lov til når han skal
passes.

Vi bruger Midtjysk hundecenter. Her er både hundens egen løbegård og lige så
mange gåture dagligt, du har lyst til at betale for.

Vi køre selv 100 km hver vej når de skal passes, men ved ikke om det er for
langt væk for dig ? De ligger ved Møldrup

http://www.midtjysk-hundecenter.dk/

Mvh

Sanne

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 10-11-07 10:18

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> writes:

> I den "lokale" kennel, er der desværre ikke daglige gåture af nogen art. Jeg
> ved ikke om dette er normalt? Til gengæld har hver enkelt hund dog sin egen
> "løbegård" (ved ikke om den er åben om natten)

Mine forældre bruger Engvejens Hundecenter i Nørhalne. Jeg ved ikke om
de tilbyder gåture, for det er mine forældres hund ret ligeglad med,
han bliver aldrig gået tur med alligevel. Han hader det. Til gengæld
løber han frit på en landbrugsgrund det meste af dagen. Engvejens
Hundecenter har 5 store luftebaner, hvor hunden kommer ud. Balder
plejer at være sammen med andre, men det kan man vist selv vælge.

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-11-07 10:46

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:4734e042$0$15895$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> samme bur i en hel uge. Så jeg håber at nogen herinde kender et par gode
> kenneler i nordjylland, hvor man kan være sikker på, at hunden har det

Engvejens tilbød da i hvert fald, under den tidligere ejer, gåture....

Vi tager da også sommetider en hund eller to ind, men selvfølgelig, skal de
kunne enes med andre hunde, for vi har ikke lavet nogen indretninger, så den
skal jo være, der hvor vi andre er. Og deltager jo så i de normale ture,
med vore egne hunde...

Samt selvfølgelig, ikke jage hverken høns eller får... Ellers ligger der
også en vistnok velrenommeret hundepension, ganske tæt herpå, nu kan jeg
selvfølgelig bare ikke huske, hvad den hedder.... Men jeg fandt lige
denne...

Leregaarden Tlf. 98 83 72 57
Mob. 40 19 20 42
Øster Hjelmstedvej 128
9700 Brønderslev

M.V.H....Benny..

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 10-11-07 12:52

Nu ser jeg flere som skriver, at hundene kan lege med andre hunde, mens de
er i pension, og nogen skriver enda, at hunden skal dele løbegår, med andre
hunde

MAN MÅ IKKE LUKKE PENSIONS HUNDE FRA FORSKELLIGE HJEM SAMMEN, SÅDAN ER
LOVEN.

Anita
www.torsted-hundepension.dk

Fra : jopa

Dato : 10-11-07 12:56

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> andre hunde
>

> MAN MÅ IKKE LUKKE PENSIONS HUNDE FRA FORSKELLIGE HJEM SAMMEN, SÅDAN ER

Og det er en god lov.
Min bliver passet et par gange om året og jeg vil da nødig have at min
bliver luftet sammen med andre hunde.
I "min" pension bliver de luftet et par gange om dagen alene og har ellers
så sin egen løbegård ved siden af.
Sikken dog et cirkus det kunne blive med dyrlæge forsikring osv hvis de blot
blev lukket sammen.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 10-11-07 13:26

Søren & Anita Andersen wrote:

> MAN MÅ IKKE LUKKE PENSIONS HUNDE FRA FORSKELLIGE HJEM SAMMEN, SÅDAN ER
> LOVEN.

Hej Anita

Det vidste jeg ikke. De to steder mine hunde har været passet, er vi blevet
spurgt om de kunne/måtte være sammen med andre hunde i en stor "legegård"
nogle timer hver dag.
Hvis det er muligt kan du så fremtrylle et sted hvor man kan læse den lov?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Anette

Dato : 10-11-07 13:57

Ikke for at være nævenyttig - jeg er bare nysgerrig
men jeg kan ikke hitte noget der ligner regler for hundepensioner, andet
end at det hører under de enkelte politimestre, og at der eksisterer visse
cirkulærer som fortæller hvordan hundeloven skal administreres.

Hundeloven:

Hundeloven siger intet om regler for drift af pensioner.
Forbrugerstyrelsens side siger intet om hundepensioner
og netdyredoktor ( dyrlæger har tilsyn med pensioner) skriver bl.a:
Citat:

Det kan være en god idé at have gjort op med sig selv, om hunden må være
sammen med andre hunde, hvis der er mulighed for det. Heri ligger en reel
risiko for slagsmål. Man skal dog ikke regne med, at pensionsindehaveren
tillader hunde at blive lukket sammen, og det må være enhver
pensionsindehavers – lige så vel som enhver ejers - ret at frasige sig denne
mulighed.

citat slut

Det kan jeg ikke få til at harmonere med at det ligefrem skulle være forbudt
at sætte hunde fra forskellige hjem sammen???

/ Anette

www.philana.dk

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 10-11-07 14:31

Tak for alle svarene.

Ja, der er da både plusser og minusser ved at lade dem lege sammen. Men
flest plusser efter min mening. (hvis de kommer godt ud af det med hinanden)

Det er da heller ikke sikkert, at det er så grusomt som jeg gør det til, at
lade hunden være alene i sin bås + løbegård. Der er jo stadig masser af
dufte og meget at kigge på.

Mvh

Jasper

Fra : Coppi

Dato : 11-11-07 13:23

"Hej Jasper.

Hvis du endnu ikke har bestemt til hvilken pension du vil bruge , kan jeg
varmt anbefale Skibstedbro hundepension, som er en lille pension med plads
til ca. 10 hunde, hundene har mulighed for løbegård om dagen og bliver
luftet i en stor have 3-4 gange daglig.
Mette og Bo som ejer den er de sødeste rareste mennesker jeg kender og
holder virkelig af deres pensionærer.
Pensionen ligger ca. 20 km syd for Aalborg.

Coppi

Fra : Sanne

Dato : 10-11-07 16:27

> [...]
> andre hunde
>

> MAN MÅ IKKE LUKKE PENSIONS HUNDE FRA FORSKELLIGE HJEM SAMMEN, SÅDAN ER

Jamen det er da sjovt I skriver det, for det var da lige præcis jer, der
ikke var interesseret i at passe min hund, hvis den skulle have "egen"
løbegård.
Da I mente det måtte være fordi den ikke kunne sammen med andre hunde.
Det burde jo ikke have en betydning, hvis den ikke måtte lege med andre
hunde alligevel.????

Det skal så også lige siges at min hund elsker alle andre hunde og leger
godt med andre hunde.

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 11-11-07 13:30

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunde alligevel.????
>
> Det skal så også lige siges at min hund elsker alle andre hunde og leger

Vi har aldrig haft hunde fra forskellige hjem til at gå sammen i samme boks
/ løbegård.
Så din indlæg undre meget, hvem er du har du et navn og adresse så må du
gerne lige sende disse oplysninger til vores email.

/Søren

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 11-11-07 19:25

> [...]

> Jamen det er da sjovt I skriver det, for det var da lige præcis jer, der
> ikke var interesseret i at passe min hund, hvis den skulle have "egen"

Det er da noget af en påstand du der kommer med, den vil jeg da gerne ha
dokumenteret, da vi af og til er blevet forvekslet, med en pension i
Ulfborg.
Men det er selvfølgelig også nemt, at komme med den slags påstande når man
er anonym.
Mon vi har afvist at passe din hund af andre årsager? hvis ellers det er her
du har ringet til, Vi afviser hvis vi ikke har plads (1boks pr. hundeejer)
eller hvis der er tale om ulovlige racer eller blandinger af disse, bidske
hunde afvises også, da vi jo dagligt har meget kontakt med hver enkelt
hund..... "mon du tilhøre en af disse grupper? og så har lidt sur opstød
over en afvisning"
Vi har aldrig haft hunde fra forskellige hjem gående sammen.

> Da I mente det måtte være fordi den ikke kunne sammen med andre hunde.
> Det burde jo ikke have en betydning, hvis den ikke måtte lege med andre
> hunde alligevel.????

Vi passer da mange hunde, som ikke kan med andre hunde, sååå. den forstår
jeg ikke ?

> Det skal så også lige siges at min hund elsker alle andre hunde og leger
> godt med andre hunde.

Det er da dejlig, at du har en hund der kan med andre hunde, men loven er nu
engang sådan, at man ikke må lukke hunde fra forskellige hjem sammen, og vi
har en pension, hvor loven overholdes, så derfor er det ikke engang noget vi
spørger vores kunder om, så du må da tage fejl, ang hvor du har forsøgt, at
få en pensions plads til din hund, for det er ikke her hos os.
Men der er da kunder som spørger, om ikke deres hunde kan komme til at lege
med andre hunde, hvortil de får vores standart svar, at dette ikke er
lovligt, og at vi derfor ikke gør det, det vil jo også være tragisk hvis en
hund som vi passer kommer til skade.

/Anita
Ps.. Syntes du skal stå frem, så vi ved hvem du er, det er da det mindste du
kan gøre når du beskylder folk for noget på et offentligt tilgængelig forum.

Fra : jopa

Dato : 11-11-07 20:07

> [...]

> du kan gøre når du beskylder folk for noget på et offentligt tilgængelig

Måske
http://www.tibetanskterrier.dk/kontakt.html

ps hader selv at snakke med hmmm hvem

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 11-11-07 21:12

Søren & Anita Andersen wrote:
> [...]
> ikke er lovligt, og at vi derfor ikke gør det, det vil jo også være
> tragisk hvis en hund som vi passer kommer til skade.

Det er jo enhver pensionejers ret at have den holdning, og fint nok, men
hvor i hvilken lov står det at det ikke er lovligt?
Som jeg skriver længere oppe i tråden, så er jeg bare nysgerrig ( jeg kender
et par pensionsejere og det ville da være trist, hvis de uden at vide det,
bryder loven.) Jeg har ledt en masse steder i lovgivningen omkring hunde,
hundehold, hundehandel - men der står intet om hundepensioner...udover at
det er op til hver enkelt politimster i distriktet at forvalte cirkulæret.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hornbech - Nuuk

Dato : 13-11-07 08:07

Hvad er det for en hund? Alder, race, køn?
/Kim

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 14-11-07 00:00

> Hvad er det for en hund? Alder, race, køn?

Det er et krydt mellem slædehund, lab.

Hun er for to dage siden kommet i løbetid, så al snak om fælles løbegård er
pludselig blevet uinterssant

Mvh

Jasper