Vandskål, der ikke kan skvulpe over
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-11-07 15:13

Hej

Vi har en helt fantastisk vandskål til Siri. Den består af tre dele.
En almindelig skål, en omvendt tragt og så et låg med et hul i midten.
Der er købt for 3 1/2 år siden i MaxiZoo i Århus til omkring 200
kroner. Siri foretrækker helt uden tvivl at drikke af den skål fremfor
alt andet, også fuglebade og andre ulækkerheder.

Men den er gået i stykker...

Så hvor får vi en ny?

Det er ikke bare en skvulpefri skål, som denne her:
http://www.petshoppen.dk/skaale/spildfri_skaal_159_da.html Den jeg
snakker om kan man vende på hovedet uden at spilde det mindste. Der
kan være ca. 2 liter vand i den, altså ca. til en nats forbrug. :)

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Anette

Dato : 09-11-07 16:13

Trine Kornum Christiansen wrote:

> [...]
> snakker om kan man vende på hovedet uden at spilde det mindste. Der
> kan være ca. 2 liter vand i den, altså ca. til en nats forbrug. :)

Hej Trine

Er det en skål som denne her?
http://loppetjansen.dk/skaale_og_foderbar/hund/plastik_nylon/hokus_pokus_vandskaal_1_9l_3195_da.html

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-11-07 16:49

"Anette" <abc@def.es> writes:

> Er det en skål som denne her?
> http://loppetjansen.dk/skaale_og_foderbar/hund/plastik_nylon/hokus_pokus_vandskaal_1_9l_3195_da.html

Lige nøjagtigt! Tusind tak - fra både mig og Siri. Sådan en skål
sviner nemlig meget, meget mindre end en åben skål og newfer kan altså
ikke drikke behersket!

Mvh Trine

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-11-07 18:17

> Lige nøjagtigt! Tusind tak - fra både mig og Siri. Sådan en skål
> sviner nemlig meget, meget mindre end en åben skål og newfer kan altså
> ikke drikke behersket!
>
> Mvh Trine

Hej Trine

er skålen så tung, at den ikke kan skubbes rundt med ?

I så fald vil jeg nok også investere i en, for min yngste lab er
storforbruger af vand og slubrer det ud over det halve køkkengulv.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-11-07 18:48

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> writes:

> er skålen så tung, at den ikke kan skubbes rundt med ?

Den kan godt skubbes rundt med. Hvis den er tom kommer Siri selv og
placerer den foran os. Bare sådan lige for at demonstrerer lidt over
den manglende vandforsyning i huset.

> I så fald vil jeg nok også investere i en, for min yngste lab er
> storforbruger af vand og slubrer det ud over det halve køkkengulv.

Selvom den kan skubbes rundt, så sikrer siderne at der ikke kommer
vand ud. Altså ikke andet end der der sidder ved hundens mund. Men det
er faktisk også noget mindre end ved en almindelig skål. Jeg tror
måske det er derfor Siri er så glad for den.

Jeg kan varmt anbefale sådan en. Den er dyr, men den har ubetinget
været alle pengene værd.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-07 16:49

> [...]
> til omkring 200 kroner. Siri foretrækker helt uden tvivl at
> drikke af den skål fremfor alt andet, også fuglebade og andre

Hej Trine.

Har du prøvet at google på drikkeautomater eller drikkefontæner til
hunde. Der er da nogle stykker, men jeg ved ikke om det lige er det
du mener. Der står ikke på skålen hvilket fabrikat det er ? for så
kan du jo søge på det . Men det havde du jo nok gjort hvis der havde
stået noget.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-11-07 17:27

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> [...]
> mener. Der står ikke på skålen hvilket fabrikat det er ? for så kan du
> jo søge på det . Men det havde du jo nok gjort hvis der havde stået

Jeg kan simpelthen ikke huske hvad der stod på den. For papiret der
var rundt om er forlængst slidt af.

Men heldigvis har Anette fundet ud af hvad det er jeg mangler. Så vi
skal have bestilt en, så den stakkels hund igen kan få noget
ordentligt at drikke af.

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-07 18:46

> [...]
>
> Men heldigvis har Anette fundet ud af hvad det er jeg mangler. Så
> vi skal have bestilt en, så den stakkels hund igen kan få noget

Ja, det er godt nok nogle vanedyr vi har. Jeg kan godt se "fidusen"
ved den skål, god opfindelse. Anette er bare en perle. Jeg havde set
den da jeg googlede, men åbenbart ikke set godt nok efter.