Seksbenet mus til USB
Fra : kautaq

Dato : 12-11-07 15:34

Kan man tage en alm. gammeldags mus med ledning
og rundt seksbenet stik og montere en lille adapter der
laver det seksbenede musesignal om til USB og bruge
det?

Og hvorfor vil han så det?

Jeg har fået en Iyonix komputer hvor der kun er USB-
indgang til mus og tastatur.
Altså har jeg nu to komputere som fint køre med èn
skærm via en switch-box.

Men den switch-box har kun de seksbenede stik til
mus og tastatur, og jeg vil ikke sidde med to sæt
mus+tastatur.

Regner med at man kan købe et USB-kabel med
han i begge ender til formålet?

/mike

Fra : Awul Dasfilshabeda

Dato : 12-11-07 15:44

kautaq wrote:
> Kan man tage en alm. gammeldags mus med ledning

Er det sådan et stik du mangler ?
http://images.google.dk/images?q=usb%20ps2&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi

--
ad

Fra : kautaq

Dato : 12-11-07 17:17

Awul Dasfilshabeda skrev:

> Er det sådan et stik du mangler ?
> http://images.google.dk/images?q=usb%20ps2&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rls=org.mozilla:da:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi

Sådan et har jeg. Mangler et forlængerkabel.

Men spørgsmålet er om det kan lade sig gøre?
Altså om det virker?

Mvh.
Mike

Fra : Ole C

Dato : 12-11-07 17:23

kautaq skrev blandt andet:

> Sådan et har jeg. Mangler et forlængerkabel.

Så må du vel bare købe et.

> Men spørgsmålet er om det kan lade sig gøre?
> Altså om det virker?

Øh, - hvorfor tror du den slags adaptere bliver fremstillet?

--
vh
Ole C

Fra : kautaq

Dato : 12-11-07 17:45

Ole C skrev

> Øh, - hvorfor tror du den slags adaptere bliver fremstillet?

Tak, jeg vil straks indkøbe et sådan stykke isenkram
hos Elektronik Lavpris.

/mike

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-07 21:40

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> skrev

> Tak, jeg vil straks indkøbe et sådan stykke isenkram
> hos Elektronik Lavpris.

Vær omærksom på, at det er ikke alle mus, der kan køre med en adaptor. Du
kan kun prøve det.

Claus

Fra : N_B_DK

Dato : 12-11-07 18:14

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> wrote in message

> Øh, - hvorfor tror du den slags adaptere bliver fremstillet?

Det kræver altså at musen understøtter både USB og PS2, bare fordi man kan
konvertere stikket betyder det ikke det vil virke.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : kautaq

Dato : 12-11-07 18:42

N_B_DK skrev:

> Det kræver altså at musen understøtter både USB og PS2, bare fordi man kan
> konvertere stikket betyder det ikke det vil virke.

Okay.
Det er sådan en her. Der står ikke noget om USB.

http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=25273

/mike

Fra : Ole C

Dato : 12-11-07 19:40

kautaq skrev blandt andet:

> Okay.
> Det er sådan en her. Der står ikke noget om USB.
>
> http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=25273

Hm, jeg ved ikke med det præcise sæt - men jeg har tidligere uden problemer
tilsluttet både gamle mus og tastaturer uden problemer.
Og hvis du køber dit kabel i en netbutik, kan du jo bare returnere det, hvis
det ikke virker.

--
vh
Ole C

Fra : Claus Tersgov

Dato : 12-11-07 21:38

"Ole C" <ocl@FJERNtdcadsl.dk> skrev

> Øh, - hvorfor tror du den slags adaptere bliver fremstillet?

Det er et ganske reelt spørgsmål. Det er *langtfra* alle mus, som kan køre
med adaptor.

Claus