MS Windows
briani 27239
Vista, kan ikke sikkerhedsopdatere !
Fra : edob

Dato : 10-11-07 21:39

Hej. Jeg har for 2 uger siden købt ny stationær PC (Acer Aspire M3100) med
Vista Home Premium. Jeg kan godt hente sikkerhedsopdateringerne ned, men
installationen af dem mislykkes og jeg får fejlkoden 1603. Det samme sker
når jeg forsøger at installere "windows live messenger". (med Skype er der
ingen problemer).

Har mange gange forsøgt at installere "sikkerhedsopdatering til Microsoft
XML core services 4.0 service pack 2, KB936181" og Windows update-software
7.0.6000.381. Begge "mislykkedes" hver gang. fejlkode 1603.

Opdateringer til Office, Excel og Windows Defender virker OK.

Jeg har i flere dage talt med Microsoft hot-line og prøvet forskelligt uden
resultat. Microsoft mener jeg har fejl på Vista og beder mig reparere med
Vista-disketten, som jeg ikke har fået med i købet!

Jeg har "Acer Empowering Technology" med "Acer eRecovery Management" på
PCen - men kan jeg bruge programmerne til at reparere med, og hvordan gør
jeg ??? (hvis der var en fejl på Vista fra starten, vil jeg så ikke få samme
fejl igen hvis jeg reparere med ovennævnte programmer ?). Jeg vil nødigt
slette alt det jeg allerede har lagt ind på PCén.

Håber på lidt hjælp.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : edob

Dato : 10-11-07 22:10

Ups, undskyld, det var ikke fejlkoden 1603, men derimod fejlkoden 8000FFFF
og 643.

Ved Windows Vista sikkerhedsopdateringer fejlkode: 8000FFFF og 643.

Ved Windows Live Messenger fejlkode: 1603.

v.h. Frank

Fra : Ditte H

Dato : 11-11-07 09:44

edob skrev:
> [...]
> ned, men installationen af dem mislykkes og jeg får fejlkoden 1603. Det
> samme sker når jeg forsøger at installere "windows live messenger".

Hej

Det med live messenger kan jeg hjælpe dig med.
http://www.acerpanam.com/synapse/forms/portal20.cfm?recordid=1130&formid=3390&website=AcerPanAm.com/us&siteid=7293&words=all&keywords=&areaid=7.
Du skal downloadde en tilføjlse, så kører det.

Hilsen Ditte

Fra : edob

Dato : 11-11-07 10:39

Hej Ditte og tak for dit svar. Jeg har virkelig nærlæst linket, men er ikke
helt sikker på at det passer på min situation.

Der står i linket, at hvis man ikke kan "STARTE i Windows Vista" - mit
problem er at jeg slet ikke kan INSTALLERE programmet. (jeg kan downloade
det, men ikke installere det på PCéren). Når omkring 90 procent af
programmet er installeret, går installationen istå og jeg får fejlkoden
1603.

Det næste er at jeg endnu ikke har "enabled" Acer eDataSecurity Management
på PCén (som det omtales i dit link) - så jeg går ud fra at det ikke kan
give problemet.

Eller er her noget jeg ikke har forstået ? Er modtagelig for al den hjælp
jeg kan få.

Venlig hilsen, Frank.

Fra : Ditte H

Dato : 11-11-07 13:01

edob skrev:
> [...]
> det ikke kan give problemet.
>
> Eller er her noget jeg ikke har forstået ? Er modtagelig for al den

Hej Frank

Jeg må melde pas så.

Hilsen Ditte