MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Simpel netværksdisk får stifinderen i Vist~
Fra : to@svend-es.dk

Dato : 04-11-07 13:54

Hej
´
Jeg har en VIPowER netværksdisk, den fungerer fortrinligt, bare ikke
når jeg vil tilgå den via Vista's stifinder hvilket er ret fatalt, det
bevirker nemlig, at det ikke er muligt at gemme og åbne filer via
programmer, hvis jeg f.eks. tilgår netværksdisken via TotalCommander
så fungerer det fint, også i Win XP er der ikke noget i vejen, jeg har
hørt at det er muligt at ændre på en indstilling i Vista, hvilket gør
at stifinderen kan arbejde med netværksdisken.

Jeg håber at der er en der kender til den ændring der skal til.

//Torben

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-11-07 14:24

On Sun, 04 Nov 2007 04:53:35 -0800, to@svend-es.dk wrote:

> [...]
>at stifinderen kan arbejde med netværksdisken.
>
>Jeg håber at der er en der kender til den ændring der skal til.

Vista er ikke min stærke side, men så vidt jeg er orienteret kører den
'NetBIOS-less' SMB over TCP/IP. Og det understøtter din VIPower
Netværksdisk nok ikke...

Prøv at kigge på TCP/IP egenskaberne under din LAN-forbindelse. Du
skal formentlig dybt ind, men der bør være en indstilling hvor du kan
aktivere 'NetBios over TCP/IP'.

<mlr>