Explorer feil?
Fra : P.K.

Dato : 06-11-07 11:30

Jeg har nå kjøpt en bærbar pc med Vista og IE 7, som jeg har koblet opp
trådløst (med mac og wep kryptering). Min datter har fra før en bærbar pc
trådløst, så da har jeg en stasjonær, og to bærbare pc'er som er koblet
trådløst i mitt nettverk.
Det som er veldig underlig og som jeg ikke klarer å finne ut av, er at når
jeg legger inn noen web-sider på den nye bærbare, så blir
internettforbindelsen brutt...? Hva i alle dager kan det skyldes? Noen gode
ideer?

Per K

Fra : P.K.

Dato : 06-11-07 11:39

"P.K." <perkrist@broadpark.no> skrev i melding
> [...]
> jeg legger inn noen web-sider på den nye bærbare, så blir
> internettforbindelsen brutt...? Hva i alle dager kan det skyldes? Noen

Glemte å legge til at på de sidene som lukker Explorer, så kommer det først
opp: "kobler til adserver.adtech.de"...

Per K

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-11-07 12:21

Den 06-11-07 11.38 skrev P.K. følgende:

> Glemte å legge til at på de sidene som lukker Explorer, så kommer det først
> opp: "kobler til adserver.adtech.de"...

Siden forsøger at hente en reklame fra en anden server på nettet. Hvis
det er reklamerne, der forårsager fejlen, kan du nemt undgå den - og
samtidig vil du slippe for nogle af reklamerne på nettet.

Klik på startknappen => brug søgefeltet til at søge efter filen Hosts
(den har ingen filtype, den hedder blot Hosts) => Åbn filen med
notesblok => tilføj denne linje:
127.0.0.1 adserver.adtech.de
Gem og luk filen. Du skal muligvis genstarte Internet Explorer, før det
gør nogen forskel.

Nu vil alle forespørgsler til reklameserveren blive ledt hen til din
egen computer, hvor reklamerne ikke findes. Du vil derfor få et tomt
felt der, hvor reklamen skulle have været. Går IE stadig ned, er det
ikke reklamenerne, der er den skyldige.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.