FF click
Fra : PerX ...

Dato : 27-10-07 22:14

I firefox, kan man ændre det så når man holder shift nede og clicker på
en link at den åbner i en ny tab istedet for et nyt vindue?

Fra : Carl Drud

Dato : 27-10-07 22:18

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> writes:

> I firefox, kan man ændre det så når man holder shift nede og clicker på
> en link at den åbner i en ny tab istedet for et nyt vindue?

Præferencer-->Faneblade

og vælg: Nye sider skal åbnes et nyt faneblad.

--
Carl

Fra : PerX ...

Dato : 27-10-07 22:49

In article <87odekdzov.fsf@cdnews.my-fqdn.de>, carl.drud@myrealbox.com
says...

> Præferencer-->Faneblade
>
> og vælg: Nye sider skal åbnes et nyt faneblad.

Virker ikke.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-07 23:57

Den 27-10-07 23.49 skrev PerX ... følgende:

> Virker ikke.

Så brug de dertil indrettede genveje i stedet for Skift+klik. Den rette
måde er Ctrl+klik eller midterklik. Det vil åbne det nye faneblad i
baggrunden, hvilket du evt. kan ændre via Funktioner => Indstillinger =>
flueben ud for Når jeg åbner et link ...

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : PerX ...

Dato : 28-10-07 04:29

In article <4723c240$0$2108$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
usenet@kimludvigsen.dk says...

> Så brug de dertil indrettede genveje

Nej, jeg spurgte om man kan ændre det som jeg vil have det. Hvis Firefox
ikke er istand til at configures til dette så er det det som er svaret.
Jeg gider ikke høre om hvad jeg burde gøre i stedet. Det er shift click
jeg vil bruge (som jeg er vandt til fra explorer)

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-10-07 08:00

Den 28-10-07 04.28 skrev PerX ... følgende:

> Nej, jeg spurgte om man kan ændre det som jeg vil have det. Hvis Firefox
> ikke er istand til at configures til dette så er det det som er svaret.

Firefox kan konfigureres på alle leder og kanter, men det er ikke alt,
der kan konfigureres via brugerfladen. Prøv at kigge på udvidelsen
Keyconfig [1], hvis den ikke kan klare det, kan du sikkert finde hjælp
via Google til, hvordan du ændrer tastaturgenveje på den nørdede måde.

[1] http://mozilla.dorando.at

Fra : Jørn Andersen

Dato : 30-10-07 13:43

On Sun, 28 Oct 2007 04:28:42 +0100, PerX ...
<hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> [...]
>Jeg gider ikke høre om hvad jeg burde gøre i stedet. Det er shift click
>jeg vil bruge (som jeg er vandt til fra explorer)

Når du nu går så meget ind for genbrug af genveje, er det sikkert dig,
jeg skal spørge om, hvordan man får genvejstasten til at gå til
adresselinie i IE7 ændret fra Alt+A til ALt+D som i IE6 - ?

Det er, som du antyder, lidt irriterende, når man sidder ved skiftende
maskiner, at genvejstasterne ikke er de samme i IE 6 og 7.

Mvh. Jørn

--
Jørn Andersen,
Brønshøj