tilmelding til Google
Fra : Per Andreasen

Dato : 27-10-07 15:07

Det er næppe den rigtige gruppe, jeg har henvendt mig til, men jeg kan ikke
rigtig finde en, som er tættere på mit problem.
Mit spørgsmål går på, hvordan man melder sig på Google. Jeg har forsøgt
adskillige gange med "Alt om Google", "Tilmeld/fjern din URL", og jeg har
forsøgt at kontakte Google, alt sammen uden held. Min hjemmeside er bestemt
ikke underlødig på nogen måde, men da jeg interesserer mig for bl.a.
filateli og slægtsforskning, vil jeg gerne gøre den tilgængelig for andre
med de samme interesser. Kan nogen hjælpe mig???

På forhånd tak Per Andreasen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 27-10-07 15:26

Den 27-10-07 16.07 skrev Per Andreasen følgende:
> Det er næppe den rigtige gruppe, jeg har henvendt mig til, men jeg kan ikke
> rigtig finde en, som er tættere på mit problem.

Webdesigngruppen bruges ofte til debat om
søgemaskineoptimering/-tilmelding: news:dk.edb.internet.webdesign

> Mit spørgsmål går på, hvordan man melder sig på Google. Jeg har forsøgt
> adskillige gange med "Alt om Google", "Tilmeld/fjern din URL"

Det hurtigste er at få nogen, der allerede er optaget i Google, til at
linke til din side. Så bliver siden indekseret i løbet af nogle få dage.

Tilmeld/fjern hos Google virker fint, men det tager tid. Der kan sagtens
gå et par måneder, før siden bliver indekseret. Hvis du har adgang til
statistik for siden, vil du typisk kunne se et besøg af Google kort
efter tilmeldingen (1-8 dage efter), herefter går der gerne et par
måneder, før søgemaskinen for alvor vender tilbage og indekserer
hjemmesiden.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Polimiken - en levende netavis, der tør, hvor selv Ekstra Bladet tier.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-10-07 15:42

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> skrev :

>Det hurtigste er at få nogen, der allerede er optaget i Google, til at
>linke til din side. Så bliver siden indekseret i løbet af nogle få dage.

Og, når du ellers kan komme af sted med det, promover siden, når
det er muligt i dine nyhedsgruppeindlæg.

Det skal selvf. være relevant for debatten, men du kunne passende
have gjort det i dit spørgsmål.

Herudover lave en signatur, hvor linket fremgår, den kan du jo
bruge hver gang.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 28-10-07 18:43

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> efter tilmeldingen (1-8 dage efter), herefter går der gerne et par
> måneder, før søgemaskinen for alvor vender tilbage og indekserer

Taler du ud fra erfaring? Og har du afprøvet metoden inden for de sidste
par år? Min erfaring er, at metoden ikke virker overhovedet. Det er
langt mere effektivt at poste et indlæg på usenet med et link i
signaturen. Sidst jeg prøvede viste det sig at det ikke gav nogen mening
at tale om "tilmelding til Google" (det er så godt nok også noget tid
siden).

Mikkel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-10-07 19:35

Den 28-10-07 18.43 skrev Mikkel Moldrup-Lakjer følgende:

> Taler du ud fra erfaring?

Ja.

> Og har du afprøvet metoden inden for de sidste
> par år? Min erfaring er, at metoden ikke virker overhovedet.

Ja, det er prøvet senest for godt et års tid siden. Statistikken viste
netop, som tidligere beskrevet, at først kommer der lige en lurer, og så
går det et godt stykke tid, før botten vender tilbage.

> [...]
> signaturen. Sidst jeg prøvede viste det sig at det ikke gav nogen mening
> at tale om "tilmelding til Google" (det er så godt nok også noget tid

Jeg skrev heller ikke, at tilmelding var det mest effektive. Links fra
en anden hjemmeside eller et nyhedsgruppeindlæg er meget mere effektive.
Mit seneste site (det i signaturen) gad jeg slet ikke tilmelde.