750 GB Harddisk
Fra : M. Christensen

Dato : 11-11-07 20:54

Hej,

jeg overvejer at købe en 750 GB harddisk til brug til min AMD PC med et
Nforce 4 kort i.

- vil mit motherboard godt kunne deteche disken? (Der er jo nogle gange,
at ældre motherboard ikke kan genkende nyere større diske.)

- er der nogen, som har erfaring med et Nforce 4 kort i denne sammenhæng?

Hilsen,

Mikkel

Fra : N_B_DK

Dato : 11-11-07 23:02

"M. Christensen" <a@a.com> wrote in message
> Hej,
>
> jeg overvejer at købe en 750 GB harddisk til brug til min AMD PC med
> et Nforce 4 kort i.

Ja det kan det sagtens, sålænge bundkortet kan detektere diske på over 128GB
så er der ingen problemer (næste grænse kommer først ved 2TB såvidt jeg
husker)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jørgen E.

Dato : 11-11-07 23:29

> "M. Christensen" <a@a.com> wrote in message

> Ja det kan det sagtens, sålænge bundkortet kan detektere diske på over 128GB så er der
> ingen problemer (næste grænse kommer først ved 2TB såvidt jeg husker)

Dit svar lyder som om det skal forstås generelt for bundkort, men mit P965 Neo2-FI
har en grænse på netop 750 GB ifølge datablad :
http://www.msi-technology.de/produkte/main_idx_view.php?Prod_id=674

Fra : N_B_DK

Dato : 12-11-07 00:34

"Jørgen E." <je-2@post.cybersity.dk> wrote in message

> Dit svar lyder som om det skal forstås generelt for bundkort, men mit
> P965 Neo2-FI har en grænse på netop 750 GB ifølge datablad :

Nej det har ikke, det var bare den største disk på tidspunktet de kunne
teste med, og derfor har de skrevet 750GB.

Fra : Jørgen E.

Dato : 12-11-07 20:57

> "Jørgen E." <je-2@post.cybersity.dk> wrote in message

> Nej det har ikke, det var bare den største disk på tidspunktet de kunne teste med, og
> derfor har de skrevet 750GB.
>
> --

Jo det har, du kan jo selv læse databladet Men i øvrigt er det lidt
mærkeligt de ikke retter det, hvis det forholder sig som du siger.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-11-07 23:08

> Jo det har, du kan jo selv læse databladet Men i øvrigt er det
> lidt mærkeligt de ikke retter det, hvis det forholder sig som du
> siger.

1. kan et bundkort se diske over 128GB, så kan det minimum adressere 48bit,
(og 1TB er under grænsen for hvad man kan adressere med 48bit), så kan en
f.eks 200GB disk ses, kan en 1TB også, næste grænse hedder 64Bit og det er
en hel del mere end 1TB.