Hvilken PSU til 8800GT?
Fra : John

Dato : 11-11-07 14:29

Hej eksperter,

Jeg overvejer meget kraftigt at udskifte mit aldrende ATI X1300 til et nyt
Geforce 8800GT grafikkort. Jeg regner med at bestille dette:

Mit "problem" er at jeg har en PSU på kun 305 Watt og det har jeg læst nogle
steder ikke er tilstrækkeligt. Jeg har 3 stk. Sata harddiske og et
DVD-brænderdrev i maskinen. Derudover har jeg 3 GB RAM - så jeg er ret
sikker på at jeg skal have mig en ny PSU... Nu ved jeg abslolut intet om
PSU´er - så derfor håber jeg på lidt hjælp herinde.

Passer alle PSU´er som udgangspunkt i alle kabinetter?

Når jeg køber en ny PSU - kan jeg så være sikker på at der medfølger alle de
rigtige kabler - og i de rigtige længder? Eller skal jeg til at måle og
indkøbe kabler osse? Jeg har et alm. towerkabinet.

Jeg har øje på disse to forsyninger idet de er rimelige i pris:
http://www.prcdata.dk/produkt/northq-nq-4001al-400watt-super-silent-psu-120mm-metalblaa/58287887/
http://www.prcdata.dk/produkt/antec-earthwatts-ea500-ec/62898194/

De ser umiddelbart ud til at kunne passe i mit kabinet - men spørgsmålet er
om de vil være tilstrækkelige?
Såfremt I har andre forslag modtages de meget gerne.

Og så lige et sidste spørgsmål: Hvis jeg nu alligevel skulle vælge at
afprøve om min nuværende strømforsyning er god nok - kan jeg så risikere at
ødelægge noget hvis ikke den er?

På forhånd tak!

Mvh John

Fra : Hans

Dato : 11-11-07 14:50

John wrote:
> [...]
> herinde.
> Passer alle PSU´er som udgangspunkt i alle kabinetter?

Ja, med mindre vi taler om microATX kabinetter, hvor PSU'en kan være mindre
rent fysisk.

> Når jeg køber en ny PSU - kan jeg så være sikker på at der medfølger
> alle de rigtige kabler - og i de rigtige længder? Eller skal jeg til
> at måle og indkøbe kabler osse? Jeg har et alm. towerkabinet.

Der bør ikke være problemer med kablingen på de fleste moderne PSU'er.

> [...]
> spørgsmålet er om de vil være tilstrækkelige?
> Såfremt I har andre forslag modtages de meget gerne.

En særdeles robust PSU til en yderst rimelig pris, med lang kabling og
indbundne kabler. Siger ikke et kvidder. Det fås imho ikke bedre til prisen.

> Og så lige et sidste spørgsmål: Hvis jeg nu alligevel skulle vælge at
> afprøve om min nuværende strømforsyning er god nok - kan jeg så
> risikere at ødelægge noget hvis ikke den er?

Den vil ganske givet nægte at starte op, men du mangler jo også det 6-polede
PCI-Express stik til grafikkortet, med mindre det følger med i æsken.

Hans

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-11-07 18:53

> Den vil ganske givet nægte at starte op, men du mangler jo også det
> 6-polede PCI-Express stik til grafikkortet, med mindre det følger med i
> æsken.

Der fulgte et adapterstik (to molex til 6-polet PCI-E stik) med mit og en
kammerats Inno3D 8800GTS, samt til min lillebrors EVGA 8800GTS

Fra : Kim S.

Dato : 11-11-07 15:22

"John" <ushef@oajdf.com> wrote in message
> [...]
>
> Og så lige et sidste spørgsmål: Hvis jeg nu alligevel skulle vælge at
> afprøve om min nuværende strømforsyning er god nok - kan jeg så risikere

Prøv at læse længere nede i gruppen, der er et indlæg der hedder "Er en 300W
strømforsyning nok til...".
Der er mange gode forslag. Men bid mærke i,at det er watt og amp. der skal
kigge efter.

Hilsen Kim S.