Medion MD8806 og digital TV med undertekst~
Fra : Jørgen Christensen

Dato : 11-11-07 12:24

Har du denne computer og ser digitalt TV? Har du undertekster på DR og TV2,
når du ser digitalt og ikke kun på analog.
Jeg er blevet usikker på, om det nogensinde har virket korrekt på min. Jeg
har undertekster på alt svensk TV, men ikke dansk TV.

Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 12-11-07 19:40

Jørgen Christensen wrote:

> [...]
> Jeg er blevet usikker på, om det nogensinde har virket korrekt på min. Jeg
> har undertekster på alt svensk TV, men ikke dansk TV.

Undertekster p? dvb-t er afh?nger af det det program man bruger
For underst?tter det dvb subtitles er der undertekster

Det har intet med kortet at g?re, det sender bare data str?mmen videre
s? brug et program som feks. Dvbviewer s? er der undertekster p?

Fra : Jorgen Christensen

Dato : 12-11-07 19:57

> Det har intet med kortet at g?re, det sender bare data str?mmen videre
> s? brug et program som feks. Dvbviewer s? er der undertekster p?

Jeg har netop anskaffet DVBviewer. Nu skal jeg blot lige finde rundt i det
og alle de mulige plugins.
Jorgen.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 14-11-07 15:46

Med DVBviewer kan jeg optage DR1 med undertekster og afspille dem igen med
DVBviewer.
Men brænder jeg en DVD med Nero er teksterne borte igen.
Hvad gør man?
Mvh. Jørgen.

Fra : Andreas Corneliussen

Dato : 14-11-07 16:08

Når du modtager DR fra digitale signaler ligger underteksterne i en
ekstern stream, og derfor er det ikke alle afspillere der kan finde ud
af at hente denne stream og vise den på billedet.
Når du optager med DVBviewer gætter jeg på at du optager filmen med en
ekstern fil til underteksterne, således at DVBviewer kan afspille
optagelsen både med og uden underteksterne.

Jeg kender ikke DVBviewer eller Nero voldsomt godt, hvorfor jeg ikke kan
give dig et specifikt svar på hvad du skal gøre, men jeg mener at du
skal undersøge DVBviewers hjemmeside for om ikke de har en guide til
hvordan en film kan brændes ud.

Hvis ikke de har det, kunne du søge på google, da der ganske givet er
andre der har haft problemet før, og som har skrevet hvordan de fik det
til at virke.

For mig at se skal du for at kunne vise filmen efter du har brændt den
ud, finde ud af hvor DVBviewer lægger filen med underteksterne, og på en
eller anden måde få vedhæftet denne filmen igen (dette kan gøres ved at
lave en til et format som almindelige afspillere kan forstå som
undertekster, eller ved at finde et program der er i stand til at lægge
underteksterne ind over filmen, og derved overskrive nogle pixels på
filmen.)

Med venlig hilsen

Andreas

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 14-11-07 16:23

DVBviewer optager filmen med subs som en *.ts fil. Denne kan godt accepteres
i Nero, men teksterne smutter væk.
Jeg har kigget i DVBviewers forum, men det ser meget omstændeligt ud for at
få det til at virke.
Jeg må google lidt mere.
Mvh. Jørgen.

Fra : Anders Pedersen

Dato : 15-11-07 22:46

Jørgen Christensen skrev:
> [...]
> i Nero, men teksterne smutter væk.
> Jeg har kigget i DVBviewers forum, men det ser meget omstændeligt ud for at

Du skal først demuxe *.ts filen, det kan gøres med Projectx.
Underteksterne kommer nu i en *.sup fil

Der er en guide her
http://dreambox.ingmar.dk/projectx.asp
ts filer er faktisk mpeg2 filer

Med denne fil kan kan du bla. brænde en dvd emd Ifoedit
men det bliver uden menu.
Det er ikke alle dvdauthor programmer der kan åbne *.sup filer
Her skal teksterne først over i Tekst bassere formater.
det kan gødt tage lidt tid.

Det er heller ikke alle dvdauthor programmer der kan tage undertekster,
jeg tror ikke Nero kan, medmindre de ligges ind i billedet ved omkodning

Dvbsubitles er bitmap besseret altså hver tekst et billede.
Det har intet med dvbviewer at gøre, det er bare lidt med digital tv.