er en 300w strømforsyning nok til...
Fra : Preben Dalgaard

Dato : 09-11-07 10:59

- 3 stk. SATA HD's
- 1 stk. CD-ROM drev
- 1 stk. Intel Core 2 Dual E6600
- 1 stk. Geforce 8800GT

Jeg har en Asus V3-P5G965 (barebone) - og kan derfor ikke bare udskifte
strømforsyningen, da den ikke har en standard format PSU.

Har, indtil nu, kørt med ovennævnte - dog med et Geforce 7300LE istedet for
8800GT - uden problemer.

Hvad skønner I, mine chancer er, for at kunne køre det setup med et GT8800?
Ikke ret store, hva'? :<

Fra : Anders

Dato : 09-11-07 11:12

Preben Dalgaard skrev:
> - 3 stk. SATA HD's
> - 1 stk. CD-ROM drev
> - 1 stk. Intel Core 2 Dual E6600
> - 1 stk. Geforce 8800GT

Jeg vil nok vælge 450W eller mere.

Anders

Fra : Preben Dalgaard

Dato : 09-11-07 12:57

"Anders" <nospam@nospam.dk> wrote

> Jeg vil nok vælge 450W eller mere.

Ja, jeg ville også vælge en 650W, hvis jeg da kunne. :)

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-11-07 13:52

"Preben Dalgaard" <nej@til.spam> wrote in message
> [...]
> for 8800GT - uden problemer.
>
> Hvad skønner I, mine chancer er, for at kunne køre det setup med et

OK, det er ikke lige noget jeg har parat viden om, men fordi jeg går lidt i
samme planer, har jeg lige googlet mig frem til følgende.

Et 8800GT kræver 22 apm på +12v

Så du skal entern have en PSU med nok amp på en 12v rail f.eks en 450w
Corsair,
eller du skal have en psu med flere 12v rails. og ca 18-20 amp pr rail.

Håber der er lidt rigtigt i det jeg skriver.

Bjarne K.

Fra : Preben Dalgaard

Dato : 09-11-07 15:10

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote:

> [...]
> Corsair,
> eller du skal have en psu med flere 12v rails. og ca 18-20 amp pr rail.

Tak for svar, Bjarne.

Desværre ved jeg ikke engang, hvad rails er. Eller hvordan man udregner amp.
:)

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-11-07 15:15

> Tak for svar, Bjarne.
>
> Desværre ved jeg ikke engang, hvad rails er. Eller hvordan man udregner
> amp. :)

Hvis du går ind på en forhandler hjemme side, burde det gerne stå

F.eks

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2097957 under
specifikationer

eller

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=2098933

Bjarne K.

Fra : Preben Dalgaard

Dato : 09-11-07 15:32

"Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote

> Hvis du går ind på en forhandler hjemme side, burde det gerne stå

> [...]

Desværre er min PSU ikke listed nogle steder. Og Asus' egen hjemmeside siger
bare "300 watt".

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-11-07 15:37

"Preben Dalgaard" <nej@til.spam> wrote in message
> "Bjarne K." <nej@niet.ne> wrote

> Desværre er min PSU ikke listed nogle steder. Og Asus' egen hjemmeside
> siger bare "300 watt".

Jeg kan næsten garantere at din 300w ikke kan trække en 8800GT.

Bjarne K.

Fra : Kim S.

Dato : 09-11-07 23:08

">> Desværre er min PSU ikke listed nogle steder. Og Asus' egen hjemmeside

> Jeg kan næsten garantere at din 300w ikke kan trække en 8800GT.
>
> --
Det er da ikke kun wattne det kommer anpå, du kan da godt finde en psu på
300W men med flere amp.
Så jo en PSU på 300 W kan sagtens køre et 8800GT,hvis det har amp. nok.

Hilsen Kim.

Fra : Poul Erik Lindaa

Dato : 10-11-07 14:31

On Fri, 9 Nov 2007 23:07:36 +0100, "Kim S."
<vildsiFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>300W men med flere amp.
>Så jo en PSU på 300 W kan sagtens køre et 8800GT,hvis det har amp. nok.

Hvis det skal være helt rigtigt er svaret, hvis der er ampære nok på
12 volt udgangen.

P = U * I
Effekt (Watt) = Spænding (Volt) * Strøm (Ampære).

Kig hvad der står på strømforsyningen og husk det hele skal deles med
resten af PC'en.

--
Slet transportmidlet før eu
__o

Fra : Max

Dato : 10-11-07 20:49

Hej Poul Erik

> Kig hvad der står på strømforsyningen og husk det hele skal deles med
> resten af PC'en.

Hvis de 300W er den totale effekt der kan omsættes i strømforsyningen,
ja så spiller effektiviteten jo også ind.

--
Mvh Max

Fra : Bjarne K.

Dato : 10-11-07 17:17

"Kim S." <vildsiFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 300W men med flere amp.
> Så jo en PSU på 300 W kan sagtens køre et 8800GT,hvis det har amp. nok.

Skal ikke kunne afvise det, men vil dog gerne have eksempel, på en PSU du
mener kan trække læsset.

Fandt det her på Nvidias hjemmeside

GeForce 8800 GT graphics cards require a minimum 400 W or greater system
power supply (with 12V current rating of 26 A) for single GPU operation.

Det er 26A altså ikke 22A som jeg skrev i mit første indlæg.

Bjarne K.

Fra : Kim S.

Dato : 10-11-07 20:45

> [...]
>
> GeForce 8800 GT graphics cards require a minimum 400 W or greater system
> power supply (with 12V current rating of 26 A) for single GPU operation.

Det kan jeg da godt forstå du vil,for det tog lidt tid og finde en.
Men denne burde kunne http://ipc2u.lt/catalog/S/SQ/36130.html?pm=1&cur=EUR
..
Det er godt nok en dual, men stadig 300W, men der er desvære kun 5 udtag.
Jeg kan desværre ikke se om den er til ATX, men efter målene skulle den
kunne passe.

Hilsen Kim

Fra : Bjarne K.

Dato : 11-11-07 16:11

> [...]
> Det er godt nok en dual, men stadig 300W, men der er desvære kun 5 udtag.
> Jeg kan desværre ikke se om den er til ATX, men efter målene skulle den

Det var godt en speciel powersupply (og dyr). Den er åbenbart dobbelt, så
hvis den ene "halvdel" går i stykker, kører pc'en bare vidre.
Tror mere den er henvendt til folk der vil have 7*24*365 drift.

Jeg er selvf. enig med dig i, at en kvalitets psu med få watt, kan være lige
så god som en billigere psu med mange watt..

Bjarne K.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 12-11-07 16:30

Hvordan skulle den kunne trække en GeForce 8800 hvis den skal have 12V 26A,
når den kun kan levere 12V 16A??

Hilsen Johannes

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 12-11-07 17:47

Johannes Jørgensen wrote:
> Hvordan skulle den kunne trække en GeForce 8800 hvis den skal have 12V 26A,
> når den kun kan levere 12V 16A??

Det kan den heller ikke...

Jesper Poulsen

Fra : Kim S.

Dato : 12-11-07 16:40

"Johannes Jørgensen" <jo@mil.dk> wrote in message
> Hvordan skulle den kunne trække en GeForce 8800 hvis den skal have 12V
> 26A, når den kun kan levere 12V 16A??
>
> Hilsen Johannes

Det har du fuldstændigt ret i, den levere jo kun 35A på de 5V.

Hilsen
Kim S.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-11-07 20:23

"Preben Dalgaard" <nej@til.spam> wrote in

> Hvad skønner I, mine chancer er, for at kunne køre det setup med et
> GT8800? Ikke ret store, hva'? :<

Måske er en dedikeret grafik PSU løsningen?
http://www.computergeil.dk/?artikelid=11823#imgpop

Fra : Brian Lund

Dato : 13-11-07 08:56

> [...]
> for 8800GT - uden problemer.
>
> Hvad skønner I, mine chancer er, for at kunne køre det setup med et

Det korte af det lange efter at have læst hele tråden...

Kortet skal bruge 12V og 26A, det er 312W... Så svaret er nej, det er alt
for lidt!
For ud over grafikkortet skal resten jo også have lidt juice, så jeg ville
nok ikke bygge den kombination med mindre end 450W PSU, som selvfølgelig kan
levere mindst 26A på 12V.

Der er f.eks.
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=234605
http://www.antec.com/specs/BP500U_spe.html
Den har 2 stk 12V som kan levere 18A hver, altså 36A.

Eller:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391086
http://www.corsairmicro.com/products/vx.aspx
Den har 33A på 12V.

Jeg ville nok vækge den fra Corsair, men begge burde kunne klare opgaven.

Brian