Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Er amatørfotografer mindre intelligente e
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 23-10-07 18:01

Når man regelmæssigt læser de spørgsmål som postes i denne gruppe, så kan
man ikke undgå at få det indtryk, at amatørfotografer i en påfaldne grad
er meget mindre intelligente end gennemsnitet, for der postes konstant
tråde med indkøbsspørgsmål, som er off-topic her i news:dk.fritid.foto

Nogle vil sikkert indvende, at alle disse off-topic spørgsmål bliver
postet at nybegyndere som ikke har kendskab til opdelingen af
foto-grupperne, og som ikke er bekendt med eksistensen af

Men den undskyldning er squ for tynd, for alle dem der med deres
off-topic svar deltager i og bidrager til de off-topic tråde, er "kendte
ansigter", som i mange år har været faste brugere her i foto-grupperne,
så de kan da ikke undskylde sig med, at de ikke er klar over, at de
poster off-topic...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-10-07 19:55

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> skrev :

> [...]
>er meget mindre intelligente end gennemsnitet, for der postes konstant
>tråde med indkøbsspørgsmål, som er off-topic her i news:dk.fritid.foto

Til gengæld kan de fleste stave bedre end dig.

Og ja, det er ikke pænt at kommentere stavning, men du er selv
ude om det.

PS. Forventer diverse svinske kommentarer fra dig, som svar på
indlægget.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Erik Olsen DK

Dato : 23-10-07 20:05

Kerim Ellentoft wrote:

> Til gengæld kan de fleste stave bedre end dig.
>
> Og ja, det er ikke pænt at kommentere stavning, men du er selv
> ude om det.

Og så er du endda rigtigt flink ved ham.

--
Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Michaelbs

Dato : 23-10-07 20:51

Ja vi er.

mvh Michaelbs

Fra : Bjarne

Dato : 23-10-07 21:19

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
> som i mange år har været faste brugere her i foto-grupperne, så de kan da
> ikke undskylde sig med, at de ikke er klar over, at de poster

Kære Niels,

Jeg går ud fra at du kommenterer på det indlæg om erfaring med køb i USA,
jeg beklager meget at dette indlæg har stødt dig.
Jeg kan kun undskylde dersom min intelligens er væsentligt over
gennemsnittet og er derfor ofte konfus og desorienteret i forbindelse med
ting jeg fortager mig, hvilket på beklagelig vis tilsyneladende har
forvirret dit sind.
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal redegøre overfor dig hvordan det er at
være mere intelligent end mine omgivelser. Sorry.
Hvorom alting er så er hele denne tråd OT, den hører velsagtens hjemme i en
netikette gruppe?

Jeg beklager og påkalder mig netikette i fremtiden.

Bjarne

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 21:47

> Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal redegøre overfor dig hvordan det er at
> være mere intelligent end mine omgivelser. Sorry.

Bjarne, jeg har samme problem som dig med hensyn til ovenstående, og hvis
jeg skal sige noget generelt om hvordan det er at være mere intelligent end
omgivelserne, så vil jeg i denne sammenhæng fremhæve, at der i forhold til
et enkeltstående mindre intelligent individ, generelt ikke er nogen
problemer, men når adskillige mindre intelligente individer opererer som en
helhed i en større flok, så giver det ofte anledning til store
vanskeligheder, og såfremt dette sker gør man (altså en intelligent person)
klogest i at tage så stor afstand fra flokken som forholdene tillader.

Niels er altså uden betydning.

(Bemærk at der kræves en vis mængde intelligens for at forstå hvorfor han er
uden betydning. Dette er formuleret i ovenstående sætning. Bemærk iøvrigt
hvor lang den ovenstående sætning er helt uden anvendelse af punktum. Dette
skulle vist tale for sig selv, og det bør således ikke være nødvendigt at
uddybe sagen yderligere.)

Mvh.
Anja

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-07 21:49

<...> Undskyld, men ovenstående indlæg fra mig skulle have været sendt
personligt til Bjarne og ikke til gruppen.

Mvh.
Anja

Fra : Bjarne

Dato : 24-10-07 04:34

"Truntes Mor" <skriv email adressen her> wrote in message
> <...> Undskyld, men ovenstående indlæg fra mig skulle have været sendt
> personligt til Bjarne og ikke til gruppen.
>
> Mvh.
> Anja

Hihihi tak, det rør mig nu heller ikke, det ret sjovt egentlig. Og tak for
kommentaren

mvh
Bjarne

Fra : Anders Houmark

Dato : 23-10-07 22:13

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> skrev i meddelelsen
> [...]

[klip]

Kan du ikke skrive [OT] (for off-topic) i nogle klammer i emnefeltet næste
gang du poster noget der ikke har med gruppen at gøre? Så er det nemmere for
os at automatisk få fjernet sådanne indlæg. Tak.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : jakob

Dato : 23-10-07 22:22

> [...]

> man ikke undgå at få det indtryk, at amatørfotografer i en påfaldne grad
> er meget mindre intelligente end gennemsnitet,

Ha ha ha ja det har du sgu ret i. Du er den perfekte eksponent for din
egen påstand, så kan man da tale om at blive ramt af sin egen boomerang.

Jakob

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-10-07 22:40

none@none.invalid (jakob) skrev :

>Ha ha ha ja det har du sgu ret i. Du er den perfekte eksponent for din
>egen påstand, så kan man da tale om at blive ramt af sin egen boomerang.

NRE er ikke amatør iflg. ham selv, det er derfor vigtigt for ham,
at han omtaler os andre som amatører.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : jakob

Dato : 23-10-07 22:45

> NRE er ikke amatør iflg. ham selv, det er derfor vigtigt for ham,
> at han omtaler os andre som amatører.

Nej det er nok en af grundende til at de fleste finder ham lidt
tragikomisk.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Wilstrup

Dato : 23-10-07 23:50

"jakob" <none@none.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej det er nok en af grundende til at de fleste finder ham
> lidt
> tragikomisk.

Nu er jeg forholdsvis ny i denne gruppe, så må jeg være så
uintelligent at spørge: Er gruppen her kun for professionelle
eller kan lallende amatører som mig, der åbenbart også nu skal
kaldes for uintelligent, også tillade sig at indgå i
diskussioner om foto her? Eller findes der en fotogruppe hvor
folk, som mig, der endnu ikke kan skelne brændvidde fra
ISO-indstillinger og blænderåbninger og andre ting fra
hinanden?

Jeg har nemlig anskaffet mig et Nikon D80 og er i fuld gang
med at forsøge at forstå det hele - også uden at turde bruge
ret meget andet end auto-indstillingerne her. Men jeg
fornemmer på NRE at folk som mig ikke er velkomne med mine
indlæg, for tænk hvis jeg kommer til at spørge om noget, der
blot minder om handel eller andet perifert som man som amatør
jo let kommer til at spørge om, så vil jeg jo være ilde faren!

Måske en vil være så rar at svare mig på det?

Fra : Pico

Dato : 24-10-07 00:11

Wilstrup wrote:
> [...]
> jo let kommer til at spørge om, så vil jeg jo være ilde faren!
>
> Måske en vil være så rar at svare mig på det?

Du skal bare blande dig og spørge løs, det er det NEWS er til, får du et hak
i tuden af NRE skal du bare tage det som en oplevelse. Put ham endelig ikke
i dit kill filter, så går du glip af alt det morsomme i grupen
--
MVH
Pico

Fra : Mogens Hansen

Dato : 24-10-07 05:56

"Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Nu er jeg forholdsvis ny i denne gruppe, så må jeg være så uintelligent at
> spørge: Er gruppen her kun for professionelle eller kan lallende amatører
> som mig,

Naturligvis er gruppen for sådan nogle som dig.
Mit indtryk er at langt de fleste brugere er amatører, nogle hvad man vil
kalde seriøse amatører, og så er der nogle få deltids professionelle og
meget få fuldtids professionelle.

Det er værd at lægge mærke til at der er en række grupper om foto:
dk.fritid.foto
dk.fritid.foto.billedsnak
dk.fritid.foto.indkoeb
dk.marked.privat.foto
hvis fundats og anvendelse man kan læse om på
http://www.usenet.dk/
http://www.usenet.dk/grupper.pl?list=dk.fritid.foto
http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.marked.privat.foto

Generelt er det hensigtsmæssig at holde sine indlæg i den gruppe det hører
hjemme - det giver mindst støj og de bedste svar.

> der åbenbart også nu skal kaldes for uintelligent, også tillade sig at
> indgå i diskussioner om foto her?

Usenet er et frit forum, og disse grupper er ikke modererede.
Derfor vil der, ligesom i den "virkelige" verden være individer der har en
opførsel som de fleste finder uhensigtsmæssig.

> Eller findes der en fotogruppe hvor folk, som mig, der endnu ikke kan
> skelne brændvidde fra ISO-indstillinger og blænderåbninger og andre ting
> fra hinanden?

Dette er afgjort gruppen for den slags.

> Jeg har nemlig anskaffet mig et Nikon D80 og er i fuld gang med at forsøge
> at forstå det hele - også uden at turde bruge ret meget andet end
> auto-indstillingerne her.

Naturligvis er sådanne brugere velkomne.

> Men jeg fornemmer på NRE at folk som mig ikke er velkomne med mine indlæg,

Der er ikke nogen som ejer grupperne - så der kan komme alle mulige former
for ytringer.
Tag det du kan bruge, og lad resten passere.
Når man har brugt grupperne et stykke tid, lærer man at vægte svarene fra
forskellige personer forskelligt.

> for tænk hvis jeg kommer til at spørge om noget, der blot minder om handel
> eller andet perifert som man som amatør jo let kommer til at spørge om, så
> vil jeg jo være ilde faren!

Der er ikke klare grænser - men lidt omtanke inden man stiller spørgmålet er
en god ide.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jens G

Dato : 24-10-07 16:41

On Wed, 24 Oct 2007 00:49:33 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>eller kan lallende amatører som mig, der åbenbart også nu skal
>kaldes for uintelligent, også tillade sig at indgå i

Gruppen hedder jo dk.fritid.foto, og man må gå ud fra at den skulle
hedde dk.arbejde.foto hvis den var forbeholdt professionelle.

Sjovt nok, så medfører NRE's indlæg ofte alenlange tråde, men sådan
noget kender du jo

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : jakob

Dato : 24-10-07 22:16

Wilstrup <nix@invalid.com> wrote:

> Måske en vil være så rar at svare mig på det?

Gruppen er selvfølgelig for alle der vil bruge dem. Som mogens skriver
er det en god ide lige at overveje hvilken gruppe dine indlæg passer i,
men skulle du skrive til den forkerte er de fleste ret ligeglade med
det, muligvis pånær NRE som vist ikke har så meget andet at bruge sin
tid på. Sådanne typer skal du bare bære over med, det er ynkeligt men
står absolut ikke til at ændre.

Du vil opleve typer som ikke har andet at bruge tiden på en at jagte
petitesser eller hykle, men spring op og ned på det. Det hører med til
nyhedsgrupper. Hvis du bliver træt af det putter du blot vedkommende i
et killfilter så er det problem løst.

De fleste er indstillet på at hjælpe hvor de kan.

Velkommen til.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Søren Reinke

Dato : 24-10-07 22:32

jakob wrote:

> [...]
> det, muligvis pånær NRE som vist ikke har så meget andet at bruge sin
> tid på. Sådanne typer skal du bare bære over med, det er ynkeligt men

Det sjove med NRE, er jo netop han lukker sådanne noget kritisabelt
noget ud, men er ikke intelligent nok til overhovedet at deltage i tråden.

Altså er hans posting rent FLAMEBAIT som er langt værrere end et par
spørgsmål som måske var bedre i en anden gruppe.

Der spildes ihvertefalde langt mere båndbrede på hans flamebaits.

> [...]
> petitesser eller hykle, men spring op og ned på det. Det hører med til
> nyhedsgrupper. Hvis du bliver træt af det putter du blot vedkommende i

Ja den type mennesker kan uden problemer ødelægge stemningen i en
newsgroup, desværre.
/Søren

Fra : Jan Boegh

Dato : 25-10-07 07:55

Søren Reinke skrev i 471fb9e5$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk
dette:

> Ja den type mennesker kan uden problemer ødelægge stemningen i en
> newsgroup, desværre.

Ikke hvis man ignorerer dem!

NRE er dybest set bare en slags troll, og det er vel en slags stakler, der
ønsker opmærksomhed for enhver pris.

Så enten kan man opfatte deres indlæg som små uskyldige morsomheder, som man
indskrænker sig til at trække overbærende på smilebåndet over eller man kan
putte dem i filtret.

Og hermed bidrog jeg så også til støjen!

vh
Jan

http://jan.boegh.net/foto.htm
Billeder fra en dansk 'ørken' http://jan.boegh.net/Album/Milen/index.html

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-10-07 09:54

> [...]
> er meget mindre intelligente end gennemsnitet, for der postes konstant
> tråde med indkøbsspørgsmål, som er off-topic her i news:dk.fritid.foto

1, du er ikke udlært fotograf!
2, du kan ikke leve af det lort du laver!

Du er altså at regne for at være amatør, så velkommen i klubben!

Langgaard

Fra : Kim S

Dato : 24-10-07 18:57

> [...]
> som i mange år har været faste brugere her i foto-grupperne, så de kan da
> ikke undskylde sig med, at de ikke er klar over, at de poster

Det skyldes nok, at os der er mindre intellektuelt bemidlede,
ikke er så nærtagende med emner der overskrider grænsen
mellem beslægtede grupper. Så længe der ikke spørges om
hakket køds holdbarhed, eller dæktryk på biler, gider vi ikke
være fluekneppere over, om et spørgsmål burde være i den ene
eller anden undergruppe.
Men det er da sikkert fint for dit ego, at du har fået luft. Du har ellers
holdt dig i skindet længe..... Og det er egentligt gået meget godt i
den periode, hvor du har afholdt dig fra verbale skideballer
Du er endog kommet med nogle fine svar i den periode...
Synes du selv dit indlæg er on-topic ?

Mvh, Kim

Fra : Kjeld

Dato : 25-10-07 00:39

Hvad med at NRE opretter sin egen foto-news-gruppe !
Så kan han sidde og skumle over sine egne gebrækkeligheder og
fortræffeligheder uden at belemre ALLE os andre.
/Kjeld

Fra : Leif Langgaard

Dato : 25-10-07 10:10

"Kjeld" <kjeldkjaer@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad med at NRE opretter sin egen foto-news-gruppe !
> Så kan han sidde og skumle over sine egne gebrækkeligheder og
> fortræffeligheder uden at belemre ALLE os andre.
> /Kjeld

Hej

Det ville være synd for Nils, disse grupper er jo det tætteste han i hele
livet er kommet "nogle at lege med", dog er han så kikset i sin fremfærd, at
det altid går helt galt.

Et sådan indlæg som startede denne tråd, plejer at blive fulgt op af en
kommentar fra ham, hvor han så påstår, at alle vi andre er for nemme, og at
han bare skal svinge pisken, så hyler hele flokken. Denne adfærd giver ham
en fornemmelse af magt. Han er dog nok alene om denne tolkning!

Langgaard

Fra : emj

Dato : 25-10-07 15:32

Leif Langgaard skrev:

>Det ville være synd for Nils,

Det er sgu mere synd for os andre, at vi skal blive ved med at se
jeres barnlige reaktioner.

Hilsen emj

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-10-07 21:01

"emj" <emj@> wrote in message news:f5a1i3pkitf3coe85mfrdl25od2bbsbtqq@4ax.com...

> Det er sgu mere synd for os andre, at vi skal blive ved med at se
> jeres barnlige reaktioner.
>
> Hilsen emj

Ohh så vidt jeg husker anbefalede du brugen af kill filter
til en newbie for ikke så længe siden - I say no more..
:-max-

Fra : emj

Dato : 26-10-07 02:26

-max- skrev:

>Ohh så vidt jeg husker anbefalede du brugen af kill filter
>til en newbie for ikke så længe siden - I say no more..

Det tror jeg ikke, jeg har anbefalet. Det ville da også være ret
håbløst at lægge alle de skribenter i killfiltret, som konstant falder
over Niels, hver gang han har skrevet et indlæg.

Hilsen emj

Fra : ksk

Dato : 26-10-07 10:12

"emj" <emj@> skrev i meddelelsen

> [...]
> håbløst at lægge alle de skribenter i killfiltret, som konstant falder
> over Niels, hver gang han har skrevet et indlæg.

jeg kan da hurtig find nogle af dine udmærket svare , der sætte dig på Nilse
liste over mindre intelligente person her i gruppe

problemer er bare at Niles er OT HER hans rigtigt og endst gruppe bør
hedde.dk mudderkast...

fut til dk.admin.netikette