underskriftindsamling for en god sag
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-11-07 14:28

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article356941.ece

giv jeres underskrift og lad os så få det dyrepoliti!!
jeg græmmes over de politikere!

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-07 15:02

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:47330eef$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article356941.ece
>
> giv jeres underskrift og lad os så få det dyrepoliti!!
> jeg græmmes over de politikere!
>
> Mvh. Marie

Hold da op det går stærkt med underskrifter
Godt initiv, hehe
Mvh Allan

Fra : Mariann Juhl

Dato : 09-11-07 13:19

> [...]
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article356941.ece
>
> giv jeres underskrift og lad os så få det dyrepoliti!!

Hej Marie

Føj hvor er det bare dybt forkasteligt af politet. At de kunne nænne
det! Men har du set den gode nyhed? Dyrepolitiet er godt på vej

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/PresseDk/94a2e00a368206e3c1257386005430b1?opendocument

Med venlig hilsen
Mariann Juhl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 09-11-07 13:30

"Mariann Juhl" <mariannjuhlKATTE@BAKKEyahoo.com> skrev i en
meddelelse news:C-SdnUNC8_CBzanaRVnytAA@giganews.com
Men har du set den gode nyhed? Dyrepolitiet er godt på
> vej
>
> http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/PresseDk/94a2e00a368206e3c1257386005430b1?opendocument

Det var da også snart på tide. Jeg håber sandelig at det bliver til
noget, og at det må blive *meget* strafbart at mishandle dyr.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 09-11-07 14:47

Mariann Juhl skrev
>Men har du set den gode nyhed? Dyrepolitiet er godt på vej

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbpress.nsf/PresseDk/94a2e00a368206e3c1257386005430b1?opendocument
<

Skønt så mangler vi bare at DB også får uddannet deres kredsformænd og
dyrlæger så de kan udvise et lige så højt fagligt niveau, for det mangler
de i den grad (((

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : taina

Dato : 10-11-07 01:52

> [...]
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article356941.ece
>
> giv jeres underskrift og lad os så få det dyrepoliti!!

Nu har jeg lige læst om sagen i en anden avis her til aften - jeg tror, det
var Århus Stiftstidende, og her er der en forklaring på, hvorfor manden har
fået udleveret sin hund. Der står, at han har skadet hunden i et eller anden
slags anfald af psykisk syge, at han har været i behandling og nu anses for
rask.

Jeg synes, at det nuancerer sagen en hel del. Psykisk sygdom kan ramme alle
lige pludseligt, og hvis manden er i behandling og kloge mennesker synes, at
han nu er egnet til at have hund - så har jeg svært ved at argumentere imod,
det kunne jo være, at de har ret

Under alle omstændigheder tror jeg ikke, at et dyrepoliti vil gøre den store
forskel. Politiets advokater fører de sager, som de anser som mulige at
vinde. Så længe dommerne i dette land dømmer dyremishandling så latterligt
forsigtigt, vil det for politiet være spild af ressourcer at føre en lang
række sager, som alligevel bliver afvist. Jeg har en kammerat, hvis far er
politibetjent og dyreven - han er rystet over, hvordan der bliver dømt i
denne her slags sager. Så jeg tror altså, at det er i retssystemet, der skal
tages fat.

mvh. tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-07 10:34

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:473500bd$0$21924$157c6196@dreader1.cybercity.dk

> [...]
> har skadet hunden i et eller anden slags anfald af psykisk syge,
> at han har været i behandling og nu anses for rask.

Det er selvfølgelig pænt af dig at tage manden i forsvar, men jeg er
nu ikke så sikker på at dyrlægerne der reddede hundens liv er enige
i det. Hvor mange "psykisk" syge, pædofile og voldtægtsforbrydere er
ikke blevet anset for raske, løsladt og gået lige ud og gjort det
samme igen. Men her er det det jo selvfølgelig "kun" en hund det gik
ud over.

> [...]
> kloge mennesker synes, at han nu er egnet til at have hund - så
> har jeg svært ved at argumentere imod, det kunne jo være, at de

Joh, og det kunne jo også være, at de havde uret de "kloge"
mennesker. Det har de vist nok lidt for ofte her i dagens Danmark,
men igen........det er jo "kun" en hund.

> [...]
> dømmer dyremishandling så latterligt forsigtigt, vil det for
> politiet være spild af ressourcer at føre en lang række sager,

Det er så til gengæld heller ikke særligt "kloge" mennesker der
forvalter vort retssystem for øjeblikket, og hvis der ikke er nogen
der forsøger at gøre noget for ændre det, så er vi jo lige vidt. Jeg
krydser i hvert fald fingre for den dejlige hund, og håber at den må
komme uskadt gennem resten af dens liv. Om et dyrepoliti er
ressourcespild kan jo kun tiden vise, men der skal i hvert fald
snart ske noget for at værne om både produktions- og kæledyr.
Politikernes valgløfter stoler jeg ikke på, for de bliver alligevel
aldrig indfriet.

Fra : taina

Dato : 10-11-07 14:16

> [...]
> anset for raske, løsladt og gået lige ud og gjort det samme igen. Men her
> er det det jo selvfølgelig "kun" en hund det gik ud over.

Jeg tænkte nok, at mit indlæg kunne vække harme Jeg synes, det er at
lægge mig ord i munden at skrive, at det "kun" er en hund, det gik ud over.
Jeg synes, at vi skal passe på vores børn, hunde, katte, heste og alle de
andre væsener, som vi har taget et ansvar for. Vi - og dyrlægerne - er enige
om, at intet dyr bør udsættes for det, som Trold blev udsat for.

> Joh, og det kunne jo også være, at de havde uret de "kloge" mennesker. Det
> har de vist nok lidt for ofte her i dagens Danmark, men igen........det er
> jo "kun" en hund.

Nu ved hverken du eller jeg hvilke vurderinger, der er foretaget af manden.
Den version, vi har hørt, er blevet gennemtygget af forskellige medier, og
det er derfor utrolig svært for os at vurdere, hvad der rent faktisk er sket
i sagen og hvilke beslutninger, der ligger til grund for, at manden kan
hente sin hund. Vi ved heller ikke, hvem der har foretaget vurderingerne
(politiet / retten / psykiatrien??) - der er i det hele taget lige lovlig
mange usikkerheder til, at i hvert fald jeg kan bedømme, om de kloge har
begået fejl eller ej...

Jeg kender i øvrigt psykisk syge mennesker, der i perioder er helt ude af
stand til at passe deres dyr. De har indrettet deres liv sådan, at der er
andre, der tager over i de perioder, så dyrene kan trives. Det ER jo muligt
at denne mand indretter sit liv sådan, at hans sygdom ikke går ud over
hunden igen - det er også muligt, at det ikke er sådan - vi ved det ikke.

> [...]
> der skal i hvert fald snart ske noget for at værne om både produktions- og
> kæledyr. Politikernes valgløfter stoler jeg ikke på, for de bliver

Jeg håber også at det går godt for hunden (og manden, som jeg er så naiv at
tro faktisk holder af sin hund). Jeg er enig med dig i, at det ikke er godt
nok, som det er i dag - det er for billigt og for nemt at lade være med at
passe sine dyr eller at gøre skade på dem, og jeg håber også, at der bliver
gjort noget ved det.

mvh. tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-07 14:38

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4735af02$0$7608$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> [...]
> ansvar for. Vi - og dyrlægerne - er enige om, at intet dyr bør
> udsættes for det, som Trold blev udsat for.

Jeg tror, at du har misforstået mig.

For det første er jeg ikke harm over dit indlæg - tværtimod. Jeg
har heller ikke haft i sinde at lægge dig ord i munden på nogen
måde. Med "kun" en hund hentyder jeg til *myndighedernes* vattede
måde at tackle den slags problemer på. Din indstilling til problemet
ser faktisk ud til at være den samme som min. Det er desværre ikke
første gang det sker, og det bliver desværre nok heller ikke sidste
gang.

Fra : taina

Dato : 10-11-07 15:22

> [...]
> være den samme som min. Det er desværre ikke første gang det sker, og det
> bliver desværre nok heller ikke sidste gang.

Nåååh, så er jeg med Jeg har smugluret i denne gruppe i lang lang tid og
syntes også, det var lidt underligt, at du ville lægge mig ord i munden -
det var ikke lige mit indtryk af dig Jeg undskylder, at jeg har
misforstået dig Jeg tror også, at vi i bund og grund er enige om
problemet - men måske ikke løsningen?

mvh. tina

Fra : Tove Krieger

Dato : 10-11-07 16:14

"taina" <tinachristoffersen(fjern)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4735be82$0$7603$157c6196@dreader2.cybercity.dk

> [...]
> Jeg undskylder, at jeg har misforstået dig Jeg tror også, at
> vi i bund og grund er enige om problemet - men måske ikke

Hej igen Tina.

Der er skam ikke noget at undskylde. Det er meget svært at udtrykke
det man i virkeligheden mener på skrift. Vi er næsten helt enige, og
det ville vel nok være dejligt hvis vore politikere også kunne se
hvad der er galt, men man kan jo kun håbe at det kommer ad åre. Vi
må forsøge at være optimister.

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 10-11-07 12:02

taina skrev:

> Under alle omstændigheder tror jeg ikke, at et dyrepoliti vil gøre den store
> forskel. Politiets advokater fører de sager, som de anser som mulige at
> vinde.

Hele ideen er jo, at et dyrepoliti vil oparbejde en særlig erfaring på
området, som gør, at de vil være bedre til at indsamle de nødvendige
beviser.
Og er beviserne der, så vil anklagemyndigheden også føre sagerne.

Niels Peter

Fra : taina

Dato : 10-11-07 14:03

"Niels Peter Hansen" <nph@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> beviser.
> Og er beviserne der, så vil anklagemyndigheden også føre sagerne.

Der tror jeg desværre, at du tager fejl. Beviserne er der skam tit i dag -
men forholdene skal være meget grove, før retten gør andet end at sige "fy".

mvh. tina