Kende forskel på katte ?
Fra : Poul F. Andersen

Dato : 07-11-07 15:24

Kære NG,

Vi har en 10 år gammel neutraliseret hunkat (Mis).
I april fik vi en 12 uger gammel killing (Miv), som for et par mdr. siden
også er blevet neutraliseret.

Efter en del "indkøringstid", er deres "terrorafstand" nu nede på ca. en
halv meter.
De er altså IKKE begyndt at sove i arm , selv om Miv ser ud til at kunne
have lyst.
Det opfatter vi som helt normalt, da "gamle" Mis jo lige pludselig fik sig
en konkurrent.

Nej, problemet er, at de begge er sorte og eftersom Miv nu er vokset til, er
de næsten umulige at skelne fra hinanden. Dog kun på afstand, da deres psyke
er ret forskellig.

Hvad kan vi gøre?
Vi har overvejet et loppehalsbånd til den ene, men det har vi dårlige
erfaringer med fra en tidligere kat, der hang fast med det i et hegn (hun
overlevede dog heldigvis).

Vores søn synes, at vi bare skal give den ene en klat hvid spraymaling i
panden, men der sætter vi nu alligevel grænsen! )

Nogen ideer?

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min emailadresse...

Fra : Sabina H.

Dato : 07-11-07 19:50

"Poul F. Andersen" <paogbaUKRUDTET@mail.dk> wrote in message
> [...]

> Vores søn synes, at vi bare skal give den ene en klat hvid spraymaling i
> panden, men der sætter vi nu alligevel grænsen! )

giv tid.... *G*
ja det er måske nemmere sagt end gjort, men den lille er næppe færdig med at
vokse helt endnu, så de skal nok vokse "fra hinanden" i udseende..
men indtil da, kunne et almindeligt halsbånd godt være en mulighed....
(hvorfor vælge loppehalsbånd, hvis ikke i har et loppeproblem?)
bare sørg for at det har en elastik, og ikke sidder for stramt, sådan at det
nemt lader sig rive af hvis det hænger i..... et kattehalsbånd SKAL have
elastik i.....

--
Knus,
Sabina

Fra : Tinka Vera

Dato : 09-11-07 02:50

> [...]
> Venligst
> Poul F. Andersen
>
> OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min

Hmmm, måske nye briller ;) Halsbånd er for risikable.

Jeg kører pt. på mit andet sæt sorte katte. For mange år siden havde jeg
to sorte søstre, som ingen kunne forstå, hvordan jeg kunne kende forskel
på (det var nu nemt nok). Nu har jeg to sorte brødre, som blev leveret
her med halsbånd, så jeg kunne kende forskel, hvilket nu ikke havde
været nødvendigt. Ja, de er sorte begge to, men de ligner altså slet
ikke hinanden i bevægelser, ansigtsudtryk eller noget.
Kan næsten ikke tro, at jeres katte ligner hinanden SÅ meget, at I ikke
kan kende forskel. Prøv at bruge megen tid på at iagttage dem. Jeg er
sikker på, at I snart vil kunne kende dem fra hinanden.
Og det gør vel heller ikke så meget, hvis man forveksler dem på afstand.

Med venlig hilsen
Tinka Vera
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 09-11-07 08:23

"Tinka Vera" <tinkaverKATTE@BAKKEmail.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news6dnQVz2JRTIa7anZ2dneKdnZydnZ2d@giganews.com...

> [...]
> sikker på, at I snart vil kunne kende dem fra hinanden.
> Og det gør vel heller ikke så meget, hvis man forveksler dem på afstand.

Tjah, måske skal vi have nye briller
Som tidligere skrevet, er seres psyke meget forskellig og ligeledes deres
bevægelser.
Men når de bare ligger eller står stille ude i haven har vi et "problem".

Tak for svarene.