øv, igen!
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 08:44

Bedst om Harald er kommet ovenpå, er den gal igen med urinvejene, han
opfører sig præcis som for snart 3 uger siden, da jeg havde ham afsted til
doktor dyr )-:
Han render på potten tit og tæt, og kan han komme i brusekabinen og lade
sjatterne gør han det, plus at han virker noget rastløs den arme kriger.

Jeg mindes at have læst, at det kan være noget sejlivet at komme til livs.

Sidst kom han i narkose, fordi vi mistænkte det for at være stuvitsten eller
krystaller i urinen, han fik lagt dræn og fik analyseret urinen for at finde
ud af hvilke bakterier der var tale om, mhp den videre behandling. og det
hjalp da også ret hurtigt, der gik vel 2-3 dage så var han fin igen.

Nå, men jeg har fået en tid her kl. 11.15, så må vi se hvad den flinke
doktor har at sige.

Mvh. Marie

Fra : Ragna

Dato : 06-11-07 10:17

Marie skrev:
>Bedst om Harald er kommet ovenpå, er den gal igen med urinvejene, han
>opfører sig præcis som for snart 3 uger siden, da jeg havde ham afsted til
>doktor dyr )-:

Hvor ærgerligt for dig og hvor synd for Harald - men hvor er han alligevel
heldig, at han bor hos dig, der straks gør noget for at hjælpe ham.
Jeg kan ikke huske, hvad du fodrer ham med, men jeg ved, at vores Fufu blev
rask efter 6 uger på Hill's S/D - og absolut intet andet - ikke engang en
enkelt godbid - hvorefter han har klaret sig fint på C/D.
Dengang havde vi kun én kat, så det var nemt at holde Fufu på diæt, men det
er noget mere besværligt for dig, når du har flere katte.
Når du forhåbentlig har fået has på problemet igen, ville jeg anbefale dig
at fodre hele banden med C/D. Det er suverænt foder, der kan holde
urinvejsproblemer på lang afstand!

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 10:29

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Når du forhåbentlig har fået has på problemet igen, ville jeg anbefale dig
> at fodre hele banden med C/D. Det er suverænt foder, der kan holde

Efter hvad min dyrlæge sagde sidst, ville en foderskift ikke gøre nogen
forskel på urinvejsbetændelse?, men havde det være krystaller eller sten så
var det selvfølgelig oplagt.
Det var en regulær bakterietilstand sidst, hvad jeg da håber det også er nu.
Men jeg vil da vende det med ham, når jeg kommer derud meget snart.

Mvh. Marie

Fra : Bjarne

Dato : 06-11-07 10:58

Torben og Marie-louise Ager skrev:

> [...]
> Det var en regulær bakterietilstand sidst, hvad jeg da håber det også er nu.
> Men jeg vil da vende det med ham, når jeg kommer derud meget snart.

Jeg ved ikke, om den oplysning så kan hjælpe, men jeg er meget glad for,
at vi gik over til Royal Canins perserblanding, da Otto fik konstateret
blæresten.
Indtil da var han som du beskriver det, og der var også en infektion,
som skulle behandles.

Bjarne

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 11:07

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse

> [...]
> Det var en regulær bakterietilstand sidst, hvad jeg da håber det
> også er nu. Men jeg vil da vende det med ham, når jeg kommer

Det er da bare noget værre hø, Marie. Stakkels Harald og dig.

Jeg giver Mini 2-3 gærtabletter hver dag, altså dem med tranebær.
Det kan godt holde urinvejsbetændelse væk. Hvis jeg mærker en ansats
til, at jeg selv er ved at få blærebetændelse, så skynder jeg mig at
drikke noget tranebærsaft. Det må altså virke, for det forsvinder
igen hver gang der er tilløb.

Hvis Harald skal have antibiotika hver gang, så er der jo en stor
chance for at bakterierne bliver resistente. Lad os håbe at det bare
er noget forbigående.

De gærtabletter jeg bruger til Mini kommer fra Chrisco, og fås i
alle supermarkeder.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 12:44

> [...]
> selv er ved at få blærebetændelse, så skynder jeg mig at drikke noget
> tranebærsaft. Det må altså virke, for det forsvinder igen hver gang der er

Jeg plejer også at have disse gærtabletter i huset, men det er kun Albert
der gider spise dem.
Emma får tranebær kapsler dagligt, og 7-9-13 har hun ikke haft noget bøvl
med urinvejene siden.

> Hvis Harald skal have antibiotika hver gang, så er der jo en stor chance
> for at bakterierne bliver resistente. Lad os håbe at det bare er noget
> forbigående.

Desværre var der lidt krystaller i denne gang + bakterier, så han har fået
en anden type antibiotika og noget specialfoder som han skal have i en
periode.
øv
Det værste er at han ikke gider at æde det, det har ihvertfald ingen
interesse.
Jeg bliver så nød til at skifte al foderet ud med det her, for jeg kan
umuligt skille dem ad mht. foderet, det må jeg lige gå i tænkeboks med..

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 06-11-07 13:29

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:4730535e$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> Jeg bliver så nød til at skifte al foderet ud med det her, for jeg kan
> umuligt skille dem ad mht. foderet, det må jeg lige gå i tænkeboks med..

Hej Marie

som Ragna tidligere har skrevet, har også jeg haft gode erfaringer med efter
dyrlægens råd at give Hills S/D i en periode (jeg husker ikke længere hvor
længe) og derefter at fortsætte med Hills C/D, det holdt min tidligere kat
Mia fri for yderligere struvitsten. Og C/D er et universalfoder, som du
roligt kan give til hele kattebanden.

Angående Toves råd om gærtabletter med tranebær, så er det også kun to af
mine fire katte, der gider spise dem, men da kastraten Bølle er den ene, er
det jo fint.

Venlig hilsen - og god bedring til Harald, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 14:27

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tidligere kat Mia fri for yderligere struvitsten. Og C/D er et
> universalfoder, som du roligt kan give til hele kattebanden.

Det må også blive løsningen, for han skal ikke gå og få tilbagevendende
problemer med det.
Jeg har skiftet al tilgængeligt foder ud med det jeg har fået med hjem, men
sikke sure miner jeg får sendt.. uhhh.. /-:

Mvh. Marie

Fra : Ragna

Dato : 06-11-07 20:13

Marie skrev:
>Jeg har skiftet al tilgængeligt foder ud med det jeg har fået med hjem, men
>sikke sure miner jeg får sendt.. uhhh.. /-:

Er det Hill's S/D du har fået? For det var vores kat meget begejstret for
lige med det samme
--
Mange hilsener fra Ragna.
Så hvis det er et andet mærke, du har fået med, og han ikke gider spise det,

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 20:33

> Er det Hill's S/D du har fået? For det var vores kat meget begejstret for
> lige med det samme

nej min dyrlæge var just udgået for Hills, så det er spesific`s udgave af
samme specialfoder jeg har fået med hjem.
fortsætter sultestrejken får dyrlægen Hills hjem snarligt, så kan jeg prøve
om den skulle være bedre, men ærligt talt, sikke noget underligt klæbrigt
fedtet stads de kugler..

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 07-11-07 00:18

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> [...]
> prøve om den skulle være bedre, men ærligt talt, sikke noget
> underligt klæbrigt fedtet stads de kugler..

Træls at husterroristen er ramt igen...varme kram herfra.
Og...ja, jeg må jo lige spørge.....
BARF til Harald?
Så ved du da hvad det er han får indenbords, og mon ikke han vil synes det
er godt?.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-11-07 07:00

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> BARF til Harald?
> Så ved du da hvad det er han får indenbords, og mon ikke han vil synes det

nemmerlig!, jeg har såmænd også cirklet om det meget længe, men jeg må også
indrømme at jeg langt fra har samme erfaring og viden om katte, som jeg har
med vovserne, synes generelt at katte er sværere at "gennemskue" end hundene
er, ligeledes med fodringen.
Jeg er smadder usikker på, om de nu får hvad de skal bruge.
Harald kan godt lide det rå, ikke alt, men en del, og han får også når jeg
laver til hundene, smagsprøver på det hele, han er fast inventar når jeg
parterer kylling, og venter med iver.
Men når han nu har tilbøjelighed til ballade i urinvejene, hvordan tackler
jeg det gennem foderet?
Kender du nogen der råfodrer katte og som har erfaring med sådanne
urinvejsproblemer?

De to raggier er jo mega besværlige mht. alternativ fodring, de gider slet
ikke råt kød, føj for den, synes de at sige.
lidt torskerogn, og lidt tun spiser de, men det er ikke holdbart som
hovedfoder.

Giv gerne lidt respons hvis du ligger inde med noget jeg kan blive klog af
(o;

Mvh. Marie -der har en lettere irritabel Harald rendende om benene

Fra : Kate

Dato : 09-11-07 16:06

wrote in news:4730c146$0$7611$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> nej min dyrlæge var just udgået for Hills, så det er spesific`s
> udgave af samme specialfoder jeg har fået med hjem.

Det kan godt være Specific ikke smager dem så godt som Hill's. Da Johan
endnu var her fik han Specifics nyrekost en overgang. Det nægtede han
at spise, ikke på vilkår om det røg ned, så hellere sulte. Jeg gik så
over til Hill's K/D som var nyrekost, det brød han sig heller ikke
meget om, men dog bedre end Specifics.

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 15:53

skrev i en meddelelse

> Desværre var der lidt krystaller i denne gang + bakterier, så han
> har fået en anden type antibiotika og noget specialfoder som han
> skal have i en periode.
> øv

Ja, det er godt nok ikke særligt Harald-venligt når man tænker
på at han elsker at slikke på leverpostejmadder og hvad han ellers
kan komme til at snaske i.

> Det værste er at han ikke gider at æde det, det har ihvertfald
> ingen interesse.

Mon ikke det kommer af sig selv, hvis han ikke får andet. Han skal
da nok blive sulten på et tidspunkt.

> Jeg bliver så nød til at skifte al foderet ud med det her, for
> jeg kan umuligt skille dem ad mht. foderet, det må jeg lige gå i
> tænkeboks med..

Det er sikkert også det bedste at fodre med det samme til alle tre.
Anton og Albert er jo også hankatte, så det er sikkert ikke så
tosset en idé at lade dem komme med på "vognen". Det er irriterende
når kæledyr (og børn) er kræsne. Jeg har heldigvis aldrig prøvet
det - okay min ældste datter kan stadig ikke lide brunkål og gule
ærter, men det er jo også noget helt specielt mandemad.

Jeg har lige måttet indenfor hos dyrlægen i dag og købe noget RC
obesity management. Da min datter og jeg var til vaccination med
kattene, blev de vejet og UPS - Mini vejede et kilo for meget og min
datters Sofie 2 kilo for meget. Vi fik nogle prøveposer med omtalte
RC piller med hjem, og Mini var fuldkommen vild med det. Hun kan
have skålen fuld af Olivers, men tigger hele tiden om det andet. Hun
må kun få 50 gram af det om dagen, så hun tror da sikkert at jeg ude
på at tage livet af hende hvis hun ikke får andet. Nu må vi se
hvordan det går, 1 kilo er jo ret meget for en lille mis at veje for
meget.

Fra : Louise

Dato : 06-11-07 18:09

Tove Krieger skrev:

> [...]
> hende hvis hun ikke får andet. Nu må vi se hvordan det går, 1 kilo er jo
> ret meget for en lille mis at veje for meget.

Hej Tove

Bliver lige lidt OT, men skal hilse fra Buster og sige at det der RC
Obesity Manegement kan man altså sagtens overleve på.
Buster har, siden februar, kun fået det, eller det tilsvarende fra Hills.
Og når vægten er stabiliseret kan man sagtens give lidt godbidder ved
siden af, eller sætte den daglige ration lidt op.

Men Buster har det nu med at tigge godbidderne, som er diverse
"ikke-slanke" tørfoder, for han ved jo at det er i de bøtter ved siden
at den store med "det kedelige hverdagsmad".

Men Tove, Mine skal nok klare sig på RC-foderet, for det indeholser
meget protein, som mætter en del. Jeg tror såmænd godt hun kan klare sig
på ca. 50 gram om dagen.

Pøj pøj med vægttabet til både Mini og Sofie

Louise og Buster

Fra : ^#^

Dato : 06-11-07 18:49

Louise wrote:
> Men Tove, Mine skal nok klare sig på RC-foderet, for det indeholser
> meget protein, som mætter en del. Jeg tror såmænd godt hun kan klare
> sig på ca. 50 gram om dagen.

Jeg har også gode erfaringer med både RC Obesity og Hills r/d. Dog kan
foderet ikke helt stå alene - det er decideret slankefoder og min erfaring
er, at mæthedfornemmelsen er mindre end ved alm. lighfoder. Mine får en
kombination af alm light foder, RC Obesity og Hills r/d, specific fibril som
basisfoder.
Og så kan man i ro og mag give lidt alm tørfoder/vådfoder som godbidder hver
dag - samtidig med at de taber sig.

/M

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 19:15

"^#^" <not.available.for.spam@notworking.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> Og så kan man i ro og mag give lidt alm tørfoder/vådfoder som
> godbidder hver dag - samtidig med at de taber sig.

Ja, det troede jeg også, men dyrlægen sagde, at hvis man ikke
udelukkende holder sig til RC obesity indtil det overflødige kilo er
tabt, kan man lige så godt lade være med at give det, for så virker
det ikke. Jeg tror at Mini og jeg holder pinen ud, og afventer om
der evt. skulle være resultater i form af vægttab. Jeg tror dog
alligevel, at jeg vil være så menneskelig at give hende en smule rå
sejfilet en gang om ugen. Det er jo en mager og proteinrig fisk.

Fra : ^#^

Dato : 06-11-07 20:02

Tove Krieger wrote:
> [...]
> alligevel, at jeg vil være så menneskelig at give hende en smule rå
> sejfilet en gang om ugen. Det er jo en mager og proteinrig fisk.

De taber sig hvis de udelukkende får RC Obesity, Hills r/d, specific fibril
ell lign.
Det afhænger af, hvordan man vil tackle problemet. Med flere katte kan det
være udelukket at fodre f.eks kun med RC Obesity, hvis kun den ene skal tabe
sig. Jeg har valgt at indføre slankefoder som basiskost istedet og supplere
med godbidder. På den måde får den ene kat sit normale indtag ved hjælp af
godbidder, mens den anden får et langsom, men solidt vægttab med få
godbidder.
Derved undgår man f.eks. konflikter, katte der stjæler fra de andre, sultne
tiggende katte osv.
At dyrlægen anbefaler decideret slankekur vha af et foder er en smagssag,
men ikke nødvendigvis den rigtige måde at gøre det på for alle katte. Der er
andre måder at opnå et vægttab på.
Du må vurdere hvordan hun trives med det - det drejer sig også om kattens
generelle livskvalitet.

/M

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 20:06

> [...]
> for alle katte. Der er andre måder at opnå et vægttab på.
> Du må vurdere hvordan hun trives med det - det drejer sig også om

Nu har jeg jo kun den ene kat, så der er heldigvis ikke andre
søskende hun kan stjæle fra. Jeg prøvede lige at veje 50 gram
obesity af, og det er faktisk omtrent hvad hun spiser på en dag når
hun får Olivers, så jeg håber at vi kan ride "stormen" af uden
problemer. Hun er ikke så meget for at komme ud og få lidt motion
for tiden, men det er jo heller ikke så spændende når det er
blæsende og koldt, så hellere hygge sig under sit tæppe i sofaen,
(siger hun).

Fra : Anette

Dato : 07-11-07 00:27

Tove Krieger wrote:
> Hun er ikke så meget for at komme ud og få lidt motion
> for tiden, men det er jo heller ikke så spændende når det er
> blæsende og koldt, så hellere hygge sig under sit tæppe i sofaen,
> (siger hun).

Jamen søde Tove, altzå - så må du jo lige træde i karakter, ikk?
Agilitybane hjemme på stuegulvet, lege med "træk-op-mus, gemmelege,
Catdancer eller hvad der nu kan få Damen til at tonse lidt rundt (
formentlig mens hun ser på dig som om du er blevet fuldstændigt splintrende
vanvittig
Lok hende til at lege, selvom hun nok ikke rigtig gider, så vil hun sikkert
gerne "ofre sig" et par gange om dagen for din skyld, når du nu så gerne vil
Motion er sjovt - og en hurtig, god måde at komme ned i vægt på

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 07-11-07 11:26

> [...]
> Lok hende til at lege, selvom hun nok ikke rigtig gider, så vil
> hun sikkert gerne "ofre sig" et par gange om dagen for din skyld,

LOL "Når du nu så gerne vil", det giver mig helt dårlig
samvittighed, for så er spørgsmålet jo, om det er Mini eller mig der
er mest doven.

Du har da fuldkommen ret Anette. Jeg må selvfølgelig til at tage
mig lidt sammen og få købt en catdanser, for selv om hun efterhånden
er 7 år, så er hun meget adræt når vi leger. Vi leger da lidt, men
sikkert ikke tilstrækkeligt, så det er da godt at jeg har dig til at
ruske lidt op i begreberne. En "træk-op-mus" er yt. Det skal
være den ægte vare, men det forudsætter jo nok at hun vil ud, og det
er som sagt ikke hendes preference p.t. En dejlig blød og varm sofa
ved man hvad er, synes hun at mene.

Jeg skal nok forbedre mig med hensyn til Mini's aktiviteter, det er
jo når alt kommer til alt ikke så svært at aktivere sådan en lille
primadonna lidt mere, og lidt motion har jo aldrig skadet nogen.

Fra : Kate

Dato : 09-11-07 16:16

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> En "træk-op-mus" er yt. Det skal
> være den ægte vare,

Nej, jeg tror heller ikke træk-op-mus vil virke her mere, efter de har
smagt den ægte vare

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 18:50

"Louise" <louiseDOTkrarup@privatDOTdk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hun kan klare sig på ca. 50 gram om dagen.
>
> Pøj pøj med vægttabet til både Mini og Sofie

Hej Louise.

Tusind tak for din respons. Det hjælper jo ganske meget at vide, at
den lille missedame ikke går hen og dør af sult. Når det så tilmed
er et foder hun er ganske vild med, så bliver det hele jo meget
nemmere.

Hun har hele tiden været meget glad for Olivers, men vi slaver kan
jo også godt lide lidt afveksling i kosten. Nu vil jeg prøve at se
hvordan det går, og jeg må sikkert også give hende lidt rå sejfilet
ind imellem, måske bare en gang om ugen. Det er et stort hit hos
hende.

Jeg tror ikke, at jeg vil give hende RC fast morgen og aften, men
veje dagens ration af, og give hende en lille smule hver gang hun
tigger, så det bliver spredt lidt ud over hele dagen.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 20:04

> Ja, det er godt nok ikke særligt Harald-venligt når man tænker på at
> han elsker at slikke på leverpostejmadder og hvad han ellers kan komme til
> at snaske i.

Nej det er faktisk lige en sag for det forhåbenligt kommende dyrepoliti (o;
Bare han ikke begynder at tygge i Emma..LOL..

> Mon ikke det kommer af sig selv, hvis han ikke får andet. Han skal da nok
> blive sulten på et tidspunkt.

Ja det satser jeg jo også på, men jeg er jo lidt af et pylderhoved..

> [...]
> andet. Nu må vi se hvordan det går, 1 kilo er jo ret meget for en lille

Jeg troede også at Anton ville få en løftet pegefinger da vi var til det
årlige eftersyn, men min dyrlæge synes at han var en lækker, smækker
spindemaskine..jovel han har meget pels, og den står nærmest ud til alle
sider i stedet for at ligge ned så han syner nok større end han egentlig er.
men superslank er han ikke!.
Skulle hilse fra samme herre og sige at han aldrig vil bo hos dig..GGGG..
(o;

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 20:12

skrev i en meddelelse

> [...]
> syner nok større end han egentlig er. men superslank er han ikke!.
> Skulle hilse fra samme herre og sige at han aldrig vil bo hos

Så må du hilse smukke Anton og sige, at det er kun en overgang med
det obesity-foder, så han behøver ikke at være bange for at jeg
ville sulte ham, og kæl er der masser af her i huset. Uh altså, de
raggies er bare noget af det dejligste, jeg bliver aldrig træt af at
se på dem.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 20:35

> [...]
> ham, og kæl er der masser af her i huset. Uh altså, de raggies er bare
> noget af det dejligste, jeg bliver aldrig træt af at se på dem.

jeg tror næppe at et bedre sted for dyr og mennesker findes end i dit hjem
Tove!

Mvh. Marie

Fra : ^#^

Dato : 06-11-07 18:52

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Desværre var der lidt krystaller i denne gang + bakterier, så han har
> fået en anden type antibiotika og noget specialfoder som han skal
> have i en periode.
Lille stakkel
Giv ham foderet i den periode, som dyrlægen anbefaler og se om du ikke
fremover kan kombinere foderet med alm foder.

> Det værste er at han ikke gider at æde det, det har ihvertfald ingen
> interesse.
Prøv om du kan håndfodre ham - en del katte kan godt lide at blive
håndfodret. Det kan måske hjælpe.

> Jeg bliver så nød til at skifte al foderet ud med det her, for jeg kan
> umuligt skille dem ad mht. foderet, det må jeg lige gå i tænkeboks
> med..
Ja, det er ulempen med flere katte.
/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 19:59

> Lille stakkel

lille og lille...(o;
men noget ynkelig og knapt så meget batman..

> Giv ham foderet i den periode, som dyrlægen anbefaler og se om du ikke
> fremover kan kombinere foderet med alm foder.

min dyrlæge var lige løbet tør for HIlls, så jeg har fået specific`s udgave
af samme variant
efter hans mening skulle han have det i et par måneder, for derefter at
skifte til en forebyggende variant, som de to raggier også bare kan få.
alternativet skulle være at skifte periodisk mellem deres alm. foder og det
her han får nu.

> Prøv om du kan håndfodre ham - en del katte kan godt lide at blive
> håndfodret. Det kan måske hjælpe.

Det plejer også at være et hit at blive håndfodret, men ikke her, ikke tale
om han vil røre det..
Jeg var med den yngste pode til svømning i eftermiddags, og stak forbi
dyrlægen igen, for at få lidt "snask" med hjem i samme variant som
tørfoderet, tænkte at det kunne bruges som supplement eller måske blandet
med tørfoderet, det kan han til gengæld godt spise uden at rynke næsen.
(56kr. for to dåser! -men hvad gør man ikke for ham)

> Ja, det er ulempen med flere katte.

ja det er noget rod er det! Jeg har sat Haralds op ovenpå en skænk vi har
ved siden af miljøet, det er kun Harald der har sin hule der, så spiser de
to andre højst sandsynligt ikke det.

Så har jeg placeret raggiernes på badeværelset, som pt er forbudt område for
Harald, da han for tiden ynder at tisse i brusekabinen som alternativ for
den onde kattebakke.
Så må vi se om det duer i længden.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 09-11-07 16:03

wrote in news:4730535e$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk:

> Jeg bliver så nød til at skifte al foderet ud med det her, for jeg
> kan umuligt skille dem ad mht. foderet, det må jeg lige gå i
> tænkeboks med..

Ja, det ernoget bøvl når man skal fodre med forskellige slags foder. I
mit tilfælde gjorde jeg det at jeg i første omgang også skiftede hele
flokken over på C/D fra R/D, desværre har det så betydet at Doughnut er
blevet så fed at det ender med at blive livstruende.
De uger Lante skulle have S/D for sine urinveje tog jeg skridtet om
morgenen at skille dem ad, Lante fik sit i gangen og de to andre i
køkkenet. Om eftermiddagen blev jeg bare i køkkenet mens de spiste.
Nu gør jeg det at de om morgenen får Lantes C/D og om eftermiddagen og
aftenen bliver jeg i køkkenet når de spiser så jeg kan fjerne en kat
fra en madskål den ikke skal være ved.
Lante vil helst have Doughnuts Obesity Management foder og hun vil jo
helst have hans C/D, sådan er det naturligvis

Fra : Kate

Dato : 09-11-07 15:57

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> på problemet igen, ville jeg anbefale dig at fodre hele banden med
> C/D. Det er suverænt foder, der kan holde urinvejsproblemer på

Kan kun give dig ret, Ragna. Lante har jo også haft temmeligt meget
bøvl med urinvejene, men da jeg gik tilbage til C/D fra R/D har der
ikke været problemer med sten siden. Han har haft en enkelt tur med
blærebetændelse, men jeg er blevet nærmest religiøs omkring C/D'en til
Lante og intet andet.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-11-07 08:04

Nå, så har jeg fået abekatten til at spise, ikke tørfoderet alene, der
sætter han stadig grænsen, men hvis jeg blander det med en skefuld af samme
foder -fra dåse, så glider det ned.
Det har jeg så gjort når han har givet udtryk for at være rumlesulten, dvs.
4-5 gange dagligt på køkkenbordet.

Raggiernes mad har jeg sat på badeværelset, og så ellers forsøgt at holde
døren dertil lukket.
De to har i forvejen en mani med at skulle med, når en af os to-benede skal
derud, for at få en tår vand fra hanen (man er jo forvent, og for fin til at
drikke af en vandskål), så passer det jo fint at de lige kan få lidt at
spise derude samtidig.

Det fungerer ok.

Han er ikke på potten så tit som for et par dage siden, men virker dog noget
tam stadig, ikke dårlig synes jeg, men bare lidt afdæmpet.
for det ikke skal være løgn, så har han kørt sind kind af i Emma i går! -
Stort!.
-Emma var stiv af skræk... man ved jo heller aldrig hvad han har gang i den
lille lømmel.
Men det er da fremskridt mellem de to, eller også er Harald ved at falde af
på den..GGG..

Mvh. Marie

Fra : ^#^

Dato : 08-11-07 20:38

Torben og Marie-louise Ager wrote:
> Nå, så har jeg fået abekatten til at spise, ikke tørfoderet alene, der
> sætter han stadig grænsen, men hvis jeg blander det med en skefuld af
> samme foder -fra dåse, så glider det ned.
I det mindste sultestrejker han ikke i protest, men nu er han jo også et
madøre

> [...]
> dog noget tam stadig, ikke dårlig synes jeg, men bare lidt afdæmpet.
> for det ikke skal være løgn, så har han kørt sind kind af i Emma i
Det er sikkert foderet, der påvirker ham
Godt han er i bedring

/M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-11-07 20:41

> I det mindste sultestrejker han ikke i protest, men nu er han jo også et
> madøre

> Det er sikkert foderet, der påvirker ham
> Godt han er i bedring

Jeg håber du har ret, jeg bliver bare vildt bekymret når han er sådan, det
ligner ham jo slet ikke, her er faktisk tomt og alt for stille, når han bare
sådan "er der".
Han fik alligevel sneget sig ud i brusekabinen her for lidt siden, og
leveret en pæn sø, så der må være mere fri passage, men det er stadig meget
koncentreret både af udseende og lugt synes jeg.

Mvh. Marie

Fra : Kate

Dato : 09-11-07 16:19

wrote in news:4732b4d6$0$21930$157c6196@dreader1.cybercity.dk:

> Han er ikke på potten så tit som for et par dage siden, men virker
> dog noget tam stadig, ikke dårlig synes jeg, men bare lidt
> afdæmpet.

Det er godt det går fremad med ham. Kender udmærket godt bekymringen
for de pelskugler. Nu er det heldigvid, kryds fingre og bank under
bordet næsten 2 år siden Lante sidst havde struvitsten, men den mindste
forandring i hans toilet-mønster kan få min opmærksomhed til at stige.
Sådan bli'r man nok når man først har været igennem såan nogle
problemer med dem en gang.

Fortsat god bedring til kæmperen