loppemiddel
Fra : tnk

Dato : 05-11-07 20:26

Hejsa gruppe.

Ang loppemiddel til at dryppe i nakken på katte.
Det drejer sig om loppemiddel til to katte. Mener jeg engang har læst at man
med økonomisk fordel akn købe et middel til hunde og dele det mellem to
katte. Nogen der kender noget til det. Det drejer sig om to store katte der
begge er over 4 kilo.

Mvh Tove

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-07 21:11

"tnk" <tnk@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dele det mellem to katte. Nogen der kender noget til det. Det
> drejer sig om to store katte der begge er over 4 kilo.

Hej.

Det kan du også sagtens. Jeg købte gerne en dosis til en lille hund,
og delte den mellem mine dengang 2 katte. Det var vores dyrlæge der
selv foreslog det. Nu har jeg kun 1 kat, så hun får en pipette til
katte.

Jeg bruger Advantage vet., hvor jeg før brugte Frontline combo.
Dyrehospitalet er gået væk fra det produkt, da mange klagede over
resistens, og at det overhovedet ikke hjalp mod lopperne.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : tnk

Dato : 05-11-07 21:26

Hvilke hensyn skal der tages til dosis når det er til katte? skal jeg blot
vælge noget til en hund der vejer noget der ligner mine kattes sammenlagte
vægt eller hvordan regner jeg det ud. Synes ikke lige jeg har mødt et middel
til hunde, der har det dobbelte af den dosis én kat skal have....

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-07 21:51

> [...]
> kattes sammenlagte vægt eller hvordan regner jeg det ud. Synes
> ikke lige jeg har mødt et middel til hunde, der har det dobbelte

Min hankat vejede 6 kg, og hunkatten 4 kg., så jeg købte den til en
hund på 10 kg. Jeg Jeg regnede så ud hvor meget de hver især skulle
have efter antallet af ml. i pipetten, så jeg gav den store 2/3 af
indholdet og den lille 1/3.

http://www.med24.dk/husdyr/loppemidler/index.php/cPath/572_573?gclid=CPmA5PjIxo8CFRcfXgodQCl7Rg

Fra : Bodil

Dato : 06-11-07 12:32

> [...]
> to katte. Nogen der kender noget til det. Det drejer sig om to store katte

Nu pas godt på, nogle af de loppemidler man kan få til hunde kan katte slet
ikke tåle, så kik dig godt for før du køber.

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 16:21

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse
> "tnk" <tnk@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Nu pas godt på, nogle af de loppemidler man kan få til hunde kan
> katte slet ikke tåle, så kik dig godt for før du køber.

Det Advantage jeg bruger, købte jeg til hund på dyrehospitalets
anbefaling, så det er sikkert nok må man formode. Det er meget
kompetente dyrlæger der har udtalt sig om det, og kattene tog ingen
skade af det.

Fra : Bodil

Dato : 06-11-07 17:14

> [...]
> anbefaling, så det er sikkert nok må man formode. Det er meget kompetente
> dyrlæger der har udtalt sig om det, og kattene tog ingen skade af det.

denne advarsel er på det loppemidel jeg bruger

Må ikke anvendes til katte. Produktet er livsfarligt for katte. Katte tåler
ikke det aktive stof i midlet, hvorimod der ingen problemer er for hunde.
a.. Aktivt middel: permethrin

Dvs hvis stoffet permethrin er i så kan katte ikke tåle det.

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 19:09

> [...]
> problemer er for hunde. a.. Aktivt middel: permethrin
> Dvs hvis stoffet permethrin er i så kan katte ikke tåle det.

Det er også helt korrekt Jeg gætter på at det er Exspot du bruger,
og det kan være dødeligt for en kat. Selv hunde kan få alvorlige
bivirkninger så som lammelser m.m., prøv at læse indlægget om Exspot
i hundegruppen fra d. 22/10. Det kan give stof til eftertanke.

Loppe og flåtmidlet Bayvantic må heller ikke bruges på katte, da det
indeholder en blanding af permethrin og imidacloprid. Advantage
indeholder kun imidacloprid, som ikke er farligt for katte, og
Advantage fås både til hunde og katte i alle størrelser.

Fra : Poul F. Andersen

Dato : 11-11-07 14:51

> [...]
> to katte. Nogen der kender noget til det. Det drejer sig om to store katte

Bruger selv Frontline (Pour-on vet)
Der står på pakken, at det er til dyr.
Men der er kun et billede af en kat udenpå.
Men hvad værre er,- hvis man ikke læser det med småt
indeni, kan man risikere at slå sin kanin ihjel!
Mig bekendt er en kanin også et dyr, så man skal virkelig se sig for.

Angående dosering af Frontline, så skriver man: én pipette til én kat.
50 kr pr behandling. Det løber jo op.
Måske man skulle skifte til Advantage?

--
Venligst
Poul F. Andersen

OBS: Ved direkte henvendelse skal du fjerne ukrudtet fra min emailadresse...