Videoer med hitte-Miv
Fra : Ragna

Dato : 03-11-07 15:37

Hej alle sammen!

I torsdags var lille Miv hos dyrlægen for at blive vaccineret og tjekket, og
ved samme lejlighed bekræftede dyrlægen, at det er en lille pige, vi fandt
kravlende højt oppe i en stikkende busk for præcis en uge siden.
Vi er ikke kommet videre med at finde ud af, hvor hun kommer fra, men
dyrlægen, der kender både os og lokalområdet godt, er sikker på, at nogen
har sat hende af, måske fordi man ved, at vi er dyrevenner.
Miv er vadet lige ind i hjerterne på alle husets beboere. Selv den
tilbageholdende Fufu er helt afslappet over for den lille, sandsynligvis
fordi hun er en lille dame, der ikke virker så truende som damp-katten Piv,
som vi fandt sidste år.
Bjørn og Piv er glade for den nye ven, ja faktisk tror jeg at Piv regner
hende for den bedste opfindelse siden kattemaden.
De to yngste pjatter og leger, så snart Piv kommer ind fra haven, og vi
andre får tit et natligt besøg af en lille spindemaskine, der møver sig ned
under dynen til os, hvorefter man bliver æltet med poter og vasket ihærdigt
af den lille sandpapirs-tunge.

Jeg har lagt tre små videoer ind. På den første af de tre (som er optaget
meget kort efter Mivs ankomst) er Piv dog ikke helt rolig ved det lille myr,
der inviterer til leg, ligesom han selv gjorde for et år siden.
http://s146.photobucket.com/albums/r241/Ragna_album/?action=view¤t=Opfordringtilleg.flv

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : JB

Dato : 03-11-07 17:20

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> meget kort efter Mivs ankomst) er Piv dog ikke helt rolig ved det lille
> myr, der inviterer til leg, ligesom han selv gjorde for et år siden.

Hej Ragna.

Jeg er sikker på at det er end dejlig video, men jeg kan ikke se den. I har
da været heldige med lille Miv.

Hilsen
Jytte

Fra : JB

Dato : 03-11-07 17:40

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Ragna.
>
> Jeg er sikker på at det er end dejlig video, men jeg kan ikke se den. I

Jeg har fundet ud af det, hvor er de søde.

Hilsen
Jytte

Fra : Ragna

Dato : 04-11-07 10:22

Jytte skrev:
> I har da været heldige med lille Miv.

Godt nok har jeg læst om nemme sammenføringer med killinger, men jeg havde
ikke drømt om, at den lille Miv gik lige ind, som om hun havde boet her
altid, og at de andre accepterede hende så hurtigt

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-11-07 19:30

> [...]
> er optaget meget kort efter Mivs ankomst) er Piv dog ikke helt
> rolig ved det lille myr, der inviterer til leg, ligesom han selv

Det er 3 rigtig søde film. Man kan godt se på den første, at Miv er
ny i gårde, men alligevel er det da flot at de kan være så tæt på
hinanden. Jeg er helt væk i Piv's kulsorte skinnende pels. Det er
bare 3 helt vidunderlige misser I har efterhånden. Den lille er godt
nok også en charmetrold.

Der er noget helt specielt ved hunkatte. Mini er også min første
hunkat, alle de foregående har været hanner, og så kan man rigtig
mærke forskellen også bl.a. på den meget ru tunge som hunkatte har.
Jeg nyder også en gang imellem de tidligere videoer med Fufu, Piv og
Bjørn. Det er fire helt ekseptionelt skønne dyr I har, jeg kan godt
forstå at I er glade for dem. Tusind tak for synet - de er blevet
gemt i "Foretrukne".

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ragna

Dato : 04-11-07 09:58

Tove skrev:
>Jeg er helt væk i Piv's kulsorte skinnende pels. Det er bare 3 helt
>vidunderlige misser I har efterhånden. Den lille er godt nok også en
>charmetrold.

Jeg har også glædet og undret mig over Pivs flotte pels, som jeg kun kan
forklare ved gode gener, samt 3 daglige gærpiller og en kost, der
hovedsagelig består af Hill's C/D og Oral Care.
Det bliver spændende at se, om han bliver ved med at have den dybsorte
farve.
Vores allerførste kat var en lille, sort hunkat, der hele sit liv aldrig kom
op over en vægt af 2½ kg. Hun var ikke nær så flot i pelsen, måske fordi man
ikke havde andet end Whiskas for næsten 40 år siden, og fordi hun var småsyg
i sin killingetid, før vi tog os af hende.

>Der er noget helt specielt ved hunkatte.

Det er jeg helt enig med dig i. Vi havde lidt senere en meget dejlig og smuk
hunkat, hvis mor var perser, og hvis far må have haft et langhårsgén, for
hun havde en overdådig pels med stor, busket hale. Hun var en rigtig kælepot
og en stor personlighed, der både legede med sin "kattebror " og de to
forskellige hunde, som vi nåede at have i løbet af hendes 17 år hos os..

> [...]
>glade for dem. Tusind tak for synet - de er blevet gemt i "Foretrukne".

Tusind tak for de søde ord om vores kæledyr!
Vi synes jo også, at de er de dejligste i hele verden.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-07 19:46

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej alle sammen!

Og Hej
Må man skrive at Bjørn er en rigtig god Hund, i kattegruppen?

Nå nu er det skrevet

Mvh allan

Fra : Mariann Juhl

Dato : 03-11-07 21:09

> Allan G skrev:

> Og Hej
> Må man skrive at Bjørn er en rigtig god Hund, i kattegruppen?
>
> Nå nu er det skrevet
>
> Mvh allan

Den vil jeg godt lige tilslutte mig! (Også selv om det er en
kattegruppe). Hvor ER Bjørn altså bare sød og tålmodig. Det er bare så
tydeligt, at han passer på den lille og har en bevidsthed om, hvor meget
forsigtighed den lille kat kræver af ham Han er bare klog og skøn,
er han!

Med venlig hilsen
Mariann Juhl
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 03-11-07 23:04

Mariann Juhl <mariannjuhlKATTE@BAKKEyahoo.com> wrote in

> Den vil jeg godt lige tilslutte mig! (Også selv om det er en
> kattegruppe). Hvor ER Bjørn altså bare sød og tålmodig.

Ja, han er godt nok en god hund den Bjørn

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Ragna

Dato : 04-11-07 10:12

Mariann skrev:
> [...]
>tydeligt, at han passer på den lille og har en bevidsthed om, hvor meget
>forsigtighed den lille kat kræver af ham Han er bare klog og skøn,

Du har ret i, at Bjørn er enestående.
Vi har haft flere dejlige hunde gennem tiderne, startende med rottweiler,
derefter schæfer. Bjørn er vores første collie, og der er ingen tvivl om, at
han er specielt blid, kærlig og klog. Det virker som om han forstår hvert
ord, vi siger.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Ragna

Dato : 04-11-07 10:12

Allan G. skrev:
>Må man skrive at Bjørn er en rigtig god Hund, i kattegruppen?

Det må du helt sikkert!
Du skulle bare se nogle af Toves indlæg i hundegruppen, hvor hun bliver
drillet for af og til at snakke om katte.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Tove Krieger

Dato : 04-11-07 19:01

> Det må du helt sikkert!
> Du skulle bare se nogle af Toves indlæg i hundegruppen, hvor hun
> bliver drillet for af og til at snakke om katte.

LOL Helt rigtigt, og for det meste er det Jens der begynder, og
straks skal skylden skydes på mig. Godt man har en bred ryg.

Selvfølgelig er man da *nødt* til at nævne de dejlige hunde her i
gruppen, jeg kan heller ikke se hvad det skulle gøre. Det er jo
kattenes søskende, så det bliver da i familien.

Fra : Kate

Dato : 03-11-07 23:06

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote in

> [...]
> optaget meget kort efter Mivs ankomst) er Piv dog ikke helt rolig
> ved det lille myr, der inviterer til leg, ligesom han selv gjorde

Ihhh, hvor er hun altså en dejlig lille pige, hende Miv. Ja, Fufu og
Piv er jo også drønlækre. Piv har dog en skøn pels ser det ud til,
sådan skinnende sort.

Dejlige dyr i har. Tak for kigget.

Fra : Ragna

Dato : 04-11-07 10:19

Kate skrev:
>Ihhh, hvor er hun altså en dejlig lille pige, hende Miv. Ja, Fufu og
>Piv er jo også drønlækre. Piv har dog en skøn pels ser det ud til,
>sådan skinnende sort.

>Dejlige dyr i har. Tak for kigget.

Miv er bare en rigtig lille kælegris, når hun da ikke lige er optaget af at
tumle med Piv - eller forsøge sig med et enkelt angreb på Fufus hale.
Faktisk har hun fået mig til at gå tilbage til et-finger-systemet, når hun
kommer for at ligge på skødet ved mig her ved computeren.

--
Mange hilsener fra Ragna