Jason vil uuuudd og jage!
Fra : Siri

Dato : 30-10-07 13:40

Kære gruppe.
Her gik jeg og troede, at jeg havde fundet det perfekte hjem til store,
søde Jason.
Han har det fint, trives og tager på - og får mere og mere energi.
Så var han med ude i haven en dag:
Vips, var den store fyr oppe på kanten af rækværket, hvor bedstemor
skyndte sig at få fat i halen på ham og kalde på hjælp til at løfte ham
ned!
Vi blev enige om, at det nok var for tidligt, og ventede et par uger. Så
i efterårsferien kom han ud i haven igen, og ih, hvor han nød det! Han
nærmest fløj og dansede rundt og fangede insekter, det var en fryd at se
ham, siger hans 'nye mor'. Men! Så klatrede han op ad et andet hegn, op
på skur-taget og over på taget af naboens tilbygning - og var ikke til
at få ned igen.
Det går ikke....
Haven er så indhegnet, som den kan blive, og der er en stor, hurtigt
trafikeret vej lige udenfor. Vi vil ikke risikere, at han hopper over
den side af hegnet.
Han er rastløs inde, miaver, klager og plager for at komme ud. Ser han
en fugl gennem vinduet, så bliver der sagt jagtlyde! Han fræser huset
rundt, og her er god plads.
Hvad han har brug for, er et hjem "langt udenfor lands lov og ret", væk
fra biler, hvor han kan være ude og jage. Eller en stor løbegård måske.
Samt andre katte at lege med - han keder sig enormt, den store fyr.
Og han er ikke engang i fuld foderstand endnu....
Kender I nogen ansvarlige, katte-kyndige mennesker, der kan byde på
noget i den dur til en stor, charmerende MCO?
Kan nogen i gruppen?
Selvfølgelig vil vi lede på anden vis, og opdrætter/importør er inde over.
Jeg ville bare lige høre ad, når han nu har fået så god støtte herfra -
og så altså er så meget naturkat, at han end ikke klarer sig med hus i
tre etager! Godt, at han kom væk fra de små 25 kvm og dårlig mad....
Han vil ud og fange fugle og mus, vil han - men hvor?
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : lh

Dato : 30-10-07 19:31

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tre etager! Godt, at han kom væk fra de små 25 kvm og dårlig mad....
> Han vil ud og fange fugle og mus, vil han - men hvor?

Hej Siri.

Jeg er meget fristet?
Kan tilbyde ham et liv på landet. Kan han med andre katte og hvad med hund?
Hvor gammel var det han var - gider ikke lede de gamle tråde igennem?
Hvad koster han?
Har du stadig min private mailadresse kan du evt svare der...

lh