underskrift for en god sag
Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-11-07 14:27

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article356941.ece

ang. hunden der fik halsen skåret over,blev reddet af dyrlæger og sat på
internat, og gud hjælpe mig om den ikke er blevet udleveret til sin bøddel!

her er opråb og underskriftindsamling

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 08-11-07 14:54

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ang. hunden der fik halsen skåret over,blev reddet af dyrlæger og
> sat på internat, og gud hjælpe mig om den ikke er blevet

Det bliver bare ved og ved med den mishandling af dyr. Alene det at
hunden er blevet udleveret til dens bøddel er totalt vanvittigt. Man
kan idømme ham fængselsstraf for hans gerning, og hvad gør man
så.....udleverer hunden til ham.

Der må altså kunne gøres noget, men Lene Espersen vasker som
sædvanlig sine hænder. Jeg kan godt forstå, at så mange mennesker
ikke har tiltro til det danske retsvæsen mere. Jeg har skrevet
under, som jeg har gjort det snart mange gange i
underskriftsindsamlinger angående dyr. Det må da for pokker hjælpe
en dag.

Uh altså, hvor er jeg vred, når jeg tænker på den stakkels hund, for
hvornår gør ejeren det igen ? Han skulle lynches offentligt.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : joke

Dato : 08-11-07 15:56

> "Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
> skrev i en meddelelse

Tja men det er der jo ikke lovhjemmel for heller så det dur ikke.

Jeg er i mod dyremishandling, men i mod selvtægt så ville det ende med at
alle var i krig med alle.

Uanset en forbrydelses karakter mener jeg ikke det berettiger til at straffe
en person yderliger en samfundet gør, i stedet skulle man fine de politikere
der vil gøre noget for dyrene.

Desværre fokuseres der mest på lavere skat, på omkring nogen få invandre
osv. men ikke en deøjt på vores dyr.

Jo da 500 grise var døde på en gård og andre ca. 150 måtte aflives kunne man
da under valgkampen da godt lige hente hjælp udefra til de ca. 400 besøg der
mangler på danske gårde men så blev sagen jo og lukket.

Tror den bedste stemme ved dette valg må være den blanke.

Hilsen

Johnny
--
Kæmp for et værdigt Danmark hvor man er stolt af at være dansker, et Danmark
hvor det enkelte individ kommer før systemet, i stedet som nu hvor sytemet

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 08-11-07 16:19

"joke" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> politikere der vil gøre noget for dyrene.
>
> Desværre fokuseres der mest på lavere skat, på omkring nogen få invandre

DF er de eneste der har dyrevelfærd på plakaten, og er for et
dyrepoliti.(ihvertfald hvad jeg ved)

Mvh. Marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 08-11-07 17:33

writes:

> DF er de eneste der har dyrevelfærd på plakaten, og er for et
> dyrepoliti.(ihvertfald hvad jeg ved)

SFs Kristen Touborg gør - eller forsøger i hvert fald at gøre - et
stort stykke arbejde for dyrene. Og det har været på hans valgplakater
hele valgkampen, også før svinesagen, som jeg i øvrigt også mener er
ved at vise amerikanske tilstande i Danmark. Altså politisk, ikke
dyrevelfærdsmæssigt.

Jeg har læst alle interviewene på http://www.dyrenesvalg.dk/ og jeg
kan glad erkende at jeg er mest på linje med SF, det parti som i
forvejen får min stemme.

I spørgeskemaet er forskellen på DF og SF at DF vil arbejde for et
dyreværnsparti, det vil SF ikke. Her kunne jeg godt tænke mig en
kommentar fra SF. DF synes til gengæld det er helt i orden at opdrætte
fasaner til lystjagt i små bure og så lukke dem ud når de skal skydes.
Det vil SF ikke være med til.

Faktisk tror jeg, at jeg vil skrive til Kristen Touborg og spørge ham
om partiets holdning til dyreværnspolitiet...

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 09-11-07 13:27

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> Faktisk tror jeg, at jeg vil skrive til Kristen Touborg og spørge ham
> om partiets holdning til dyreværnspolitiet...

Det gjorde jeg og jeg har fået et svar:

<citat>
Tak for din henvendelse vedr. SF's holdning til et dyrepoliti.

Vi går ikke ind for et specifikt dyreværnspolitik, eller et såkaldt
rejsehold. Det gør vi ikke af den grund, at det i forvejen er en
politimæssig opgave, som skal varetages på lige fod med andre
politimæssige opgaver ude i de store nye politikredse.

Derfor gælder det om at videreuddanne og opruste vores politi til at
varetage den slags meget vigtige opgaver, og hvis det ikke fungerer i
forhold til ressourcer eller andet, så vil vi overveje at få indkaldt
forligskredsen, som SF er en del af, og drøfte spørgsmålet der.

Vi har iøvrigt bemærket de signaler, der har været fremme om, at det
ikke fungerer særligt godt i de nye politikredse.

Så vi er helt opmærksomme på problemet!
</citat>

Jeg kan sådan set godt følge dem. Mere uddannelse og flere ressourcer
bør kunne gøre det. Og jeg synes også det er bedst at holde det hele
samlet et sted. Og trods alt er det også vigtigere at politiet rykker
ud når folk er ved at blive slået ihjel eller voldtaget end at de
rykker ud med det samme en hund står bundet en hel dag. Der skal
selvfølgelig helst være ressourcer til begge dele, men sådan er det
desværre ikke idag. Og jeg er bange for at et egentligt dyrepoliti vil
tage alt for mange ressourcer, hvis ikke opgaverne er lagt ind under
det "ordinære" politi.

Mvh Trine

Fra : joke

Dato : 08-11-07 17:46

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:473328ef$0$7605$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> "joke" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> DF er de eneste der har dyrevelfærd på plakaten, og er for et
> dyrepoliti.(ihvertfald hvad jeg ved)

tja men desværre er de langt fra en human udlændige politik, er ikke i mod
en stram udlændige politik men der er desværre sager der på grund af den gør
det pinligt at være dansker. så sålænge DF tænker system før individ får de
ikke min stemme. men den del ligger nok mest til dk.politik.

Med med det emne vil tråden i en valgkamps tid, ikke kunne undgå at føre til
lidt debat her om

Hilsen

Johnny

Fra : Sanne

Dato : 08-11-07 15:03

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i
meddelelsen news:47330e95$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
>
> ang. hunden der fik halsen skåret over,blev reddet af dyrlæger og sat på
> internat, og gud hjælpe mig om den ikke er blevet udleveret til sin

Er hermed underskrevet og videresendt til alle i mit adressekartotek

Mvh
Sanne

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 08-11-07 20:35

"Sanne" <laurberg@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> meddelelsen news:47330e95$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Er hermed underskrevet og videresendt til alle i mit adressekartotek

Det har jeg også gjort.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Kim Christensen

Dato : 08-11-07 17:40

On 8 Nov., 14:26, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOS...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> internat, og gud hjælpe mig om den ikke er blevet udleveret til sin bøddel!

Nu skal det lige siges at den underskriftindsamling ikke er en protest
mod den aktuelle sag, men med DF's krav om et dyreværnspoliti. Jeg kan
goodt frygte hvis diverse murermestre og andre med narrehat og
sherifstjerne og med sindet fuld af selvtægt pludselig får status som
politibetjent.
Efter Reng sagen er min tillid til Dansk Dyreværn pist væk, og min
troværdighed til Ekstra Bladet har aldrig været stor. Spørgsmålet er
nok hvad der egentlig har fundet sted.

Hilsen Kim