Man bliver først så glad...
Fra : Leyna

Dato : 07-11-07 08:35

Ja, altså når hunden endlig har lært noget nyt.
Ikke fordi dette er helt nyt, men Oy var jo utroligt længe om at blive
renlig, og det tog simpelthen en krig før han lærte lige at gi' et
skrab på havedøren, for at vise at nu ville han ud.

I sommermånederne har der så ikke været de store problemer, da
havedøren for det meste har stået åben, men nu hvor det er blevet
koldere i vejret, så viser han til fulde at han nu behersker
teknikken. Specielt når der er en god film i tv, som manden og jeg
gerne vil se. Ikke så snart sidder vi i sofaen før Oy er henne ved
døren. SKRAB! Op af sofaen og lukke det stakkels "trængende" dyr ud.
Jeg når kun lige at få sat mig igen før SKRAB. Nu ude fra haven. Op
igen, for at lukke den "dygtige" hund ind. Omkring 2 min. senere står
han så igen ved døren. SKRAB! NUL PUTTE! Den hopper jeg ikke på. Du
har lige været ude. Så kigger han på mig med dette helt specielle
Oy-blik, som siger "jamen jeg SKAL... igen!". Op igen... for HVIS nu.
5 ske. senere. SKRAB! *SUK* Ind med køteren, og så kan han godt lægge
sig, så jeg i hvert fald kan se resten af filmen. Men jeg har jo andre
hunde, som kan samme trick... så 5 min. senere står Vaks der. SKRAB!
Okay, når han beder om at komme ud er det enten for at lave noget, men
for det meste er det bare for at sidde på terassen og trone, og
indsnuse de nyeste dufte. Han bliver så pænt derude, og beder først om
at komme ind, når han vitterligt gerne vil ind.

Og hvorfor skriver jeg så lige dette indlæg nu? Jo, mens jeg har
forsøgt at delagttiggøre jer i mine kvaler, så har Oy været ude (og
inde) de første 7 gange. Det har taget mig over en halv time at skrive
disse par linier. Jeg tror ganske enkelt den hund har humor!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-11-07 09:19

Leyna, skrev:

> [...]
> inde) de første 7 gange. Det har taget mig over en halv time at skrive
> disse par linier. Jeg tror ganske enkelt den hund har humor!

Han synes da bare det er en sjov leg.
Min Tyson har på samme måde en fiks ide med at skulle fise
gøende ud gennem terassedøren på ganske bestemte tider.
At han har sin egen udgang som er åben altid er ikke lige
så sjovt, han kan også sidde ude på terassen og glo på
døren til jeg åbner den, det er ikke det samme at gå ind
gennem sin egen indgang
Det mest utrolige er sgu da at vi stadig ryger på deres påhit

/Jens (hvis Angel ikke laver den slags narrestreger, hun er nemlig så artig)