Totalt OT
Fra : pwh

Dato : 06-11-07 18:30

Fik idag mine øjne korigeret med laser hos
http://www.memira.dk/Memira/Layoutpage.aspx?containerid=24288&guid=1

Så sidder der andre i gruppen med den slags tanker,
så erdet bare at spørge løs

/Jens (med bhrændte øjne)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-11-07 07:25

> Fik idag mine øjne korigeret med laser hos
> http://www.memira.dk/Memira/Layoutpage.aspx?containerid=24288&guid=1

Så nu kan du se lyset, eller hvad? ((o;

> /Jens (med bhrændte øjne)
Jeg foretrækker nu brændte mandler..(-:

Mvh. Marie -der synes at det er utroligt hvad man kan i disse moderne
tider..(-;

Fra : pwh

Dato : 07-11-07 08:10

Torben og Marie-louise Ager, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Så nu kan du se lyset, eller hvad? ((o;

Det skete allerede da jeg skiftede til Barf

> Jeg foretrækker nu brændte mandler..(-:

Det lugtede nu heller ikke så godt da laseren kørte

> Mvh. Marie -der synes at det er utroligt hvad man kan i disse moderne
> tider..(-;

Det er faktisk ret utroligt, metoden har man nu kendt mange år,
den er blot blevet forfinet hen af vejen.
Jeg tager hele tiden mig selv i at jeg jo skal have brillerne på,
det er helt forkert at jeg nu ser næsten perfekt uden

Så er der nogen her i gruppen der selv er nervøs for selve operationen,
eller kender nogen der overvejer det.
Så vil jeg sige det på den måde at jeg har fået tandrensninger
der var mere ubehagelige
Slutresultatet kan jeg først udtale mig om om ca 2-3 mdr,
5-10% skal også reopererers (med i prisen på 30.000kr)

/Jens

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 07-11-07 08:21

> [...]
> Jeg tager hele tiden mig selv i at jeg jo skal have brillerne på,
> det er helt forkert at jeg nu ser næsten perfekt uden

Vi har et vennepar, hvis børn begge er født med grå stær og begge totalt
skeløjede.
specielt den yngste, som var så godt som blind ved fødslen og måtte have
vildt tykke briller på allerede som baby.
De er begge blevet opereret via laser ad flere omgange, begge har fået isat
nye linser, fået fjernet den grå stær, fået korrigeret øjnene så de ser i
samme retning.
At lave sådanne ting på så små børn, den yngste var ikke mere end 5 mdr. da
han første gang var under laseren!, han har iøvrigt sit syn tilbage, stadig
med briller, men styrken er mindsket rigtigt meget. Det er utroligt.
Det er håndarbejde jeg har respekt for (-:

Mvh. Marie

Fra : Leyna

Dato : 07-11-07 08:07

On Tue, 6 Nov 2007 18:30:09 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Fik idag mine øjne korigeret med laser hos
>http://www.memira.dk/Memira/Layoutpage.aspx?containerid=24288&guid=1
>
>Så sidder der andre i gruppen med den slags tanker,
>så erdet bare at spørge løs

Sjovt at dette indlæg skulle være det første jeg så her til morgen...
Vågnede nemlig op med underligt uklart syn og lettere kløende øjne.
Jeg havde glemt at få linserne ud før jeg sov. :(

Det ville være rart at slippe for disse hjælpemidler, men nu er vi
ikke så rige at det gør noget, så det bliver vist aldrig til noget.

Men nysgerrig er jeg da... Hvordan foregår det?

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 07-11-07 09:03

Leyna, skrev:

> Sjovt at dette indlæg skulle være det første jeg så her til morgen...
> Vågnede nemlig op med underligt uklart syn og lettere kløende øjne.
> Jeg havde glemt at få linserne ud før jeg sov. :(

Linser har jeg aldrig kunne forliges med.

> Det ville være rart at slippe for disse hjælpemidler, men nu er vi
> ikke så rige at det gør noget, så det bliver vist aldrig til noget.

Økonomien i det kan faktisk godt forsvares hvis du regner ud hvad
det koster med briller eller linser over de næste 30-40 år.

> Men nysgerrig er jeg da... Hvordan foregår det?

Lang historie kort.
Først skal du til en undersøgelse hvor du skal godkendes som
værende egnet til behandling, din hornhinde skal have en vis tykkelse.

Selve operationen forgår ved at du først får en stesolid,
og så bliver du lige chekket en gang mere af kirugen.
Han programmerer så laseren og kalibrerer den, det tager ca 5 minutter.
Du kommer så ind i laserrummet og op på en briks, du får så forklaret
hele forløbet og hører diverse lyde i testmode så du er forberedt.
De drypper så noget bedøvende i dit ene øje, faktisk det eneste
ubehagelige i hele forløbet, men efter 2-3 sekunder mærker du intet.
De sætter så en dims på dit øje og skærer en flap fri, der mister du
synet 4-5 sekunder, så sætter de en øjenspærrer på så du ikke kan blinke.
Derefter kører laseren, du skal bare glo lige op i noget rødt lys,
18 sekunder efter var mit venstre øje brændt færdigt.
Du får så dryppet noget mere snask i og skal ligge 3 minutter med det.
Derefter får det andet øje den samme tur, alt i alt tror jeg jeg var
i laserrummet under 15 minutter.
Så ryger man ud på en hvilebriks 1 times tid, man skal så vidt muligt
holde øjnene lukkede 3 timer, og kommer så ind til det sidste chek.
I mit tilfælde så alt fint ud og jeg blev sendt hjem, idag skal jeg så
ind til kontrol igen, men alt føles som om at det er ok

Mit syn er ikke perfekt endnu, det skulle tage ca 2-3 mdr før
det helt har stabiliceret sig. Mit afstandssyn er bedre end det var med briller,
men igår kunne jeg feks. slet ikke læse en avis, det kan jeg så småt idag,
så det går hurtigt fremad synes jeg

/Jens

Fra : Hm

Dato : 08-11-07 13:30

Hej´Jens
Har tit selv tænkt på det, men er det ikke kun for - og ikke + styrker??

Hanne/ som har været uden gruppen i en uge

Fra : pwh

Dato : 08-11-07 16:43

Hm, skrev:
> Hej´Jens
> Har tit selv tænkt på det, men er det ikke kun for - og ikke +
> styrker??

Hej Hanne
De skulle ifølge deres hjemmeside også kunne behandle
langsynede, som du åbenbart er.
http://www.memira.dk/Memira/Layoutpage.aspx?containerid=24273&guid=1

Og så lidt update.
Det går hurtigt fremad med synet, læser aviser uden probs nu.
Afstandssynet var faktisk godt med det samme, og det er også
blevet bedre allerede. Jeg var til kontrol igår og alt var ok,
de var yderst tilfredse med hvad jeg allerede kunne læse på tavlen
Der har været en smule ubehag, nærmest som at man har sand i øjnene,
men det har mest været med åbne øjne jeg har mærket det,
om natten synes jeg ikke jeg har været spor generet.
Øjnene har heller ikke været røde eller noget, faktisk ret utroligt
når man tænker på den behandling de har været udsat for

Det pudsige er vanens magt, tager tit mig selv i at jeg da lige skal
se at få brillerne på
Det er også fast at jeg prøver at tage dem af hvis jeg skal sove

/Jens (som skulle have gjort det for 10 år siden)