Betale skat af salg af hunde?
Fra : Stefanie

Dato : 05-11-07 23:45

Hej NG.
Jeg har ingen tanke om at skulle sælge hunde, men min kæreste og jeg kom til
at snakke om forleden dag, hvis man har en kennel, og sælger hundene (nogle
for temmelig mange penge, jo), betaler man så skat af det?
Jeg spurgte min negledame, som har opdræt af perserkatte, hun sagde at loven
siger at man skal betale skat af salg af katte, men hun kan ikke få lov til
det, fordi det slet ikke kan betale sig for skattevæsenet, da hun så skal
have fradrag på dyrelægeregninger, foder osv.

Hvordan er det mon med hunde?

Venligst
Stefanie

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 06:32

"Stefanie" <kramzere@FJERNmsn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lov til det, fordi det slet ikke kan betale sig for skattevæsenet, da hun
> så skal have fradrag på dyrelægeregninger, foder osv.

Mon ikke det kun er ved direkte erhverv?, altså et momsregistreret firma med
salg og overskud som drivkraft.
Jeg tror at så længe der er tale om hobby, skal der ikke betales noget af
salget
Jeg tvivler på at der er forskel på katte og hunde i den sammenhæng.
Hvordan SKAT så vurderer at der er tale om erhverv, altså hvor grænserne
går ved jeg ikke.
Mvh. Marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-11-07 06:58

> [...]
> det, fordi det slet ikke kan betale sig for skattevæsenet, da hun så skal
> have fradrag på dyrelægeregninger, foder osv.

Præcist på samme måde....

For det meste, er det, skal vi sige det således, " Gensidigt " opdrætteren,
er ikke interesseret i det regnskab der skal til, og det er for små beløb,
til at Skat gider have besværet.

Men der er jo visse regler, for overstiger din omsætning et bestemt beløb,
så skal du momsregistreres.

Det skal selvfølgelig siges, at det da heller ikke er 100% ulemper, at være
det. Men regnskaber er det vist kun revisorer, der kan se en vis
underholdningsværdi i ....

M.V.H....Benny..

Fra : Bodil

Dato : 06-11-07 07:23

" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> være
> det. Men regnskaber er det vist kun revisorer, der kan se en vis

Nu skal man passe på, moms og skat er jo ikke det samme, for at skulle
momsregistreres skal du overstige en omsætning på 50000,00 pr. år.
Du skal betale skat af alle indkomster også dem under 50000,00 dvs. du skal
faktisk betale skat af salget af dine hvalpe, men der er ikke ret mange der
gør det.
Der står mig bekendt ikke nogen steder at man kan slippe for skat når man er
under en grænse, at skattevæsenet så ikke gør så meget ved det er en anden
sag, der er nemlig spørgsmålet om fradrag af udgifter, det vil betyde en
masse administrativt bøvl.
Men mig bekendt skal man betale skat.

Fra : joke

Dato : 06-11-07 08:50

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Nu skal man passe på, moms og skat er jo ikke det samme, for at skulle
> momsregistreres skal du overstige en omsætning på 50000,00 pr. år.

Men du kan stadigvæk lade dig momsregistrere ved omsætning under 50,000.

hilsen
Johnny

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-07 11:16

> [...]
> sag, der er nemlig spørgsmålet om fradrag af udgifter, det vil betyde en

Hej Bodil

Nej, det skal du rent faktisk ikke.... For i kraft af dit manglende
regnskab, kan du ikke sige, om det har givet overskud. For det er jo værd
at bemærke.... Du skal ikke betale skat af salget af dine hvalpe.... Du skal
betale skat af de penge, du har tjent, på at sælge dine hvalpe.... Og her
kommer spørgsmålet.... Har du overhovedet tjent penge.... Og på hobbyplan,
siger Skat altså " Nej ". Det er nok her, du og Skat går forkert af
hinanden.... For du tænker kun på hvalpene, hvor Skat ser på det totale
regnskab.... For uden mindst en forældrehund, ingen hvalpe o.s.v.... Og i
sidste ende, skal du altså ende uden røde tal på bundlinien, før det kan
komme på tale, at du skal betale skat.

M.V.H....Benny..

Fra : charlotte

Dato : 06-11-07 07:25

Hej

Jeg spurgte hos kommunen / SKAT da jeg lavede mit første kuld hvalpe.
Man opererer med noget man kalder erhvervsmæssigt opdræt, og de skal
betale skat. Os hobby opdrætterer skal ikke betale skat. Der er en
eller anden bagatelgrænse, som jeg ikke kan huske for nuværende. En
del af grunden er vist noget med at man ikke regner med at det giver
et overskud, der er værd at tale om. I princippet kan man jo trække
alt fra. Dyrlæge, alle sundhedsundersøgelser og udstillinger /
kåringer. Og så er der vist ikke meget overskud tilbage

Charlotte

Fra : Winnie

Dato : 06-11-07 08:44

"charlotte" skrev
[...]

En lille tilføjelse:
Hvis man i forvejen er momsregistreret/selvstændig, skal man opgive alle
indtægter - også salg af hvalpe, hjemmestrikkede grydelapper osv
- Winnie

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 06-11-07 17:29

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis man i forvejen er momsregistreret/selvstændig, skal man opgive alle
> indtægter - også salg af hvalpe, hjemmestrikkede grydelapper osv

På DKKs opdrætter kursus lærte vi at det er lidt et gråzoneområde, men vi
skal opgive vores overskud til skattevæsnet.
Det er som "hobbyavler", d-v-s- hvis du ikke sælger mange hunde.
Jeg har tænkt mig at opgive ca. 4.000 - 6.000 for det er mit forventede
overskud for 2007, hvis jeg trækker alle de udgifter fra, som gør at jeg kan
avle hunde (udstillinger og transport til det, specielle dyrlæge
undersøgelser, afgift til hannen ved parring kørsel til hannen -
sidstnævnte kan være en stor udgift hvis det er i udlandet os.v.). Jeg
trækker ikke de normale udgifter fra så som foder, for det skal de jo have
alligevel.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 06-11-07 18:48

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sidstnævnte kan være en stor udgift hvis det er i udlandet os.v.). Jeg
> trækker ikke de normale udgifter fra så som foder, for det skal de jo have

Ifg. Skat kan du slet ikke fratrække alle de udgifter du her nævner, Det kan
du kun som erhverv og alt skal dokumenteres, alt overskud skal du beskattes
af, du skal have politiets godkendelse for overhovedt at sælge hvalpe og det
gælder uanset om det er "bondemand Jensens" uægte hvalpe til 500kr stk.
Har du mere end 3-4 voksne hunde så kræves der desuden miljø godkendelse alt
afhængi af om du er bosat i By eller Landzone, det er iøvrigt op til den
enkelte politi kreds/-mester at vuder om man har privat hundehold eller om
det er erhverv.
Hvad angår dit "overskud" som du angiver til 4000-6000kr så er det jo svært
at vuder når man ikke ved hvilke hundhvalpe og antal samt salgsprisen, men
det virker som et tal der ikke har hold i virklighedens verden

/Søren

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 06-11-07 19:28

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:4730a8c9$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> svært at vuder når man ikke ved hvilke hundhvalpe og antal samt
> salgsprisen, men det virker som et tal der ikke har hold i virklighedens

Jeg gentager: Det er hvad juristen lærte os på opdrætterkurset.
Det er noget med at der en mangel i skatteloven og egentlig er man ligeglade
med os, som sælger 1 kuld hvert eller hvert andet år. "reglen" gælder på
baggrund af en eller anden hobby-hønseavler (formentlig bunder den i en
retssag), som skulle betale skat af sit indtægt fratrukket udgifterne.

Den går selvfølgelig ikke hvis du sælger mange hunde.

Ang. mit overskud, er det vel kun mig, som kan bedømme det, da jeg ved
hvilke indtægter og udgifter jeg har haft?

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 20:04

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev>
> Jeg gentager: Det er hvad juristen lærte os på opdrætterkurset.

For at fratrække udgifter kræver det registreret Firma med momsnr:
Det er rimeligt enkelt.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 06-11-07 21:09

jopa wrote:
> For at fratrække udgifter kræver det registreret Firma med momsnr:
> Det er rimeligt enkelt.

Er det nu det? Jeg er musiker, jeg er ikke momsregistreret ( der er ikke
moms på musik) - jeg betaler skat, og fratrækker mange af de udgifter jeg
har i forbindelse med mit job.

Min veninde er dagplejer - hun er ikke momsregistret, hun betaler skat - og
trækker sine udgifter på børnepasningen fra.

Synes du stadig det er enkelt

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 21:28

"Anette" <abc@def.es> skrev

> Er det nu det? Jeg er musiker, jeg er ikke momsregistreret ( der er ikke
> moms på musik) - jeg betaler skat, og fratrækker mange af de udgifter jeg
> har i forbindelse med mit job.

Du kan selvfølgelig som musiker fratrække bla kørsel hvis du samtidig
opgiver alle indtægterne.

> Min veninde er dagplejer - hun er ikke momsregistret, hun betaler skat -
> og trækker sine udgifter på børnepasningen fra.

Der er specielle regler for dagplejere grundet bla slid på hus osv.
Gælder som sagt kun denne gruppe.

Man kan normalt ikke som almindelig person fratrække andet på sin
selvangivelse udover de fradrag der er beskrevet i angivelsen.
Kørsel fagforening osv.
For at kunne trække udgifter fra i forbindelse med salg af hundhvalpe kræver
det at man er registreret som virksomhed.

Jeg selv har drevet virksomhed i mange år ved siden af mit borgerlige
erhverv så lidt ved jeg da om det.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 07-11-07 15:26

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Min veninde er dagplejer - hun er ikke momsregistret, hun betaler skat -
> og trækker sine udgifter på børnepasningen fra.

Og hvad har det med hunde at gøre ?
Dagplejer har specielle regler

/Søren

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 06-11-07 22:05

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> "Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev>
>
> For at fratrække udgifter kræver det registreret Firma med momsnr:
> Det er rimeligt enkelt.

Tjah, der er åbebart huller i lovgivningen. Det er også noget med at
skattevæsnet ikke gider at skulle tjekke os, hvis alle hobbyavlere lader sig
registrere som "erhverv" og stiller med "rigtige" regnskaber.

Såååå det, er ikke altid enkelt.

Jeannie

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 22:26

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev

> Tjah, der er åbebart huller i lovgivningen.

Det er jo ikke nyt.
der foregår som bekendt også sort arbejde.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 07-11-07 15:49

> [...]
> skattevæsnet ikke gider at skulle tjekke os, hvis alle hobbyavlere lader
> sig registrere som "erhverv" og stiller med "rigtige" regnskaber.

Lærte du også at du ikke må sælge hundehvalpe uden tilladelse fra politiet
på dit kursus ?
Lærte du at du skal søge miljø godkendelse hvis du er ejer af 3/4 hund
afhængi af om du er bosat i by eller lanzone ?
Driver du kennel som erhverv (hvilket er politimesterens afgørelse) så skal
du have fast dyrlæge samt politi kontrol, desuden skal komunen godkende
stedet også.

Du skal betale skat af salget som privat, alt det der påståes man kan trække
fra holder ikke i virekligheden, hvis du fks. laver et kuld hvalpe hvert år
og mener du har ret til at fratrække udgifter som kørsel, udstillinger o.l
så er du fejl informert, det kan du kun som registreret erhverv (moms
registreret).
Ps. der laves mange millioner sorte penge på denne her område, og selvfølig
tjænes der penge (mange penge) hvis alt forløber som det skal, ellers var
der sku nok ikke så mange der gad at arbejde med det.
Du skriver det kun er dig der ved om der er et overskud, og ja det kan du jo
have ret i, men fortæller du mig antal hvalpe samt salgsprisen på disse så
skal jeg hurtig fortælle hvor stort dit overskud er, sådan ca. efter reælle
udgifter altså.
Vi tager selv 9000kr for vores GD hvalpe og det giver et fornuftig overskud,
selv efter 25% moms er indbetalt

/Søren

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 09-11-07 14:29

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:4731d051$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Driver du kennel som erhverv (hvilket er politimesterens afgørelse) så
> skal du have fast dyrlæge samt politi kontrol, desuden skal komunen

Nej jeg har ikke mere end 4 hunde,
nej jeg driver det ikke som erhverv,
nej jeg skal ikke have miljøgodkendelse,
nej jeg skal heller ikke have polititilladelse
og nej jeg skal heller ikke have dyrlægkontrol.

I øvrigt er "min kennel" godkendt af DKK, efter at jeg har gennemgået
opdrætteruddannelse og erhvervet mig et kennelmærke.
Det er lidt underligt at kalde det en kennel: 1 hanhund og 1 hunhund (9
måneder) . Sidstnævnte skal først have hvalpe om et par år, men en kennel er
det.

Et sidespring: Der er rigtig mange hundeejere, som har mere end 4 hunde og
bor i byen, eller har under 100 m til nærmeste nabo. Dermed skulle de
faktisk have en tilladelse hos kommunen til at drive kennel.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 09-11-07 23:22

> "Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
> meddelelse news:4731d051$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nej jeg har ikke mere end 4 hunde,
> nej jeg driver det ikke som erhverv,

For at drille lidt så er det jo ikke din afgørelse men politimesterens,
han kan bestemme om der er tale om (stort privat hundehold) eller om dette
er erhverv.

> nej jeg skal ikke have miljøgodkendelse,
> nej jeg skal heller ikke have polititilladelse

Jeg forstod det sådan på et tidliger inlæg, at du rent faktisk havde solgt
et kuld hvalpe, hvis dette er korekt ? så har du IKKE overholdt dansk
lovgivning! da det kræver politimesterens godkendelse at sælge hunde

> og nej jeg skal heller ikke have dyrlægkontrol.
>
> I øvrigt er "min kennel" godkendt af DKK, efter at jeg har gennemgået
> opdrætteruddannelse og erhvervet mig et kennelmærke.

'Og så' ? Mange tror fejlagtig at forde de er godkendt af en klub, at de så
samtidigt er godkendt lov messigt, men nu er det sådan at DKK ikke laver
landet love og deres interne regler har intet med dansk lov at gøre (det er
klubbens love)

> [...]
> bor i byen, eller har under 100 m til nærmeste nabo. Dermed skulle de
> faktisk have en tilladelse hos kommunen til at drive kennel.

Ikke uenig, tilføjer også lige miliø godkendelse men den skal jo være med i
godkendelsen for at få godkendelsen til kennel.

> Jeannie
> http://ckcs.dk

/Søren

Fra : Benny Mortensen

Dato : 10-11-07 10:56

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:4734dd75$0$2084$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg forstod det sådan på et tidliger inlæg, at du rent faktisk havde solgt
> et kuld hvalpe, hvis dette er korekt ? så har du IKKE overholdt dansk
> lovgivning! da det kræver politimesterens godkendelse at sælge hunde

Det er der sikkert ingen af os der har... For som sagt, blev der vedtaget
3028 nye love og vedtægter, bare i sidste folketingsår.... Og de må jo være
uden betydning, siden vi ikke rigtigt har hørt om bare et par stykker af
dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 10-11-07 15:26

> [...]
> et kuld hvalpe, hvis dette er korekt ? så har du IKKE overholdt dansk
> lovgivning! da det kræver politimesterens godkendelse at sælge hunde

§ 7. Det er forbudt uden politiets tilladelse at drive erhvervsmæssig handel
med eller erhvervsmæssig opdræt af hunde.

Jeg er ikke erhvevsdrivende.

I øvrigt kan jeg kun på det varmeste anbefale at deltage i DKKs
opdrætterkursus INDEN man begynder at opdrætte sit første kuld hvalpe.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 11-11-07 01:17

> [...]
>

> I øvrigt kan jeg kun på det varmeste anbefale at deltage i DKKs
> opdrætterkursus INDEN man begynder at opdrætte sit første kuld hvalpe.

Opdræt af og handel med hunde
Drift af dyrepensioner og -internater samt formidling af dyr: Må kun ske med
politiets tilladelse (LOV nr. 386 af 6/6
1991, § 18).

/Søren

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 11-11-07 17:47

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:47364a13$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Drift af dyrepensioner og -internater samt formidling af dyr: Må kun ske
> med politiets tilladelse (LOV nr. 386 af 6/6

Hvis du søger på retsinformation.dk vil du se at den lov du henviser til er
ændret,
"Bekendtgørelse af dyreværnsloven

Herved bekendtgøres dyreværnsloven, jf. lov nr. 386 af 6. juni 1991, med de
ændringer, der følger af lov nr. 183 af 14. april 1993, § 58 i lov nr. 269
af 6. maj 1993, lov nr. 387 af 22. maj 1996, lov nr. 80 af 9. februar 1999,
§ 20 i lov nr. 433 af 31. maj 2000 og lov nr. 384 af 28. maj 2003."

Nu lyder teksten således:: § 18. Erhvervsmæssig handel med og opdræt af dyr
må kun drives med politimesterens (politidirektørens) tilladelse. Det samme
gælder for drift af dyrepensioner og dyreinternater samt formidling af dyr.
Tilladelsen skal angive, hvilke dyr den omfatter. Tilladelsen kan
tilbagekaldes, når særlige forhold taler derfor.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Buffy

Dato : 09-11-07 23:28

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> Et sidespring: Der er rigtig mange hundeejere, som har mere end 4 hunde og
> bor i byen, eller har under 100 m til nærmeste nabo. Dermed skulle de
> faktisk have en tilladelse hos kommunen til at drive kennel.

Ja, det er jo så bl.a. os. Har 6 hunde nu.
Kiggede rundt på DB`s hjemmeside og har også Googlet, men der ser det ud om
om, at man ikke kan få sådan en tilladelse, når der er mindre end 100 meter
til nærmeste nabo ?
Nu er det jo så heller ikke kennel med 3 tæver og 3 kastrerede hanhunde
eller ?

Troede også, at det var politiet, der skulle give sådan en tilladelse ?

Nå, men vi har heldigvis meget dyreglade naboer og hundene står ikke og gør
i haven hele dagen, som de gør andre steder her omkring, så vi prøver, at
tage hensyn. Ville dog gerne have en tilladelse til de ekstra hunde, men vil
ikke risikere, at blive bedt om, at skulle skille os af med dem.....

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 10-11-07 15:51

"Buffy" <buffyFJERN@tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at tage hensyn. Ville dog gerne have en tilladelse til de ekstra hunde,
> men vil ikke risikere, at blive bedt om, at skulle skille os af med

Der er faktisk et "lovmæssigt problem" fordi man som "kennel" er omfattet af
både hundeloven OG miljøbeskyttelsesloven, hvor der står én ting i den ene
og noget modstridende i en anden.

Faktisk står der i hundeloven at du ikke må have hundehold over 5 voksne
hunde, uden at der er en hvis afstand til naboer. Hvis du har 6 voksne hunde
er det jo mere end 5? se *andre hundehold* nedenfor:

5.3 Erhvervsopdræt Ved opdræt af hunde beskyttes omkringboende ved, at
kenneler kun kan placeres hvor naboer ikke eller kun i begrænset omfang
berøres. §5 i en bekendtgørelse fra 1998 udstikker retningslinjerne:
Etablering, udvidelse og ændring af hundekenneler og *andre hundehold*,
hundehandler og hundepensioner, herunder stalde og udendørs anlæg til hunde,
skal mindst opfylde følgende afstande:
1) Hundekenneler og *andre hundehold* med 5 eller flere voksne hunde over
18 uger, samt hundehandler:
a) til nabobeboelse...................................................100 m
b) til eksisterende, eller iflg kommuneplanens rammedel, fremtidigt byzone-
eller sommerhusområde samt områder i landzone, der i lokalplan er udlagt til
boligformål eller blandet bolig og erhverv eller til offentlige formål med
henblik på beboelse, institutioner og lignende200 m
2) Hundepensioner: a) til
nabobeboelse...................................................200 m

Miljøbeskyttelsesloven har et anden definition:
Ikke erhvervsmæssigt dyrehold

Miljøbeskyttelsesloven sætter normalt ingen begrænsninger i forhold til at
have hund
Hvad er et ikke erhvervsmæssigt dyrehold?
Ved et ikke erhvervsmæssigt dyrehold forstås dyrehold på højst:
.. 4 voksne hunde med hvalpe under 18 uger eller

Hvis du har mere end 4 hunde:
Erhvervsmæssig dyrehold er i lighed med autobranchen reguleret af en separat
bekendtgørelse, som fastsætter krav til indretning af stalde, opbevaring og
udbringning af gødning m.v.
Husdyrholdet bliver erhvervsmæssigt, når der er flere end .....eller 4
voksne hunde med hvalpe ......
Kommunen skal altid have besked, når der etableres et erhvervsmæssigt
dyrehold.

Der er også en rigtig god forklaring nederst på:
http://www.alledyrsret.dk/1999/side19.htm

Og så synes jeg ikke at jeg har mere at bidrage med.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 07-11-07 16:00

> [...]
> skattevæsnet ikke gider at skulle tjekke os, hvis alle hobbyavlere lader
> sig registrere som "erhverv" og stiller med "rigtige" regnskaber.

Iøvrigt undre det mig lidt at Skat ikke kontroler opdrætter / kenneler mere
end de gør, for der ville være mange penge at hente i den brance, de kunne
jo starte med de klubber og foreninger der udsteder stambøger, så ville de
jo kunne se om antal stambogsførte hvalpe stemmer overens med det faktiske
salg, og om der overhovedt er betalt skat, moms m.v.
Det ville iøvrigt også ændre på den unfair konkurence der er, for de der
følger loven.

/Søren

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 09-11-07 14:31

"Søren & Anita Andersen" <info@torsted-hundepension.dk> skrev i en
meddelelse news:4731d300$0$15882$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> faktiske salg, og om der overhovedt er betalt skat, moms m.v.
> Det ville iøvrigt også ændre på den unfair konkurence der er, for de der

Skat HAR fået øje på "hobbyavlere" (som avler 1-? kuld pr. år). Jeg har hørt
om nogen som fik en stor bøde og skulle betale skat m.m. for de seneste 5
år.

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 18:54

> [...]

> sidstnævnte kan være en stor udgift hvis det er i udlandet os.v.). Jeg
> trækker ikke de normale udgifter fra så som foder, for det skal de jo have

Nu kan man normalt ikke trække noget som helst fra med mindre man driver en
registreret virksomhed med moms nummer og hele molivitten.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie

Dato : 06-11-07 21:25

"jopa" skrev
> "Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev >

> Nu kan man normalt ikke trække noget som helst fra med mindre man driver
> en registreret virksomhed med moms nummer og hele molivitten.

Om igen John
Det er momsen du ikke kan trække fra og få tilbage, uden et momsnummer.
Overstiger din indtægt 50.000,- om året (dog enkelte undtagelser) SKAL du
momsregistreres, men du må godt blive det inden.

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 21:33

> [...]
> Overstiger din indtægt 50.000,- om året (dog enkelte undtagelser) SKAL du
> momsregistreres, men du må godt blive det inden.

Det er jeg udemærket klar over men at forestille sig at alm mennesker skulle
kunne fratrække andet end standardudgifter beskrevet på selvangivelsen er
volapyk.

Man kan ikke fratrække udgifter ved alm hundehold og salg.
Og det kan jeg ikke overbevises om.
Har i mange år kæmpet med skattefar om hvad jeg kunne og ikke kunne trække
fra og det enda ved registreret virksomhed.

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Winnie

Dato : 06-11-07 21:43

"jopa" skrev
> "Winnie" skrev >>

> Man kan ikke fratrække udgifter ved alm hundehold og salg.
> Og det kan jeg ikke overbevises om.

Nu er det jo også rigtig svært at overbevise dig om noget, du ikke allerede
har bestemt dig for at blive overbevist om

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 21:57

"Winnie" <winnie@schildknecht.123dk> skrev>
> Nu er det jo også rigtig svært at overbevise dig om noget, du ikke
> allerede har bestemt dig for at blive overbevist om

Yeps.
Hvis en musiker har det som hovederhverv skal jeg ikke udelukke at der kan
være forskellige ting som denne gruppe kan fratrække, men fordi jeg som
privatperson får et kuld hvalpe kan jeg ikke overbevises om at jeg kan
fratrække evt vacination foder eller lignende.
Nå lad det nu ligge spørgsmålet var oprindelig om betaling af skat på
fortjenesten ved salg af hunde.

--
Mvh. John
www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 06-11-07 23:21

jopa wrote:
> Hvis en musiker har det som hovederhverv skal jeg ikke udelukke at
> der kan være forskellige ting som denne gruppe kan fratrække,

HA! det er jo så noget jeg ved lidt om
Uanset om man har musik som hovederhverv eller bíerhverv, kan man trække
udgifter til f.eks transport, instrumenter, instrumentreparation,
transportkasser, øvefaciliteter o.s.v. fra.
Men sjovt nok ikke specialsyet scenetøj.....( undskyld, det var lige en
sidebemærkning
Har man investeret i orkesterbus på de specielle vilkår der gælder der, kan
man også trække f.eks bilreperationer, forsikring, Falckabonnment fra ( det
er altid bilen der får opmærksomheden!)

>men
> fordi jeg som privatperson får et kuld hvalpe kan jeg ikke
> overbevises om at jeg kan fratrække evt vacination foder eller
> lignende.

Jeg er langt fra sikker. Hvis det var mig, ville jeg lade det komme an på en
prøve. Den præcedens der er i de fradrags-sager det ligger på skat.dk
fortæller kun om etablerede hundekenneler, og tager stilling til om de er
"drevet som en virksomhed" ....
Når man sælger f.eks frugt og grønt fra egen have ude ved vejen, kan man så
trække udgifterne til emballage fra? Skat på fortjenesten skal man jo af
med.

> Nå lad det nu ligge spørgsmålet var oprindelig om betaling af skat på
> fortjenesten ved salg af hunde.

Ja - og det skal man
Men, John, giv dig nu! Det er skisme da ikke særlig gennemskueligt

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 23:31

"Anette" <abc@def.es> skrev i meddelelsen

> Ja - og det skal man
> Men, John, giv dig nu! Det er skisme da ikke særlig gennemskueligt

Nej der er nok gråsoner, men hvis vi forudsætter at du har ret ville jeg som
privatperson kunne trække evt klargørring og rep af min bil fra når jeg
sælger den.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Anette

Dato : 06-11-07 23:42

jopa wrote:

> Nej der er nok gråsoner, men hvis vi forudsætter at du har ret ville
> jeg som privatperson kunne trække evt klargørring og rep af min bil
> fra når jeg sælger den.

Skal du betale skat af den avance du får på den bil?
Har du en dokumenteret fortjeneste på bilen..nej, vel? Tværtimod, vil jeg
tro
Det er ikke helt det samme.

men - nej - Skatteloven er ikke gennemskuelig eller bare noget der ligner
logik. Den lov er et forvirret virvar af et kludetæppe, der er lappet på så
mange gange at der ikke er noget der kan huske hvad den oprindelige
intention var.

/ Anette

Fra : Winnie

Dato : 07-11-07 08:41

"Anette" skrev

> [...]
> kan man også trække f.eks bilreperationer, forsikring, Falckabonnment fra
> ( det er altid bilen der får opmærksomheden!)

Jeg er billedkunstner, og jeg kan trække de underligste ting fra. Heldigivis
er min revisor god til at vejlede mig, ellers ville jeg snyde mig selv godt
og grundigt. Og da jeg kun betaler 5% i moms ved salg af unikaværker, er et
momsnummer det bedste jeg nogensinde har "købt" mig

Jeg mener nu også du har ret...

- Winnie

Fra : jopa

Dato : 07-11-07 11:19

> [...]
> mig selv godt og grundigt. Og da jeg kun betaler 5% i moms ved salg af
> unikaværker, er et momsnummer det bedste jeg nogensinde har "købt" mig

Jov men jeg prøver også at skelne mellem alm mennesker (lønslaver)
Det jeg mener er at jeg ikke kan forestille mig at jeg kan trække noget som
helst fra (dyrlægeregninger foder osv) fordi jeg som privatmeneske sælger et
kuld hvalpe.
Det vil formentlig kræve registreret virksomhed kennelmærke osv.

Er da udemærket klar over at visse jobs giver mulighed for at fratrække.
Hvis jeg i en periode er udstationeret kan jeg også trække dobbelt
husførelse osv fra.

Nå nu gider jeg ikke at bøvle mere i Skat så skal vi nok over i en anden
gruppe
--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-11-07 11:23

> [...]
> fratrække evt vacination foder eller lignende.
> Nå lad det nu ligge spørgsmålet var oprindelig om betaling af skat på

Det kan du i den forstand, heller ikke. Men det tæller jo alligevel, for du
skal ikke betale skat af de penge du kræver ind.... Kun af dem du tjener...
Og det er her man skønner, at hvalpe til husbehov, ikke giver overskud....
Kun en masse sjove episoder, men selv de er skattefrie ...

M.V.H....Benny..

Fra : Pedersen

Dato : 07-11-07 11:48

Nu er det jo sådan at man ikke skal betale skat af omsætning, men af
fortjeneste, og fortjeneste må være indtægt -udgift, og det gælder hvad
enten man er privat eller erhvervsdrivende.
Jeg har selv haft med Skat at gøre i forbindelse med travheste, der trækker
man også udgifter fra inden, man betaler skat. Forskellen på privat og
erhvervsdrivende er at en erhvervsdrivende kan overføre underskud fra et år
til det næste, det kan private ikke. Som privat kan du have 50000,00 kr i
overskud et år som skal beskattes, og 50000,00 kr. i underskud næste år som
man ikke kan trække fra nogen steder.
Mvh
Pedersen

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 11:26

> [...]

> til at snakke om forleden dag, hvis man har en kennel, og sælger hundene
> (nogle for temmelig mange penge, jo), betaler man så skat af det?

Ja det skal man.
Hvis ikke der var regler og love kunne vi alle leve af at sælge indbyrdes og
ingen penge ville komme i statskassen.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Søren & Anita Anders~

Dato : 06-11-07 18:16

> [...]
> lov til det, fordi det slet ikke kan betale sig for skattevæsenet, da hun
> så skal have fradrag på dyrelægeregninger, foder osv.

Loven siger at du som udgangspunkt skal betale skat af din indtjæning og det
uanset hvor den kommer fra, det vil sige at du skal betale skat uanset om du
er moms registreret eller ej og uanset om det kun er 100kr vi snakker om.
Det er fejlagtig at en stor del af opdrætter siger de ikke skal betale skat
før de er "erhverv"
Har du en omsætning (SALG) på 50000kr eller der over så skal du være
momsregistreret og her skal du så betale både moms og skat af overskudet.
Flere opdrætter vil gerne fremstå som om der næsten eller sågar slet ingen
overskud er ved salg af hvalpe, men dette er dog som regl ikke tilfældet,
der er normalt en pæn overskud ved salg af Hvalpe..
Tager du fks. 8 hvalpe a 9000kr =72000kr så skal du trække de udgifter fra
som der har været det kunne fks. være 9000kr rest er et overskud, altså de
63000kr hvor af du skal betale 12600kr i Moms og resterende 50400kr skal
føres på som A indtægt på selvangivelsen og beskattes som alt andet
lønindtægt.
Har kennelen flere kuld hvert år så kan det her jo blive til et stort
beløb..

Hvis du fks. kun vil lave dette ene kuld hvalpe, så kan man jo spørge Skat
om fritagelse for moms registrering, men du skal så vide at du ikke har
samme ret til at trække udgifterne fra som du ellers ville have haft
mulighed for som momsregistreret, Du skal så skrive hele beløbet på din
selvangivelse som indtægt og beskattes så på samme måde som ved løn.
Iøvrigt kræver det faktisk Politimesterens tilladelse for overhovedt at
sælge hundehvalpe, så jeg vil tro at 90% af alle kenneler/-opdrætter
overtræder loven og langt de fleste snyder skat så det driver.
I byzone skal du faktisk efter loven have en milljøgodkendelse hvis du er
ejer af 3 hunde eller der over, i Landzone er det 4 hunde eller der over
Og har du erhverv bliver det for alvorg sjovt, vi har selv sammenlagt over
30 godkendelser/-tilladelser for at drive hundepension,butik og kennel

/ Søren

Fra : charlotte

Dato : 07-11-07 13:20

Hej

Nu skriver Pedersen at man kun skal betale af overskud.
Man skal lave rigtig mange hunde før det kan komme på tale at der er
overskud samlet set.

Jeg lavede et kuld for et år siden. Det gav et overskud på nogle
tusind. Dette er uden al udenoms omkostningerne. Her mener jeg stævner
+ kørsel, udstillinger + kørsel, kørsel til hanhund ( der havde SKAT
nok også brokket sig gevaldigt, da jeg hentede hunden hos en opdrætter
og tog den med til Nordtyskland, hvor jeg skulle på udstilling som
madammen var højløbsk ). Da jeg udstiller en del i udlandet så
giver det et minus. Jeg tør ikke helt regner ud på hvormeget.

Til Jeannie: så lad du roligt hver med at opgive noget som helst, når
man sætter sig ned og laver regnestykket over hvad det koster med
udstillinger stævner og kåringer så er der med 99% sandsynlighed
underskud (jeg har kigget på det). Det er jo ikke det man skal satse
på hvis man vil have smør på brødet eller bare brød for den sags
skyld.

Charlotte