Nyt på vej?
Fra : ttoet

Dato : 07-11-07 23:05

Min gamle maskine er efterhånden ved at være outdated, og i den forbindelse
skal jeg til at samle en ny maskine i starten af det nye år.

I den forbindelse vil jeg gerne vide om der er nogen nye standarder, CPU'er,
grafikchips, sokler, find selv på mere, på vej som er lige ved at blive
implementeret.

Jeg ved godt at man ikke kan fremtidssikre en maskine, men jeg forsøger bare
at danne mig et overblik så jeg ikke samler en maskine der er forældet i det
øjeblik den er samlet.
Thoeger

Fra : J

Dato : 08-11-07 12:48

On Wed, 7 Nov 2007 23:04:30 +0100, "ttoet" <ttoet@invalid> wrote:

> [...]
>at danne mig et overblik så jeg ikke samler en maskine der er forældet i det

Der sker meget på processor-fronten:

Intel kommer med deres 45 nm CPU'er både som mobile, dual- og quad-
for stationære.

AMD kommer med deres Phenom (quad) baseret på 65 nm stadigvæk.

Denne tråd siger det meget godt:
http://forums.whirlpool.net.au/forum-replies-archive.cfm/855300.html

Men hvis du alligevel køber en core2 Intel nu, så køb den hurtigere
end din nuværende single-core. DDR2 ram har aldrig været billigere.
Hvis Vista er inde i overvejelserne: så mindst 2 Gb, og mere end 3 Gb
kræver et 64 bits Vista (eller Linux eller XP).

Der sker også en masse på grafikkort-fronten, især fra ATI.
Skærmfronten hvor 24" er ved at være det man skal have.

mvh

John