Andet multimedie
bentjuul 3670
Gimp - perspektiv i billede
Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 05-11-07 21:38

Heya folkens,

Kan jeg få Gimp til at lave perspektiv i et billede i stil med dette:
http://recordmydesktop.iovar.org/images/gtk-recordmydesktop-0.3.4.png

--
/mikkel
"Those penguins... they sure 'aint normal..."

Fra : jopa

Dato : 05-11-07 22:10

"Mikkel F.S. Andersen" <mikkel@taageluskeren.dk> skrev >
> Kan jeg få Gimp til at lave perspektiv i et billede i stil med dette:
> http://recordmydesktop.iovar.org/images/gtk-recordmydesktop-0.3.4.png

http://jp-web.dk/euro.jpg
Nu bruger jeg ikke selv Gimpen men Photoshop men selvfølgelig kan du
Ovenstående er lavet i Gimpen

--
Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 05-11-07 22:18

Den Mon, 05 Nov 2007 22:09:54 +0100 skrev jopa:

> http://jp-web.dk/euro.jpg
> Nu bruger jeg ikke selv Gimpen men Photoshop men selvfølgelig kan du
> Ovenstående er lavet i Gimpen

Super. Ved du hvad teknikken/effekten kaldes? SÃ¥ jeg kan google hvad det
hedder i Gimp.

Fra : Mikkel F.S. Andersen

Dato : 06-11-07 18:47

Den Mon, 05 Nov 2007 22:23:20 +0100 skrev jopa:

> Du skal bruge den "knap" der hedder perspektiv, og så med markøren
> trække i billedet til du får det resultat du ønsker.

Arehe ja. Det værktøj havde jeg ikke set. Det virker fortræffeligt -
transparent baggrund og det hele. Takker