Stakkels Siri
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-11-07 15:38

Stakkels Siri. Siri er en stor godmodig hund, som altid er i snor og
som aldrig kunne gøre nogen eller noget fortræd. Småfuglene i haven
sidder trygt på jorden og spiser en halv meter fra hende.

Men i dag blev Siri overfaldet.

Vi kommer gående på en mark og pludselig, fra den anden side af vejen,
kommer en stor labrador-blanding ud fra en have og strøg direkte i
halsen på Siri. Siri logrede bare lidt og til sidst faldt den anden
hund da også ned. Ejeren kom løbende efter den med en kost i hånden,
klar til at slå sin hund med den. Det var ikke første gang - den var
altid aggresiv når der kom store hunde forbi, fortalte ejeren og den
reagerede ikke på at man kaldte på den.

Men Siris snude er mere rød end sort nu og den skulle da også renses
godt og grundigt. Den har også fået bidt hul et andet sted på Siris
hals/hoved, men vi kan simpelthen ikke finde stedet. Det var også
noget nemmere, hvis hun var korthåret og hvid. Eller hvis hun bare var
en smule ømskindet, men jeg kan røre ved, vaske og rense såret alt det
jeg gider, hun sidder bare tålmodigt og venter.

Så hvordan pokker folk tør have en så aggressiv hund gående løs i en
have ud mod en offentlig vej, det fatter jeg altså ikke. Hegn dog
haven ind eller sørg for at hunden er i snor!

Mvh Trine

--
Overnatning for op til fire personer i egen lejlighed. Hunde er velkomne.
Butik med kurve, frostsikre stentøjsfigurer, brugskunst og meget mere.

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 04-11-07 17:02

Trine Kornum Christiansen har bragt dette til os:
> [...]
> have ud mod en offentlig vej, det fatter jeg altså ikke. Hegn dog
> haven ind eller sørg for at hunden er i snor!

Jeg kan kun give dig ret.
Og opdrag hunden så man kan passere på vejen, det er ejerens ansvar.
Kai

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 04-11-07 17:39

> [...]
> en smule ømskindet, men jeg kan røre ved, vaske og rense såret alt det
> jeg gider, hun sidder bare tålmodigt og venter.

Hun lyder til at være en stor god pige, gør hun!
vær obs på om det går betændelse i såret, det hæver op eller hun bliver
påvirket.
Det kan være tricky med de hjørnetænder der går ind og laver en lomme under
huden, fine betingelser for dumme bakterier.

Jeg har for en tid siden haft loui under behandling for bidsår, og måtte til
dyrlægen og få en antibiotika kur til ham.

Ligeledes er det den anden hundeejer der skal betale gildet hvis det bliver
tilfældet, via den obligatoriske hundeforsikring.

> Så hvordan pokker folk tør have en så aggressiv hund gående løs i en
> have ud mod en offentlig vej, det fatter jeg altså ikke. Hegn dog
> haven ind eller sørg for at hunden er i snor!

fatter slet ikke at de ikke sørger for et hegn i det mindste, hvis det er
noget den anden hund plejer at praktisere!.
Jeg har lavet fort knox på den side af vores grund, der ligger ud til
hovedvejen, just in case..
sådanne ejere er netop sådanne der giver hundefolket et dårligt
ry..desværre.

Håber Siri kommer ovenpå igen.
Hvordan tog hun det iøvrigt efterfølgende?

Mvh. Marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-11-07 17:49

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk>
writes:

> Hun lyder til at være en stor god pige, gør hun!

Hun er så dygtig! I hvert fald når det kommer til den slags. Det er
ligesom om ørerne ikke altid virker, når der er noget mere spændende i
nærheden. Derfor har vi hegn!

> [...]
>
> Ligeledes er det den anden hundeejer der skal betale gildet hvis det bliver
> tilfældet, via den obligatoriske hundeforsikring.

Bare rolig, jeg skal nok være godt opmærksom på hende. Og også på om
oplevelsen har gjort, at hun reagerer anderleres overfor andre hunde.
Men jeg tvivler nu. Hun er helt ufattelig stabil. Og skulle der ske
noget, så garanterer jeg for at regningen bliver sendt videre!

> [...]
> ry..desværre.
>
> Håber Siri kommer ovenpå igen.
> Hvordan tog hun det iøvrigt efterfølgende?

Efter han havde angrebet hende, blev han åbenbart overbevist om at hun
ikke var farlig, så de snusede lidt til hinanden - som hunde nu gør.
Også derefter opførte Siri sig helt som hun plejer. Jeg ved simpelthen
ikke hvad man skal gøre ved hende for at bringe hende ud af fatning.
Da hun skar den ene trædepude op helt ind i knoglen ville hun bare
lege videre. Og da vi kom til dyrlægen hoppede hun bare ud af bilen og
gik logrende ind og op på bordet. Hun er altså lidt utrolig hvad den
slags angår.

Det er en dejlig hund vi har os. :)

Mvh Trine

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 05-11-07 19:58

writes:

> [...]
> Det kan være tricky med de hjørnetænder der går ind og laver en lomme under
> huden, fine betingelser for dumme bakterier.

I morgen skal vi til dyrlæge med Siri. Jeg synes ikke der var noget,
da jeg kom hjem, men nu ligner hun en med en ordentlig tandbyld. Og
der er et ganske lille hul efter en hjørnetand.

Vi kunne godt se, at der var en smule blod i hendes pels, men vi kunne
ikke lokalisere stedet. Det kan vi nu!

Men hun har det fint og er ikke påvirket, så vi ringer til dyrlægen i
morgen klokken 7.

Stakkels lille Siri.

Hvordan gør man med regningen? Sender man den eller melder man det til
sit eget forsikringsselskab eller hvad?

Mvh Trine

Fra : pwh

Dato : 05-11-07 20:03

Trine Kornum Christiansen, skrev:

> Hvordan gør man med regningen? Sender man den eller melder man det til
> sit eget forsikringsselskab eller hvad?

Da Tyson blev bidt i sin tid sørgede modparten for at kontakte sit forsikringsselskab,
jeg sendte så regningen ind til dem og fik refunderet 50%.
Det var erstatningen fra dem da begge vores hunde var løse.
Så fat i nakken på ham med Labben,
men self ingen skade til at du også lige kontakter dit eget selskab.

/Jens (som ønsker god bedring til Siri)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 05-11-07 20:33

> [...]
> morgen klokken 7.
>
> Stakkels lille Siri.
>
> Hvordan gør man med regningen? Sender man den eller melder man det til

ja de pokkers hjørnetænder.. det ser ikke ud af meget, men de kan forårsage
en masse bøvl.

Loui fik gennemhullet underkæben, kinden, overlæben/kæben, der var hul
igennem til selve munden!, øret og det øverste af nakken. Han lignede en der
var stukket af en bi, fuldstændig svulmet op i hele hovedet.

Jeg gjorde det, at jeg ringede til ejeren af den hund der overfaldt Loui,
forelagde hende problemet, at det blev nødvendigt med et dyrlægebesøg.
og da det jo er lovpligtigt med en hundeforsikring, betaler modpartens
forsikringsselskab minus en evt. selvrisiko, men det skal du ikke bekymre
dig om.
Vi aftalte at jeg tog dyrlægeregningen med til hende, med en notits om mit
eget forsikringsselskab.
så var den potte ude.
Dyrlægen noterede også hvad der var sket på dyrlægeregningen, og at det var
en forsikringssag.

Så enten betaler de gladelig, eller også må du melde dem.
Men mon ikke de hellere end gerne betaler?, det er jeg ret sikker på.

Giv gerne en melding om forløbet.

Mvh. Marie

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-11-07 12:59

Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> writes:

> I morgen skal vi til dyrlæge med Siri. Jeg synes ikke der var noget,
> da jeg kom hjem, men nu ligner hun en med en ordentlig tandbyld. Og
> der er et ganske lille hul efter en hjørnetand.

Siri havde en træls nat, hun lå og slikkede sig på poten og gned det
fugtige ud i hovedet, hvor det jo spændte og gjorde ondt. Og da vi
stod op kunne vi godt se, at det ikke var noget der skulle vente til
over middag, når jeg kom hjem igen.

Vi ringede til dyrlægen klokken 7 og fik at vide at vi kunne komme
klokken 8, når de mødte. Indtil da, svarede dyrlægen telefonen
hjemmefra.

Siri var nødt til at blive bedøvet, for at dyrlægen kunne rense det
ordentligt, og hun fik noget penicillin, både som piller og som
sprøjte. Og som den hund dog snorker!

Hun var så med mig i skole godt to timer. Det vil sige, hun lå i bilen
og jeg kiggede til hende med mellemrum. Bilen stod så jeg kunne se
hende fra vinduet. Hun er vant til at være i bilen og hellere det end
at lade hende være alene hjemme i den tilstand.

Nu er vi kommet hjem og hun stod først lidt og anede ikke hvad hun
skulle gøre ved sig selv, men nu ligger hun udenfor i haven og sover.

Køn er hun ikke, men pelsen barberet væk i halvdelen af hovedet og med
en kæmpe byld, hvor blod og betændelse løber fra.

> Hvordan gør man med regningen? Sender man den eller melder man det til
> sit eget forsikringsselskab eller hvad?

Regningen lød på 1405 kroner og selvom det nok er noget af det mest
grænseoverskridende jeg nogensinde har gjort, så kørte jeg forbi
ejeren af den anden hund på vejen hjem. Jeg afleverede regningen og
der var ingen sure miner og han sluttede med at ønske Siri god
bedring.

Mvh Trine

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 06-11-07 13:15

> [...]
> fugtige ud i hovedet, hvor det jo spændte og gjorde ondt. Og da vi
> stod op kunne vi godt se, at det ikke var noget der skulle vente til

ja, pludselig kan det gå stærkt, det var også derfor jeg nævnte det med at
du skulle holde godt øje med en evt. betændelsestilstand og almen ubehag.
det var da godt at du kunne komme afsted.

> Siri var nødt til at blive bedøvet, for at dyrlægen kunne rense det
> ordentligt, og hun fik noget penicillin, både som piller og som
> sprøjte. Og som den hund dog snorker!

Loui fik også både sprøjte og piller + smertestillende, for han kunne ikke
tygge da bidsårene sad i mund og kæber

> Køn er hun ikke, men pelsen barberet væk i halvdelen af hovedet og med
> en kæmpe byld, hvor blod og betændelse løber fra.

nej kønne er de ikke og da slet ikke sådan en pelsbunke som hende (-;
men det er nu desværre en nødvendighed, og det vokser jo ud igen -på et
tidspunkt (o;

> [...]
> ejeren af den anden hund på vejen hjem. Jeg afleverede regningen og
> der var ingen sure miner og han sluttede med at ønske Siri god

næ hvorfor skulle de også beklage sig?, det havde nok været værre for dem
med en anmeldelse, og som du beskrev det, beklagede de dybt og var selv godt
klar over at den ikke var så heldig.
godt du gjorde det!

og god bedring til kæmpen!

Mvh.Marie

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 06-11-07 13:32

> [...]

> ejeren af den anden hund på vejen hjem. Jeg afleverede regningen og
> der var ingen sure miner og han sluttede med at ønske Siri god

Hæ hæ - sejt!
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 06-11-07 14:58

> Køn er hun ikke, men pelsen barberet væk i halvdelen af hovedet
> og med en kæmpe byld, hvor blod og betændelse løber fra.

Herregud dog, stakkels Siri. Godt at det er ordnet, for hun har haft
forfærdeligt ondt, så det var som du selv skriver ikke noget der
kunne vente.

> [...]
> forbi ejeren af den anden hund på vejen hjem. Jeg afleverede
> regningen og der var ingen sure miner og han sluttede med at

Jeg synes bestemt ikke at man kan kalde det grænseoverskridende. Den
anden ejer kan vist være glad for at det var dig, og ikke en anden
mindre tolerant person, så han ikke blev meldt. Hans hund må ikke
være løs og fare i hovedet på en anden hund som det skete her, hvis
det havde været postbudet, så var han vist ikke sluppet så nådigt.
Når Siri tilmed var i snor, så er der slet ingen undskyldning.

De bedste ønsker om en snarlig bedring med hende. Hun er altså bare
en sød og god hund.
--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-11-07 17:21

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> writes:

> Jeg synes bestemt ikke at man kan kalde det grænseoverskridende.

Normalt er jeg ikke konfliktsky, men når jeg skal gå hen til fremmede
mennesker og stille krav, så bliver jeg det. Specielt da, når det er
mennesker som øjensynligt ikke har noget problem med at have en
aggressiv hund gående løs. Man ved jo aldrig hvad det er for nogle
typer. Så jeg synes virkelig det overskred mine grænser at skulle
kontakte ejerne.

> De bedste ønsker om en snarlig bedring med hende. Hun er altså bare en
> sød og god hund.

Det er hun helt sikkert. Nu har hun efterhånden fået sovet det værste
ud, så nu ser hun bare bøvet ud. :)

Mvh Trine

Fra : Tove Krieger

Dato : 05-11-07 21:02

> [...]
> og som aldrig kunne gøre nogen eller noget fortræd. Småfuglene i
> haven sidder trygt på jorden og spiser en halv meter fra hende.

Nårh, stakkels søde og gode vovse. Jeg er simpelthen så betaget over
hvor dejlig en hund hun er. Håber at hun snart er ovre det igen, for
sådan et bid bliver jo hurtigt betændt fordi der er så mange
bakterier på dyretænder, og så er bylderne der med det samme, hvis
man ikke lige har opdaget hvor der er bidt. Et stort kram til en
stor og dejlig hund herfra.