Hvalp, fodring
Fra : Fister Løgsovs

Dato : 03-11-07 19:25

Hej.
Vores Leffe har lige rundet 3 måneder, og 3kg.
Vi fodrer ham med dette:
http://www.specific-diets.com/Default.aspx?ID=6785
Jeg går og er lidt bekymret over hvor lidt han spiser.
Han mangler bestemt ikke energi, og virker på ingen måde tynd, men
spiser kun 70-80g.
Jeg fodrer ham 3 gange om dagen, på hverdage får han 2/3 af dagens
ration om morgenen, en sjat når jeg kommer hjem, og resten efter at vi
har spist.
Han får en del motion, meget mere end folk omkring os har givet deres
store hunde.
Vi har valgt at give ham en lille sjat af det vi har spist, ofte en
lille gaffel ris, pasta og en bid af dagens kød, vi snakker 5-10g
sammenlagt.
Skal jeg være bekymret på nogen måde?
Skal jeg fjerne hans mad, når den har stået fremme noget tid?
Hvis nej, hvornår skal jeg begynde på det?
Hvis ja, hvordan får jeg det til at hænge sammen med en arbejdsdag væk
fra hjemmet, evt. kun fjerne skålen om aften?
Som hvalp, går jeg ud fra at han bare skal tage al den næring til sig,
som han kan, uden at blive fed?
Hans godbidder er en anden slags hvalpefoder fra Hills, som han elsker,
men alt der gives fra vores hænder elsker han.
Lettere forvirrende indlæg, men jeg håber i forstår spørgsmålene.
BARF kan vi diskutere i en anden tråd!
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-07 21:26

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.sletdette.co.za> skrev i en meddelelse

> Jeg fodrer ham 3 gange om dagen, på hverdage får han 2/3 af dagens ration
> om morgenen, en sjat når jeg kommer hjem, og resten efter at vi har spist.

Nu er der godt nok delte meninger om dette, men hvorfor ikke give ham fri
adgang til maden ? Han er jo ikke ret gammel og hvalpe kan godt lide, at gå
og småspise lidt, så kan du altid rationerer foderet, når han bliver ældre.

Anyway- hvis han stadig tager lidt på ( hvor stor bliver han ? )og ellers
trives, som han skal, så får han nok det, som han har brug for.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 03-11-07 21:33

Buffy sendte dette med sin computer:

> [...]
>
> Anyway- hvis han stadig tager lidt på ( hvor stor bliver han ? )og ellers
> trives, som han skal, så får han nok det, som han har brug for.

Dyrlægen gætter på omkring 6kg smuk hund
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-07 22:15

"Fister Løgsovs" <Kunta@starmail.sletdette.co.za> skrev i en meddelelse

> Dyrlægen gætter på omkring 6kg smuk hund

Ja, så er det jo nok ikke den mest hurtigvoksende hvalp.

Anyway- jeg vil lade ham få fri adgang til foderet, indtil han bliver lidt
ældre.

--
Mvh. www.tjekmig.dk