Fedtknuder ?
Fra : Ukendt

Dato : 02-11-07 23:26

Hvad er jeres erfaringer med det ? Hvornår operere man og hvornår gør man
ikke og kan dyrlægen sige bare ved, at mærke på knuden, at det er en
fedtknude og ikke kræft ?
Vi har for et par dage siden opdaget en lille knude ( på størrelse med en
ært ) på Bibi. Hun virker ikke generet af den eller øm, men nu tjekkes hun
lige af dyrlægen på tirsdag....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 03-11-07 09:44

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ært ) på Bibi. Hun virker ikke generet af den eller øm, men nu tjekkes hun

man kan mærke på hvordan den er i faconen, om det er en fedtknude, og vel
også på hvor den sidder.
Nogle racer er mere disponible for fedtknuder end andre. ofte er det ældre
hunde der får dem.
jeg vil da også mene at dyrlægen med ret stor sikkerhed kan sige om det
drejer sig om det ene eller det andet. Og hvis den bliver fjernet, kan den
undersøges hvis der er tvivl.
min gamle boxer og en engelsk setter jeg havde, fik fjernet nogle
fedtknuder, som sad på ryg/skulderpartiet.
Der var ihvertfald ingen tvivl fra dyrlægens side om hvad det var.

Mvh. Marie

Fra : Dorthe Jensen

Dato : 03-11-07 12:19

hejsa gruppe

jeg vil godt prioritere at en dyrlæge ikke kan mærke om der er kræft i en
fedtknude, de kan have en ide men det kræver biopsi, for at se om det er
kræft eller fedt.
så derfor vil jeg vælge at få den fjernet og få lavet biopsi, for ellers kan
du ikke være sikker.
dyrlægen kan have en ide som sikkert er meget rigtig, men det kræver biopsi
hvis man vil vide det med sikkerhed. så vidt jeg ved har dyrlægerne ikke
specielt syn så de kan gå ind og se på cellerne selv ikke med skarpe
briller..
dette ved jeg fordi vi fik fjernet en "fedtknude" på vores gd for nogle år
siden og dyrlægen var overbevidst om at det var fedtknude selv efter
fjernelse, men biopsien sagde noget andet.
P:S: det var erfarent og stort dyrehospital der fjernede knuden, og de sagde
at det altid var en god ide at få fjernet fedtknuder da man jo aldrig vidste
hvad de kan indeholde.

hilsen dorthe
"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:472c34c9$0$21926$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Anette

Dato : 03-11-07 15:58

Buffy wrote:
> Hvad er jeres erfaringer med det ? Hvornår operere man og hvornår gør
> man ikke og kan dyrlægen sige bare ved, at mærke på knuden, at det er
> en fedtknude og ikke kræft ?

Netop en knude, fik os til dyrlægen med Dagmar i maj måned. Dyrlægen fandt
så yderligere to små knuder ved en dievorte. Dagmar fik taget
biopsier(vævsprøver) af dem alle tre - og den knude vi selv havde fundet,
var så bare en fedtknude. De to små andre blev fjernet ugen efter, og hun
blev samtidig steriliseret.
Sammen med dyrlægen valgte vi at lade fedtknude blive. Den generer hende
ikke og den sidder langt fra det område hun ellers skulle "skæres" i. Vi
synes det var lidt synd hvis hun skulle have så mange sår.
Den knude generer hende stadig ikke - den er ikke vokset og Dagmar har det
fint.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 03-11-07 22:21

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Sammen med dyrlægen valgte vi at lade fedtknude blive. Den generer hende
> ikke og den sidder langt fra det område hun ellers skulle "skæres" i. Vi
> synes det var lidt synd hvis hun skulle have så mange sår.

Mange tak for jeres svar- vi må se, hvad dyrlægen siger på tirsdag.

Bibi bliver altid meget sløv og sløj, indtil dagen efter af narkose og det
bryder vi os ikke om, men hvis det er det, der skal til, må vi jo tage det
med....

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Buffy

Dato : 07-11-07 07:56

Buffy skrev:

> Mange tak for jeres svar- vi må se, hvad dyrlægen siger på tirsdag.

Nå, så kom vi afsted. Dyrlægen siger, at det er en lille talgknude, som
sandsynligvis er kommet, fordi hun er falsk drægtig igen. Den er pt. for
lille, at tage en prøe af og den kan forsvinde af sig selv igen. Hvis
den vokser, skal den fjernes....