Spis ikke hvad du finder ???
Fra : Is

Dato : 01-11-07 21:52

Hej

Jeg vil jo gerne have min hund finder ting, men han må ikke spise det
han finder (det er jo tit kattelort o.l.)

Jeg plejer at lade ham søge, og hvis han finder finder noget, siger
jeg enten "du tar det ik" eller "apport" når jeg et så tæt på at jeg
kan se hvad det er.

Han må sådan set godt finde alt hvad der ikke naturligt høre hjemme i
naturen.

Er der nogle gode råd - eller noget jeg særligt skal passe på ???

Erik Isager

Fra : Søren LH

Dato : 01-11-07 22:31

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg plejer at lade ham søge, og hvis han finder finder noget, siger
> jeg enten "du tar det ik" eller "apport" når jeg et så tæt på at jeg

Hvis du vil have ham til at finde ting, må du jo belønne ham for at finde
ting.

> Han må sådan set godt finde alt hvad der ikke naturligt høre hjemme i
> naturen.

Tror du ikke du bliver træt af det en dag........

Men så kan man jo altid aflære det igen

Mvh
Søren

Fra : Is

Dato : 01-11-07 23:18

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
meddelelse

> Hvis du vil have ham til at finde ting, må du jo belønne ham for at

Det gør jeg også

> Tror du ikke du bliver træt af det en dag........

Måske, men jeg kunne godt tænke mig at han kunne finde tabte ting. Så
er jeg jo nød til at lade ham finde alt hvad der har ferd af
mennesker.

Erik Isager

Fra : Søren LH

Dato : 02-11-07 05:36

> hjemme i

> Måske, men jeg kunne godt tænke mig at han kunne finde tabte ting. Så
> er jeg jo nød til at lade ham finde alt hvad der har ferd af
> mennesker.

Nå, på den måde.

Skal han altid finde alting, eller skal der kommando på?

Mvh
Søren

Fra : Is

Dato : 02-11-07 15:51

> Skal han altid finde alting, eller skal der kommando på?

Ja både og, jeg ved ikke rigtig - hvis nu vi tilfældigt går et sted,
hvor han så finder en pung med en mill. i !!! så ville det jo være
ærgerligt hvis han kun tager den når han har fået kommandoen

Erik Isager

Fra : Winther

Dato : 02-11-07 07:39

> [...]
>
> Måske, men jeg kunne godt tænke mig at han kunne finde tabte ting. Så
> er jeg jo nød til at lade ham finde alt hvad der har ferd af

Hvis det er det du vil, så er du nødt til at træne det på en anden måde. Du
skal skille, når hunden arbejder, og hvornår den har fri, for ellers bliver
det en rigtig sej gåtur, eller også lærer du hunden, at det er ok at gå
forbi ting. du skal gøre op med dig selv om den skal samle skrammel uanset
fært, eller den skal afsøge et område og finde de ting der er mest fært på.

Fra : Is

Dato : 02-11-07 16:01

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

uanset
> fært, eller den skal afsøge et område og finde de ting der er mest

Jeg kan godt se hvad du mener.

Men han søger glad og gerne, samler hvad som helst op - og det er jeg
sådan set glad for. (jeg kan jo bare sige slip, hvis det er
uinterresant)

Jeg vil bare ikke have han spiser det han finder (f.eks. kattelort,
bræk, o.l.)

Så det jeg vil, er at lære ham at finde og bære ting, uden at spise
det, Det lyder jo nemt, eller

Erik Isager

Fra : Winther

Dato : 02-11-07 17:42

> [...]
> bræk, o.l.)
>
> Så det jeg vil, er at lære ham at finde og bære ting, uden at spise

Mest eller

Fra : pwh

Dato : 01-11-07 22:30

Is, skrev:
> [...]
> naturen.
>
> Er der nogle gode råd - eller noget jeg særligt skal passe på ???

Self problematisk når noget er ok og andet ikke,
lærte mine fra start af at hvvad jeg ikke udleverede
eller sagde ok for måtte de ikke rører.
Kan du ikke bruge samme fremgangsmåde

/Jens