Kastration m.m
Fra : Ukendt

Dato : 28-10-07 20:40

Hvor tidligt kan / må det gøres ? På tæverne siger man vist, at helst skal
være imellem 2 løbetider, men hvad med hanhundene ?

Tillægsspørgsmål fra datteren på 7: Hvorfor er hvalpes tænder så spidse ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hm

Dato : 28-10-07 21:11

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor tidligt kan / må det gøres ? På tæverne siger man vist, at helst skal
> være imellem 2 løbetider, men hvad med hanhundene ?
>
> Tillægsspørgsmål fra datteren på 7: Hvorfor er hvalpes tænder så spidse ?

pkt. 1 Mener at det hedder "når han har fået sit hanhunde præg"

- 2 Så kan hvalpen bedre holde på børn, som ellers ville løbe væk.

Hanne

Fra : Anette

Dato : 28-10-07 22:30

Hm wrote:

> - 2 Så kan hvalpen bedre holde på børn, som ellers ville løbe
> væk.

*LOL* Se, det kunne sikkert være en rigtig god grund )

Eller også kunne det være fordi de små skarpe tænder er bedre til at møve
sig igennem og lave gode pladser i kæbeknoglen til de blivende tænder. De
små tænder er skarpe fordi de skal kunne flænse kød i mindre stykker og
skrælle kød af ben, som de voksne hunde har ædt det meste af.

Men den forklaring er jo en hel del kedeligere

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-07 22:34

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> *LOL* Se, det kunne sikkert være en rigtig god grund )

Ja, de små tænder holder da fint på ungerne.

> De små tænder er skarpe fordi de skal kunne flænse kød i mindre stykker og
> skrælle kød af ben, som de voksne hunde har ædt det meste af.
>
> Men den forklaring er jo en hel del kedeligere

Det var nu også den med kødet, at jeg havde i tankerne, men anede jo ikke om
det passede.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 29-10-07 06:12

Anette, skrev:

> [...]
> tænder. De små tænder er skarpe fordi de skal kunne flænse kød i
> mindre stykker og skrælle kød af ben, som de voksne hunde har ædt det

Faktisk burde vore dages tørfoderædene hunde have
tænder af samme form som vores

> Men den forklaring er jo en hel del kedeligere

Altid skal du trætte os med dine fakta

/Jens (som hellere vil hører nogle løgnehistorier)

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 23:03

> /Jens (som hellere vil hører nogle løgnehistorier)

Sådan helt ærligt: Hvor gammel var Tyson, da han fik klippet klokkerne ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pwh

Dato : 30-10-07 06:12

Buffy, skrev:
> "pwh" <gætselv@.dk> skrev i en meddelelse

> Sådan helt ærligt: Hvor gammel var Tyson, da han fik klippet
> klokkerne ?

Ca 1½ år

/Jens

Fra : Anette

Dato : 30-10-07 21:55

pwh wrote:

> Altid skal du trætte os med dine fakta

Ja ja - så'en er jeg - på skrift i hvert fald...... take it or delete it
))

> /Jens (som hellere vil hører nogle løgnehistorier)

Hvordan kan det være at det ikke undrer mig?

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 30-10-07 22:52

Anette, skrev:

> Ja ja - så'en er jeg - på skrift i hvert fald...... take it or delete
> it

Du er godt på vej til mit killfilter med din seriøsitet

/Jens (som sjældent er seriøs mere end 2 sekunder)

Fra : Anette

Dato : 30-10-07 23:01

pwh wrote:
> Du er godt på vej til mit killfilter med din seriøsitet

Hmmm? Troede da ikke du var såen en tøsedreng - kun tøsedrenge bruger
killfilter *fnis*

/ Anette - der vist er så'en ca 50/50 seriøs og fjollet

www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 30-10-07 23:06

Anette, skrev:

> Hmmm? Troede da ikke du var såen en tøsedreng - kun tøsedrenge bruger
> killfilter *fnis*

Hæ, det var også bare en tom trussel,
mit killfilter virker faktisk slet ikke.
Og jeg er også for nysgerrig til at bruge den slags

/Jens (hvis hunde vil luftes *nu*)

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 28-10-07 21:29

> [...]
> være imellem 2 løbetider, men hvad med hanhundene ?
>
> Tillægsspørgsmål fra datteren på 7: Hvorfor er hvalpes tænder så spidse ?

2 år, forklaring midt på siden på:
http://www.klikdinhund.dk/sterilisation.html

Jeannie
http://ckcs.dk

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-10-07 22:40

"Jeannie Kristensen (4700)" <virker@ikke.dk> skrev i en meddelelse

> 2 år, forklaring midt på siden på:
> http://www.klikdinhund.dk/sterilisation.html
>
> Jeannie
> http://ckcs.dk

hej Jeannie

tak for den forklaring. Jeg blev nemlig uopfordret af min dyrlæge rådet til
at sterilisere min lab.hvalp i 7 mdr.s alderen (forklaringen var, at det
ville nedsætte hendes risiko for at få kræft i mælkekirtlerne ganske
væsentligt), men hendes opdrætter bad mig vente i hvert fald til efter den
første løbetid, for at hun (hvalpen) kunne færdigudvikle sig både fysisk og
mentalt, og det har jeg tænkt mig at gøre, og formentlig venter jeg endda
til efter hendes 2. løbetid.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 29-10-07 06:28

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> første løbetid, for at hun (hvalpen) kunne færdigudvikle sig både fysisk
> og mentalt, og det har jeg tænkt mig at gøre, og formentlig venter jeg

Min dyrlæge sagde dengang det var aktuelt med Emma, at kunne det nåes inden
første løbetid ville det være optimalt.
Ellers skulle det gøres mellem to løbetider.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 08:23

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

> Min dyrlæge sagde dengang det var aktuelt med Emma, at kunne det nåes
> inden første løbetid ville det være optimalt.
> Ellers skulle det gøres mellem to løbetider.

Der er åbenbart meget delte meninger om emnet....

Nå, fik lige ringet til vores dyrlæge. De vil gerne kasterere en hanhund på
10 mdr., hvis det skulle blive aktuelt, da vi både har mor og søn gående
sammen pt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-10-07 15:36

On Sun, 28 Oct 2007 21:28:35 +0100, "Jeannie Kristensen \(4700\)"
<virker@ikke.dk> wrote:

>"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

>2 år, forklaring midt på siden på:
>http://www.klikdinhund.dk/sterilisation.html

Jeg har fået besked på, fra flere sider at det vil være optimalt at
sterilisere mellem 2 løbetider, og nu ER der altså bestilt tid til
Maggie. Jeg kan ikke vente til hun er 2 år. Det kunne gå gruelig galt
undervejs...
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 19:04

> [...]
> sterilisere mellem 2 løbetider, og nu ER der altså bestilt tid til
> Maggie. Jeg kan ikke vente til hun er 2 år. Det kunne gå gruelig galt

Ja, det er jo lidt samme situation, at du er i med farhund og datter, så
synes da også, at det er fornuftigt, at få gjort det nu.

Var ved dyrlæge ( igen ....suk ) med kaninen dennegang og spurgte så lige
dyrlægen direkte også mht. kastration og han sagde, at hvis hanhunden er
begyndt, at lette ben er det fint nok og det er Bamse.

Lige et billede af Bamsen:

http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy3/1026203011.jpg

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-10-07 19:10

> Lige et billede af Bamsen:
>
> http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy3/1026203011.jpg

Nøj, hvor er han altså nuser.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Jeannie Kristensen \~

Dato : 29-10-07 19:26

> [...]
> dyrlægen direkte også mht. kastration og han sagde, at hvis hanhunden er
> begyndt, at lette ben er det fint nok og det er Bamse.

Ja, jeg ville ikke kastrere en teenager, den er jo overhovedet ikke
færdigudviklet endnu, men det er jo heller ikke min hund.

Jeannie

http://ckcs.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 19:34

> Ja, jeg ville ikke kastrere en teenager, den er jo overhovedet ikke
> færdigudviklet endnu, men det er jo heller ikke min hund.

Nej, der er jo mange meninger om det emne, men vores dyrlæge mener altså, at
det er forsvarligt nok. Der er også delte meninger om emnet i katteverden.
Vores katte var kun 5 og 6 mdr., da de blev neutraliseret, men de har nu
udviklet sig helt fint alligevel.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-10-07 21:59

On Mon, 29 Oct 2007 19:04:15 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

>"Leyna" <leyna@leyna.dk> skrev i en meddelelse

>Ja, det er jo lidt samme situation, at du er i med farhund og datter, så
>synes da også, at det er fornuftigt, at få gjort det nu.

Og brormand ikke at forglemme. Det kunne blive noget farligt rod.

>Lige et billede af Bamsen:
>
>http://tjekmig.dk/galleri/images/Buffy3/1026203011.jpg

Lækker lille Bamsemand.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 22:04

> Og brormand ikke at forglemme. Det kunne blive noget farligt rod.

Nå, ja- det er da også rigtigt. Oy er jo bror til Maggie. Ja, det kan
blive noget rodet. Hvor gamle er de efterhånden ? Ja, min hukommelse er som
en si.

> Lækker lille Bamsemand.

Ja, han er nu en dejlig vovse.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 29-10-07 23:45

On Mon, 29 Oct 2007 22:03:48 +0100, "Buffy" <Buffy( snabel a
)tjekmig.dk> wrote:

> [...]
>
>Nå, ja- det er da også rigtigt. Oy er jo bror til Maggie. Ja, det kan
>blive noget rodet. Hvor gamle er de efterhånden ? Ja, min hukommelse er som

De er omkring 14 mdr. nu og med mega meget krudt i måsen.
De er så kun halvsøskende, for de har hver sin mor. Vaks spredte jo
sine gener. *GG*
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-10-07 06:15

Leyna, skrev:

> De er så kun halvsøskende, for de har hver sin mor. Vaks spredte jo
> sine gener. *GG*

På godt københavnsk hedder det at han kastede sit lem i grams

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 30-10-07 08:28

On Tue, 30 Oct 2007 06:14:59 +0100, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>På godt københavnsk hedder det at han kastede sit lem i grams

Nu kommer jeg jo fra en del af København, hvor man talte pænt!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : pwh

Dato : 30-10-07 21:35

Leyna, skrev:

> Nu kommer jeg jo fra en del af København, hvor man talte pænt!

Det ændrer jo ikke på faktumet at Vaks kastede sit ... i grams

/Jens

Fra : Hm

Dato : 29-10-07 22:18

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

>og spurgte så lige dyrlægen direkte også mht. kastration og han sagde, at
>hvis hanhunden er begyndt, at lette ben er det fint nok og det er Bamse.

Så var det da godt at jeg ikke skulle have kastreret min gamle schæfer han,
for han gad da ikke lette ben

Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 22:53

"Hm" <mishama@hongnet.dk> skrev i en meddelelse news:9d519$47264de4$55183730

> Så var det da godt at jeg ikke skulle have kastreret min gamle schæfer
> han, for han gad da ikke lette ben

Nej, det gør Milo vist heller ikke.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 22:59

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev

> Nej, det gør Milo vist heller ikke.

Hans klodser er så tunge at han ikke kan løfte ben tror jeg.

Han har kun gjort det et par gange.
Den ene gang var op af en kvinde

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 23:01

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse news:47265793$0$90269

> Han har kun gjort det et par gange.
> Den ene gang var op af en kvinde

LOL- hun blev vel godt gal i skralden ?

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : jopa

Dato : 29-10-07 23:08

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev >> Han har kun gjort det et par
gange.

> LOL- hun blev vel godt gal i skralden ?

Nej hun var ved at skide i bukserne stakkels pige.
Det er ikke unormal opførsel fra en dominerende schæfer.
Den startede med et dybt snus i skridtet på hende hvorefter den pissede op
af hendes ben.

Hun var stiv af skræk og det kunne hunden mærke.
Skal siges at hun var i flexjob på det internat hvor Milo bliver passet i
ferierne.
Hun kunne ikke komme til ham i de 14 dage han var der.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Buffy

Dato : 07-11-07 09:29

jopa skrev:

> Nej hun var ved at skide i bukserne stakkels pige.
> Det er ikke unormal opførsel fra en dominerende schæfer.

Har oplevet schæfere, der har lettet ben indendøre på nye steder, men
dog ikke op af folk.

> Hun var stiv af skræk og det kunne hunden mærke.
> Skal siges at hun var i flexjob på det internat hvor Milo bliver passet
> i ferierne.
> Hun kunne ikke komme til ham i de 14 dage han var der.

Tjaa, nu er der jo mange, som er bange for schæfere- det må være
stritørene, der gør det. Synd for hende, at hun ikke kunne komme til
ham, men hvis hun havde været mere afslappet omkring situationen, havde
der nok ingen problemer været....

Bamse blev kastreret i går og det gik fint- han var dog vældig glad, da
vi forlod dyreklinikken...

Fra : pwh

Dato : 30-10-07 06:17

Hm, skrev:
> "Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> Så var det da godt at jeg ikke skulle have kastreret min gamle
> schæfer han, for han gad da ikke lette ben

Mon ikke nærmere at det er fordi schæfere ikke kan,
jeg synes at jeg har hørt det udsagn før her i gruppen

/Jens (hvis hunde letter ben på liv og løs)