Hvad koster det at have campingvogn
Fra : Lazy

Dato : 23-10-07 18:31

Hej

Hvad er de faste udgifter ved at have campingvogn?

Hvad koster kasko på en vogn til 40.000kr

Hvad koster vægtafgift/ejerafgift?

Mvh Lazy

Fra : Kim Olsen

Dato : 23-10-07 19:19

> Hvad koster kasko på en vogn til 40.000kr
>
> Hvad koster vægtafgift/ejerafgift?
>
> Mvh Lazy

Hej
Kasko afhænger jo af selskab og præmietrin. Jeg giver selv kr. 1300,- årligt
i Fair for kasko (for vogn op til kr. 50000).
Vægtafgiften mener jeg er ca kr. 400-600 årligt.

kim olsen

Fra : joke

Dato : 24-10-07 14:23

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Kasko afhænger jo af selskab og præmietrin. Jeg giver selv kr. 1300,-
> årligt i Fair for kasko (for vogn op til kr. 50000).
> Vægtafgiften mener jeg er ca kr. 400-600 årligt.

min campingvgn vejer 1200 kg og koster ca 472 halvårligt i vægtafgift, og
kostede 70000, i forsikring giver vi ca 2200 kroner årligt inkl. fortelt og
en forhøjet indbo sum, vær opmærksom på hvad prisen på præmien dækker over.
det er vigtigt at forteltet er med og ikke bliver værdi forringet med det
samme.

Har af flere fået anbefalet Trekroner til campingvognsforsikring da dette er
et kerneområde for dem.

Så nu har jeg trekroner til campingvognen og codan til alt det andet da
trekroner ikke kunne matche prisen på andre forsikringer, fordelen er så at
en skade campingvognen ikke belaster min bonus hos codan

Hilsen

Johnny

Hilsen

Johnny

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-10-07 18:09

"joke" <jkp6670HADERSPAM@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> trekroner ikke kunne matche prisen på andre forsikringer, fordelen er så
> at en skade campingvognen ikke belaster min bonus hos codan

Omvendt har vi alle vore forsikringer i Trekroner fordi de slog vort gamle
selskab med flere længder. Vi har hus, 2 biler og bor i en mindre by.

--
Per

Fra : ls

Dato : 24-10-07 21:37

> Omvendt har vi alle vore forsikringer i Trekroner fordi de slog vort gamle
> selskab med flere længder. Vi har hus, 2 biler og bor i en mindre by.
>
> --

Og uanset CV eller ej har vi jo forskellige behov. Ellers ville der jo kun
findes et forsikringsselskab.
Heldigvis findes der mange så vi hver især har mulighed for at finde det
selskab der giver den bedste forsikring til lige nøjagtig vores eget behov.

Rigtig gættet. Vi er ikke forsikret i Tre kroner men i et andet
forsikringsselskab der slog Trekroner med flere længder og et eller andet
sted derude sidder en familie der bruger et tredie selskab der slog vores
selskab med flere længder

Essensen er at vi nok i sidste ende ikke har samme behov

Men tilbage til spørgsmålet så kan man vel holde vogn for ca 2500-3000 kr.
om året i faste omkostninger hvis man vil have kasko på vognen.

vh

Fra : joke

Dato : 25-10-07 14:22

"ls" <ar_fjern_go.ls@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Men tilbage til spørgsmålet så kan man vel holde vogn for ca 2500-3000 kr.
> om året i faste omkostninger hvis man vil have kasko på vognen.

kommer igen anpå hvad du vi kaskoforsikre, og hvad du regner for faste
omkostninger, om det kun er vognen elller også hvis stormen tager forteltet,
og om campingvognen vejer 700 kg eller 1200 kg osv.

først kan du undersøge hvad den forsikring der kan dække dit behov koster
dernæst hvad campingvognen vejer
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/s/vaegtafgift.asp

så er der slidtage på dæk, dernæst er der nogen der vælger at betale 500
kroner årligt for gastest, nogen betalr 700-1000 kroner for
vinteropbevaring. osv så give en pris uden at vide hvilke forudsætninger du
har til dine fastomkostninger er lidt svært

Hilsen

Johnny

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 30-10-07 00:39

> [...]
> trekroner ikke kunne matche prisen på andre forsikringer, fordelen er så
> at en skade campingvognen ikke belaster min bonus hos codan

Hej.

Jeg er assurandør hos Trekroner Forsikring. Det er korrekt, at
campingområdet er vores "hjertebarn". Hvis du samler alle dine forsikringer
hos os, vil jeg vove den påstand, at du ikke finder noget selskab i Danmark,
der dækker bedre på noget område. Dette gælder ikke kun din campingvogn. Vi
har en række DCU fordele, der betyder at du får en række ekstra dækninger
samt en stor rabat på dine forsikringer.

Noget andet er, at du, såfremt du har det hele samlet hos os, ikke taber
bonus på bil eller noget andet, ved en skade på campingvognen.

Du er meget velkommen til at kontakte mig på 2560 6511 hvis du er int. i et
tilbud. Jeg er overbevist om, at vi kan finde en meget god samlet pris.
(husk på, at der også er mulighed for en betydelig rabat på campingvognen)

Mvh

Jasper Norman Ahrensbach

Fra : Sten Bo

Dato : 30-10-07 08:57

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:47266f0a$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> (husk på, at der også er mulighed for en betydelig rabat på campingvognen)

Spam.

Det her er sku da for meget....

Der er altså forskel på at private anbefaler eller fraråder et eller andet -
eller de næringsdrivende henvender sig midt i debatten.

Ok man kan da se hvad det er - men tænk på konsekvenserne hvis det breder
sig. Der spørges på et eller andet og folk blir overfaldet af 30 forskellige
firmaer der har agenter til at sidde og skimme nettet og uddele "tilbud".

Det var vist en skæver.

Sten

Fra : joke

Dato : 30-10-07 13:07

> [...]
> (husk på, at der også er mulighed for en betydelig rabat på campingvognen)

Ja det er ikke det rigtige sted at diskutere mine forsikringer men kan da
fortælle dig at da jeg skulle have vognen forsikret fik et samlet tilbud der
var en del dyrer end jeg betaler nu med samme dækning og dcu rabat osv.

siden er jeg blevet ringet op af en dame fra trekroner der også ville
gennemgå det hele med mig og det gjorde vi og stadigvæk blev resultatet at
der ikke var noget at hente der.

Med hensyn til dækning har jeg aldrig været utilfreds med Codan selvom jeg
kun i de snart 15 år jeg har betalt til mine forsikringer kun har været
behov for at bruge den 1 gang til 9000 kroner. men omvendt var netop
campingvognen ikke noget codanvar/er skarpe i.

Så indtil videre må sværet være at det er opsplittet hos mig

Hilsen

Johnny

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 30-10-07 16:59

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i
meddelelsen news:47266f0a$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg er assurandør hos Trekroner Forsikring.

Alle skal være opmærksom på at de priser Trekroner opgiver er plus afgifter
til staten. Loven angiver størrelsen af disse, det bliver ret betragtelige
beløb _oven_ i det tilbud Trekroner kommer med.

Jeg har aldrig nogen sinde prøvet at få opgivet nettopriser i forbindelse
med tilbudsgivelse fra et forsikringsselskab igennem min 33 års karriere som
forsikringstager.

Fra : Knud

Dato : 30-10-07 18:04

> [...]
>
> Jeg har aldrig nogen sinde prøvet at få opgivet nettopriser i
> forbindelse med tilbudsgivelse fra et forsikringsselskab igennem min

Per, jeg er ikke helt med?
Hvad mener du om forsikringer?
Har du noget hos TK?
Mvh Knud

Fra : Knud

Dato : 30-10-07 18:07

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:47266f0a$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
[snip]
> Jeg er assurandør hos Trekroner Forsikring. Det er korrekt, at
[snip]

> Jasper Norman Ahrensbach

Dette er en campingside, hvis du ikke lige er klar over det.
Men kan fortælle at jeg har meget bedre priser end du kan tilbyde.
Mvh Knud

Fra : joke

Dato : 30-10-07 18:24

"Knud" <manden-i-syd@mand.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dette er en campingside, hvis du ikke lige er klar over det.
> Men kan fortælle at jeg har meget bedre priser end du kan tilbyde.
Pis da værre med prisen, jeg betaler gerne mere for den rigtige dækning,
derfor Trekroner til min campingvogn, men ikke til andet da jeg føler jeg
kun får samme dækning.for flere kroner

Hilsen

Johnny

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 31-10-07 00:55

> Dette er en campingside, hvis du ikke lige er klar over det.
> Men kan fortælle at jeg har meget bedre priser end du kan tilbyde.
> Mvh Knud

Jeg beklager hvis nogen føler, at jeg er gået over stregen, ved at fortælle
at jeg er assurandør i selskabet osv.

Det er korrekt, at dette er et "privat" forum. Det var ikke min mening at
spolere dette for nogen, men blot gøre "X" opmærksom på, at der muligvis var
noget jeg kunne gøre for ham i forbind. med hans forsikringer.

Jeg bakker hermed ud... Og til slut vil jeg da give dig fuldkommen ret i, at
du sagtens kan få billigere forsikringer på markedet end hos Trekroner. Det
er jo også billigere at købe oksekød fra Argentina end fra Danmark. En
frossen lammekølle fra New Zealand er jo også billigere end en fersk dansk
ditto.

/Jasper

Fra : Sten Bo

Dato : 31-10-07 08:47

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:4727c469$0$15900$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>,
>
> Jeg beklager hvis nogen føler, at jeg er gået over stregen, ved at
> fortælle at jeg er assurandør i selskabet osv.

Fint nok.

Men ikke noget med " nogen føler". Du er gået over stregen! Uanset om man
føler sig generet eller ej. Ordet fritid i gruppenavnet burde fortælle
et og andet.

Og det er selvfølgelig også en formuleringsting - men blir næsten uanset
spottet omgående.

Du har måske fundet debatgr. dk.fritid.camping via nettet, google og
mangler introduktionen til usenet.

Kik på http://usenet.dk/ hvor du finder både skrevne og uskrevne regler,
tips osv.

Grupperne kan med nogen fordel læse via Outlook eller et andet egnet
post/nyheds program. Men søgning på ældre emner er dog bedre i f.eks.
googles kopi.

Der er en første gang for alt. Velkommen til usenet. Må du få gavn og
glæde. - Og vi af dig.

Mvh

Sten

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-10-07 21:16

"Sten Bo" <fjerngoss@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

> Men ikke noget med " nogen føler". Du er gået over stregen! Uanset om
> man
> føler sig generet eller ej.

Jeg er egentlig ikke enig med dig, Sten (for en gangs skyld...)

Svaret kom på som direkte svar/kommentar til et indlæg, og var behørigt
forsynet om afsenderens tilknytning til forsikringsselskabet.

--
Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : Sten Bo

Dato : 01-11-07 04:27

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Svaret kom på som direkte svar/kommentar til et indlæg, og var behørigt
> forsynet om afsenderens tilknytning til forsikringsselskabet.

Vel så. Men princippet.

Åbenheden kunne vel i sagen sammenhæng ikke undværes.

Hvor placerer vi derefter?

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 31-10-07 23:22

> Du har måske fundet debatgr. dk.fritid.camping via nettet, google og
> mangler introduktionen til usenet.

Nej, så udspekuleret er det dog ikke

Jeg har brugt usenettet siden kollegietiden for ca.15 år soden, og
dk.fritid.camping i et stykke tid, da jeg i foråret (og stadig gør)
overvejede at købe en vogn. Jeg deltager naturligvis i en del "åbent hus"
arrengengementer, og det er jo svært ikke at blive fristet, når man i en hel
week-end kigger på alle de nye modeller.

Mvh

Jasper

Fra : Sten Bo

Dato : 01-11-07 04:32

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:47290019$0$15880$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> arrengengementer, og det er jo svært ikke at blive fristet, når man i en
> hel week-end kigger på alle de nye modeller.

Ja hvad hjertet er fuldt af.

Mvh

Sten

Fra : ls

Dato : 31-10-07 17:33

> [...]
> frossen lammekølle fra New Zealand er jo også billigere end en fersk dansk

Jeps!
Og det er ikke nødvendigvis dårligere.

vh
LS

Fra : Knud

Dato : 01-11-07 18:42

Hej Jasper.
> [...]
> Trekroner. Det er jo også billigere at købe oksekød fra Argentina end
> fra Danmark. En frossen lammekølle fra New Zealand er jo også

Du skal ikke beklage, du ved jo godt at det er usenet du er på. (kan jeg
se andet steds)
Det er heller ikke et privat forum. Det er alle som må ytre sig. Men man
skal overholde et par regler.
Synes den er lidt plat, med alt det frosne kød. Vi snakkede forsikring,
jeg fortalte at jeg kunne få det billigere, har spurgt hos Trekroner,
men fik en billigere pris hos Nykredit, og så dækker den nyvogn og hvis
vi har telt eller indbo op til 100.000 kroner. Men rigtigt, jeg har også
hus, bil og pension hos dem. Men de var en del billigere end Trekroner.
Så derfor.
Mvh Knud

Fra : Jasper Norman Ahrens~

Dato : 01-11-07 23:46

> [...]
> og pension hos dem. Men de var en del billigere end Trekroner. Så derfor.

Hej Knud.

Nu er jeg nødt til at at svare for mig selv! Det er muligt at jeg
bevæger mig ind i usenettets gråzone, men jeg vælger hermed at svare som en
privat bruger, der er int. i camping, og er inde i de forskellige
forsikringsselskabers betingelser. Og det kunne jo også være, at der er lidt
information du kunne bruge.

Jeg vælger at holde mig til de fordele Trekroner har på
campingvognforsikringen, så vi ikke blander andre forsikringer ind i
billedet. Alt vedr. andre forsikringer må du selv finde ud af. Men der er
DCU fordele ved alle private forsikringer:

Hvis du har vognen forsikret i Trekroner har du følgende fordele:

1: En indbosum på ca. 58.000,- i stedet for de 15.000,- du har i dag.
15.000 lyder muligvis af meget, men der er mange der har udmærket køkkengrej
i CV, Weber grill,. fladskærm, haveborde osv. Og så er 15.000 meget hutigt
væk

2. Trekroner dækker, som de eneste, op til 5.000,- i kontanter i
vognen.Trist at få ødelagt ferien pga. et tyveri.

3. Fortelte er dækket til nyværdi indtil de er 8 år gamle. Alle andre
selskaber begynder at afskive, når teltet er 2 år gammelt!

4. Cykler der falder af vognen er dækket!

5. Erstatningscampingvogn hvis din egen får en skade. Igen er det trist
at måtte aflyse ferien hvis CV uheldigvis bliver skadet.

Dette er de mest åbenlyse fordele. Det er muligt at du "sparer" 200,- om
året. Men hvis skaden virkelig sker, kan det være ret så ærgeligt.

Dette er som tidl. nævnt IKKE noget tilbud. Det er udelukkende skrevet som
en privat meddl. og er altså kun til brug for Knud, for at han har et
rimeligt sammenligningsgrundlag for div. priser og betingelser. Jeg må
hellere sige, at jeg IKKE har til hensigt at afgive nogen form for tilbud
til brugere af denne gruppe!

Sådan.

Mvh

Jasper

Fra : ls

Dato : 02-11-07 11:02

"Jasper Norman Ahrensbach" <jasper@FJERNESahrensbach.com> skrev i en
meddelelse news:472a573a$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> rimeligt sammenligningsgrundlag for div. priser og betingelser. Jeg må
> hellere sige, at jeg IKKE har til hensigt at afgive nogen form for tilbud

Jeg synes det er utroligt at man kan blive ved med at diskutere forsikringer
ud fra en tilbudt dækning til en given pris og så samtidig påstå at : "I
skal alle sammen købe denne forsikring for det er den bedste og billigste"

Hvorfor er der INGEN der bringer det faktum ind i debatten at folk har
forskellige behov og at forskellige forsikringer dækker forskellige behov.

En ansat i forsikringsoplysningen sagde engang til mig at folk gør en stor
fejl ved bare at se på pris og størst dækning. I stedet burde folk gøre
deres behov op og så finde den dækning der passer bedst.

Uden at gå dybere i ovennævnte dækning og hvorvidt selskabet skulle være det
bedste så kan man jo stille sig selv følgende spørgsmål.

1 Har jeg overhoved regnet på hvor meget værdi af indbo jeg har. Er det
under 150000 hvorfor så købe en forsikring der dækker for 58000 kr. Det kan
jeg jo ikke udnytte alligevel.

2 Jeg har aldrig liggende for mere end 100 kr kontanter i vognen.

3 Hvad hvis jeg kun har markise?

4 Vi har aldrig cykler med.

5 Her er vi inde i sandsynligheds beregning. Hvor meget vil du betale i
forhold til en given rissiko. Uden at sige det er dyrt i 3 kroner så kan det
jo blive en dyr forsikring hvis det er mere hensigtsmæssigt at løse
problemet på en anden måde HVIS uheldet er ude.

Uanset hvor dyr/billig en forsikring er eller hvor god en dækning den har så
vil det altid være for dyrt hvis man køber en dækning man ikke har brug for.
Omvendt er det jo også for billigt hvis man har brug for en dækning der er
bedre end den man har betalt for.

vh
LS