Andet multimedie
Bogstaver i perspektiv - hvordan
Fra : C. Nielsen

Dato : 04-11-07 23:52

Hej.
Jeg prøver, i illustrator CS3, at lave 3 ord som jeg gerne vil have til at
stå i samme perspektiv som et logo, jeg har tegnet.
Men jeg kan ikke få bogstaverne til at rette sig ind, eller rettere blive
mindre mod forsvindingspunktet i horisonten. Jeg har prøvet med bogstaverne
som tekst og med bogstaverne ændret til outlines. Det er hele tiden hele
højden jeg ændre. Jeg ville gerne ændre de bagerste punkter alene, så
bogstaverne blev mindre jo længere de var væk. Er der en funktion jeg
overser ?
Jeg kan jo godt tegne bogstaverne som figurer der er perspektivisk korrekte,
men jeg ville gerne kunne vælge mellem forskellige fonte, og derefter kunne
sætte dem i perspektiv.
Jeg har prøvet med effekten 3D, som kan gøre bogstaverne tykkere, men så
vidt jeg kan se ikke mindre i den ene ende.
Er der nogen der ved hvordan dette kan løses ?

--
Mvh.
Charlotte Nielsen

Fra : C. Nielsen

Dato : 05-11-07 22:17

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev
> Hej.
> Jeg prøver, i illustrator CS3, at lave 3 ord som jeg gerne vil have til at
> stå i samme perspektiv som et logo, jeg har tegnet.
Jeg tænkte at det måske var svært at forstå hvad det er jeg mener, så jeg
har lige lagt en prøve her :
http://www.checkthisout.dk/test/smeden_fra_kyringe/side_1.html - se bort
fra farverne, det er blot for at se hvad der sker.
Teksten ovenpå logoet, skal have samme vinkel og perspektiv som logo'et.

--
Venlig hilsen
Charlotte Nielsen

Fra : C. Nielsen

Dato : 08-11-07 22:41

"C. Nielsen" <C.NielsenDKfjerndette@hotmail.com> skrev >> stå i samme
perspektiv som et logo, jeg har tegnet.
> Jeg tænkte at det måske var svært at forstå hvad det er jeg mener, så jeg
> har lige lagt en prøve her :
> http://www.checkthisout.dk/test/smeden_fra_kyringe/side_1.html -

Jeg har nu forsøgt at lave det samme i hånden. Jeg har bare ikke kunnet få
computeren til at gøre det jeg ville. Hvis nogen er interesseret, ligger den
nye udgave på samme side som det første.

--
Venlig hilsen
Charlotte