forstoppelse
Fra : Stone

Dato : 30-10-07 19:18

Hej nu er det snart en uge siden jeg ikke har kunnet lave noget på toilettet
men jeg har en masse luft som kommer ud især om morgen nogen med nogen gode
råd ?
Mvh Nilla

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-10-07 19:54

Stone wrote:

> Hej nu er det snart en uge siden jeg ikke har kunnet lave noget på
> toilettet men jeg har en masse luft som kommer ud især om morgen
> nogen med nogen gode råd ?

Nu kunne det selvfølgelig være en tilstand, hvor du ville have gavn af at
tale med en læge.

Men: Indtil da, drik rigeligt med vand, og bevæg dig.

Overvej i øvrigt om din kost er hensigtsmessig.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : SR

Dato : 31-10-07 08:02

spis 2 magnesia tab, ikke så brutale

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 31-10-07 09:20

Stone wrote:
> Hej nu er det snart en uge siden jeg ikke har kunnet lave noget på
> toilettet men jeg har en masse luft som kommer ud især om morgen
> nogen med nogen gode råd ?
> Mvh Nilla

sveske-juice!!!

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : ben9

Dato : 31-10-07 10:09

"Rasmus M. Jensen" <rmje03flafflaf@kom.aau.dk> skrev i en meddelelse

> sveske-juice!!!

Vand - drik en masse vand.

Hvor gammel er du? Er du teenager? Teenagere har ofte sådanne problemer på
grund af blufærdighed samtidig med de jammerlige toiletforhold de bliver
budt på uddannelssessteder - for ikke at snakke om de overbelortede
lokummere i vore faldefærdige folkeskoler hvor der er sparet (effektiviseret
kalder Lars Løkke det) på alt - også rengøring.

Hvis det i så fald skyldes at du har svært ved at komme på et ordentligt
toilet må du have fat i dem der har ansvaret for forholdene på skolen. Snak
med en voksen om det. Mange voksne synes også at toiletbesøg er klamt når
det ikke foregår derhjemme.

Og få derefter opbygget en fast rytme og giv dig god tid når du har sat dig
på tønden. Tag en avis/bog/mp3-afspiller med og brug gerne en halv time, for
så skal skidtet nok komme til sidst.

Er du ikke teenager, så er ovenstående måske alligevel til en hjælp?

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 31-10-07 19:17

ben9 wrote:

> Hvor gammel er du? Er du teenager? Teenagere har ofte sådanne

jeg har ikke problemer med forstoppelse...

hint: se _hvem_ du svarer inden du svarer...

Fra : ben9

Dato : 31-10-07 21:37

> jeg har ikke problemer med forstoppelse...
>
> hint: se _hvem_ du svarer inden du svarer...

> [...]

hvem har tastet dit nummer?

gå nu ind i seng igen - få din mor til at putte dig

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 31-10-07 23:53

ben9 wrote:

> hvem har tastet dit nummer?
>
> gå nu ind i seng igen - få din mor til at putte dig

gaaab... så kører du i fnidder-fnadder rillen igen... smut nu bare - jeg ved
godt du har svært ved at håndtere at blive underkendt, men det kræver da
ikke meget mere end 3 brikker for at svare den rigtige...

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-10-07 13:55

> [...]
toilettet
> men jeg har en masse luft som kommer ud især om morgen nogen med nogen

Coca Cola, og måske et stykke mørkt chokolade.

Cola er næsten et mirakel middel, som både kan løsne forstoppelse, og
pudsigt nok, også få styr på en diarre.

Ellers bare vand & bevægelse.

M.V.H....Benny..

Fra : Lyrik

Dato : 31-10-07 15:01

On Tue, 30 Oct 2007 19:17:39 +0100, Stone <brol@ofir.dk> wrote:

> [...]
> toilettet
> men jeg har en masse luft som kommer ud især om morgen nogen med nogen

Når tarmene har for lidt at lave bliver de dovne og har tilbøjelighed
til at gå i stå. Især de,- skal vi sige småt spisende og lidt asketiske
unge piger er i faregruppen. Fyld dine tarme ud med fiberbrød og rugbrød.
Jeg har lige været ved diætist som sagde at al det der hedder "Schulstads
levebrød" overholder fibernormerne. Både bollerne og rugbrødet. Ikke for
at reklamere, men den ko-do skal de alligevel ha'
Ellers er rugbrød den vigtigste fiberkilde. Og så spiser du godt med det
og dropper al spaghettifimseriet. Dertil drikker du godt med vand og tager
dig af og til et lille glas vin for at bedre appetitten.

Så går du ud og danser og nyder livet så godt du kan!

--
Hilsen fra Jens "Lyrik" Bech

Fra : UP

Dato : 02-11-07 12:24

Hej
Urtepillerne "Tarm i form" fra Matas er rigtig gode og tilvænner ikke maven.

Hilsner UP

Fra : preben nielsen

Dato : 19-11-07 18:40

"Stone" <brol@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> Hej nu er det snart en uge siden jeg ikke har kunnet lave noget på
> toilettet men jeg har en masse luft som kommer ud især om morgen nogen med
> nogen gode råd ?
> Mvh Nilla

Nu har de andre haft så pokkers travlt med alle deres egne råd ... så måske
det skulle gribes anderledes an.

Du skriver ikke hvad du spiser, og sjovt nok (eller ej), så er der en
sammenhæng mellem kost og afføring

Men ellers har du - som alle os andre - adgang til en læge :D

-preben