Bipolar og litarex
Fra : Børge

Dato : 26-10-07 12:44

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide om hvor lang tid der går inden
litarex virker, jeg har nu fået det i ca. 2 mdr. og jeg svinger stadigvæk
jeg lider af en Bipolar affektiv lidelse ikke det at jeg er blevet behandlet
godt nok, jeg ville sætte pris på at humøret var mere stabilt

..
Hej fra Børge
se også

www.DepressionsForeningen.dk

www.depnet.dk/

min hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/morfarviborg/

Depression kan ramme alle
Du behøver ikke at skamme dig

Måske behøver du ikke denne verden
Men denne verden behøver dig.
Frit oversat fra sangteksten if you see Natalie af gruppen Eels.

Fra : Lyrik

Dato : 26-10-07 19:15

On Fri, 26 Oct 2007 13:43:52 +0200, Børge <oz5vib@msn.com> wrote:

> [...]
> jeg lider af en Bipolar affektiv lidelse ikke det at jeg er blevet
> behandlet godt nok, jeg ville sætte pris på at humøret var mere stabilt

Det skal indstilles efter serumværdier og minimumsværdierne skal vægtes.
Men du ved vel at det ikke virker på depression? Kun på mani og flagrende
ustabil op og nedture. Men hvis nedturene er depression så skal og må du
kombinere med antidepressiv.
Hvad man vælger her når der er herredepression er et ekspertspørgsmål.
Og det skal siges helt klart at det ikke ofte er eksperterne der doserer
medicinen til de hårdt depressionsramte.

Så du får som du er heldig til at redde dig. Nogle får elektrochok imod
depressionen når medicinen ikke kan gøre det.

--
Hilsen fra
Jens Erik Bech

Fra : Børge

Dato : 27-10-07 08:54

Ja jeg får efexor og seroqel.

Hej fra Børge

min hjemmeside
http://www.123hjemmeside.dk/morfarviborg/

news.t0tgywqwcof222@macbook-lyrik.local...

Fra : Lyrik

Dato : 27-10-07 13:15

On Sat, 27 Oct 2007 09:54:05 +0200, Børge <oz5vib@msn.com> wrote:

> Ja jeg får efexor og seroqel.
>
> Hej fra Børge
Min kone som lider af "det samme" siger at måske får du ikke nok Litium.
Måske virker Efexor ikke godt nok som antidepressiv. Hun har prøvet det
men får nu Cipramil + Edronax i stedet (fik bivirkninger af
Efexor-ufrivillige bevægelser.)

- Endvidere opgav hun Seroquel, virkede ikke godt nok mod angst og uro,-
hun prøvede ellers rigtig lang tid at kæmpe med dosseringen af det. Hun
følte sig en anelse psykotisk mens hun fik den, fordi den simpelt hen ikke
virkede godt nok!!-Måske er det det du oplever?

Nu får hun Zyprexa, den er perfekt virkende med næsten ingen
bivirkninger-kun én, som man må takle ved kostplan, nemlig man kan blive
fed af den. Men det er billigt sluppet i forhold til de andre.
Zyprexa virker perfekt imod angst og uro.

--
Hilsen fra jens "Lyrik" Bech