Kromforgiftning og andre tungmetaller
Fra : Hans-Ole Jensen

Dato : 23-10-07 20:09

I tilknytning til TV2 udsendelse om vandhaner med for højt indhold af div.
tungmetaller.

Er der nogen som kender, hvordan symptomer på forgiftning med disse metaller
viser sig, altså hvordan opleves en sådan forgiftning.

Er der kendskab til at forgiftning med disse metaller, kan medføre en
tangering til epileptiske kramper.

Fra : SR

Dato : 23-10-07 21:26

Fra : bj

Dato : 24-10-07 12:27

, men giv over 500,00 for

....og det er der så ikke nogen beviser for! At give 500kr eler mere gør det
da ikke mere sikkert. Sådan opfattede jeg på ingen måde Operation Xs
udsendelse og undersøgelser!

mvh
bj

Fra : SR

Dato : 24-10-07 18:06

Fra : bj

Dato : 24-10-07 21:46

"SR" <stig.rasmussen@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

i dette konkrete tilfælde giver det ikke nogen sikkerhed at give 500kr mod
100kr. - tilsyneladende. Det eneste der vel er at gøre, i konkrete tilfælde,
er at teste selv, hvis man mener, det er nødvendigt, men jeg giver dig ret
i, at pris og kvalitet oftest hænger sammen..

Den eneste reelle måde at sikre sig på, er vel i sin rette element, at de
rette instanser laver flere konktroller og koordinerer de givne værdisæt til
at være samstemmende. Derudover ligger sikkerhed nok nærmere i at gøre det
sig til en vane at lade vandet løbe lidt inden brug af dette.

Som det blev forklaret er det vandet der ligger i røret der optager den
mængde bly fx. der afgives af pågældne produkt. Når vandet, der har stået i
vanhanens rør, er skyldet væk, kan det nye vand, der løber lige ud af hanen
ikke nå at modtage giftige stoffer som afgives. Det er vel nok det mest
sikre : at lade vandet løbe - også selv om det er en vandhane til 500dask
eller måske langt mere, som også blev vist ikke var godkendte!

mvh
bj

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 24-10-07 22:49

bj wrote:
> [...]
> afgives. Det er vel nok det mest sikre : at lade vandet løbe - også
> selv om det er en vandhane til 500dask eller måske langt mere, som
man kan jo også bare holde sig til damixa som bare "dur"...

Rasmus
sorry mom:
http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-10-07 11:00

> [...]
det
> da ikke mere sikkert. Sådan opfattede jeg på ingen måde Operation Xs

Sådan bare for at minde om, så var der kun et, af de otte testede, som
overholdt kravene, plus det batteri, som vvs manden selv havde fået
godkendt.... Det vil sige, at der var 2 batterier, det ene, til var det ikke
godt Kr 600,- og et til Kr Ca 800,-.... Og et af disse dumpede altså
testen.... Så taget i betragtning, der var 2 batterier, over Kr 500,- Et af
dem, dumpede... Dertil kommer så, at selv alle mærkevarerne manglede
testen... Ikke dermed sagt, at de ikke kunne bestå, men de var ikke
testet.... Og det var, hvis jeg ikke husker helt tosset... Batterier med
priser, helt op til Kr 8000,-

Problemet er ikke, om et batteri består, eller IKKE består... Problemet er,
at alle batterier, ifølge loven, skulle have været testet... Ikke af
sælgeren, men af myndighederne... Og der var IKKE et eneste, som der var
testet af myndighederne. Nogle fabrikanter / importører... Havde selv fået
deres batterier testet... Men altså ikke de myndigheder, som skulle have
gjort det.... Det er problemet.

M.V.H....Benny..

Fra : SR

Dato : 25-10-07 05:36

Hos jem og fix købte jeg en FOCUS vandhane 129,00 en af de slemme
i afprøvningen det var en skod hane smed lortet ud og købte en Damixa til
500,00 jamen en verden til forskel bare god, hvor jeg boede tidl. havde vi
en Oras 700,00 også en fornøjelse, men lad vandet løbe 5sek så kan man vist
ikke sikre sig mere.

Fra : Bettina Hansen

Dato : 25-10-07 12:19

SR wrote:
> <snip> men lad vandet løbe 5sek så kan man vist
> ikke sikre sig mere.

Jeg spekulerede på da jeg så udsendelsen: En ting er jo selve vandhanen
(som jeg ikke anser for et stort problem da jeg altid lader vandet løbe
lidt inden jeg tapper det).
Men hvad med rørene? Det er jo der det vand jeg tapper har "stået".
Hvilke krav er/har der været til vandrør? Vores vandrør er vist fra
ruder konges tid og de er jo ikke lige sådan at skifte da de ligger
under gulvet og under jorden :(
Kan man nogenlunde regne med at rørene ikke er et problem?

Mvh Bettina

Fra : SR

Dato : 25-10-07 15:07

"Bettina Hansen" <beh@chin.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> under jorden :(
> Kan man nogenlunde regne med at rørene ikke er et problem?

Vi kan ikke stole på andet end at VAgodkendelserne er korrekte mange
føringsledninger er af plastik og kobber andre jern evt galvaniseret