/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Fyringsolie
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 03-11-07 10:29

Hej NG

Nogen der har erfaring med at købe fyringsolie i Tyskland?

Hvor meget må man indføre af gangen?

Hvor kan det handles?

Mvh
JR



--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 28661 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



 
 
claus b. p. (05-11-2007)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 05-11-07 12:21


"Jan Rasmussen" <jr@***FJERN***vejen-net.dk> wrote in message
news:472c3f43$0$15005$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Nogen der har erfaring med at købe fyringsolie i Tyskland?
>
> Hvor meget må man indføre af gangen?
>
> Hvor kan det handles?
>

Det er ikke lovligt at indføre fyringsolie til Danmark uden at betale
afgift. Det er tilladt at indføre det brændstof der er i bilens (bådens)
tank, + en reservedunk der godt kan være på 20 liter. Det får man ikke
opvarmet meget hus med.
Her er en Landsskatteretsdom:
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=166270
Det fremgår ligeledes at det er ulovligt at indføre gas på flasker
afgiftsfrit.
Ifølge denne forespørgsel i Folketinget er det at importere fx. en trailer
fyldt med dunke med fyringsolie simpelthen ulovlig import, også selv om det
kun er til eget personligt forbrug.:
http://www.folketinget.dk/samling/20041/almdel/EPU/spm/72/svar/endeligt/20041123/123040.PDF
At det foregår alligevel er ikke nyt, men man må berede sig på en bøde og
afgiftsbetaling hvis Skat opdager det.

Jeg vil dog godt tilføje, at er man i Tyskland med sin motorbåd, har tiden
og transportmulighederne, så er der meget at spare ved at fylde brændstof på
fra en alternativ olieleverandør end de pumper der er ved lystbådehavnene.
Jeg betalte op til 10kr pr. liter i lystbådehavne i Tyskland i foråret, og
det er (ligesom i mange havne i DK) langt over markedsprisen for dieselolie.
Når man har en tank på knap 1000 liter er der godt nok et incitament til at
gå efter et godt tilbud, men desværre er det oftest ikke praktisk muligt. Så
atter en gang må man bare betale overpris og se glad ud...

Mvh. Claus



Ukendt (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-11-07 16:07


"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:472efc92$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jeg vil dog godt tilføje, at er man i Tyskland med sin motorbåd, har tiden
> og transportmulighederne, så er der meget at spare ved at fylde brændstof
> på fra en alternativ olieleverandør end de pumper der er ved
> lystbådehavnene. Jeg betalte op til 10kr pr. liter i lystbådehavne i
> Tyskland i foråret, og det er (ligesom i mange havne i DK) langt over
> markedsprisen for dieselolie. Når man har en tank på knap 1000 liter er
> der godt nok et incitament til at gå efter et godt tilbud, men desværre er
> det oftest ikke praktisk muligt. Så atter en gang må man bare betale
> overpris og se glad ud...
>
> Mvh. Claus
>

Når nu brændstof til vore både nævnes:
Man skal være uhyrligt opmærksom på IKKE at have blot rester af farvet
diesel/benxin i tanken ved anløb i Tyskland.
De kan måle ned til at par procent farvet blandt med nyopfyldning.
Nye regler gør, at man, om kontrollen opdager sådant, og de
kontrollerer..!!, kommer til at betale afgift plus bøde plus autoriseret
hjælp til at rense tanken for rester af farvestof.
Altså en regning i mange tusinde kroner klassen.

Har man tanket f.ex. afgiftfri diesel i Norge, elelr far anden side, skal
man tænke sig godt om, før man drager sydpå.



MVH
Egon


Harding E. Larsen (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 05-11-07 20:36

Hermed yderligere lidt info sakset fra Langturssejlernes blad:
----------
Selv momsbetalt "Rød diesel" kan give problemer ved sejlads i EU.
Rød diesel er momsfri diesel til erhvervssejlads, men i UK kan
privatpersoner som de eneste EU-borgere købe rød diesel mod at
betale moms.
Det er tilladt at anløbe EU med 20 liter rød diesel, såfremt
denne beholdning er anbragt i en separat tank. De tyske
myndigheder oplyser at findes der blot 1% rød diesel i en tank,
kræves der moms af hele tankens kapacitet, og ikke blot af
beholdningen.
----------

Mvh/Harding

Egon Stich <egon-stichsnabelamail.dk> skrev:
>
>Når nu brændstof til vore både nævnes:
>Man skal være uhyrligt opmærksom på
>IKKE at have blot rester af farvet
>diesel/benxin i tanken ved anløb i Tyskland.
>De kan måle ned til at par procent
>farvet blandt med nyopfyldning.
>Nye regler gør, at man, om kontrollen
>opdager sådant, og de
>kontrollerer..!!, kommer til at betale
>afgift plus bøde plus autoriseret
>hjælp til at rense tanken for rester
>af farvestof.
>Altså en regning i mange tusinde
>kroner klassen.
>
>Har man tanket f.ex. afgiftfri diesel
>i Norge, elelr far anden side, skal
>man tænke sig godt om, før man drager sydpå.
>
>
>
>MVH
>Egon



Jan Rasmussen (05-11-2007)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 05-11-07 23:49

>
> Har man tanket f.ex. afgiftfri diesel i Norge, elelr far anden side, skal
> man tænke sig godt om, før man drager sydpå.
>
>
>
> MVH
> Egon

Betyder det at en Norman stort set er afskåret fra et anløbe Tysk havn? Den
brændstof han lovligt har tanket i Norge
får han så på puklen for i Tyskland!!!!

Er det forbudt at påfylde fyrings olie på båden i Danmark?

Er der nogen der rent faktisk har oplevet en kontrol af bådens brændstof?
eller er det mere teoretisk...

Ret beset, er man tvunget til at få renset sin tank om man køber brugt
båd... man kan jo ikke vide om tidligere ejere har haft
andre former for brændstof i tanken...

Mvh
JR



--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 28721 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Ukendt (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-11-07 01:33


"Jan Rasmussen" <jr@***FJERN***vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:472f9dd3$0$12247$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
> >
>> Har man tanket f.ex. afgiftfri diesel i Norge, elelr far anden side, skal
>> man tænke sig godt om, før man drager sydpå.
>>
>>
>>
>> MVH
>> Egon
>
> Betyder det at en Norman stort set er afskåret fra et anløbe Tysk havn?
> Den brændstof han lovligt har tanket i Norge
> får han så på puklen for i Tyskland!!!!

Ja, det gør han.
Eftertrykkeligt.
Og vort medlemskab af EU er ingen hjælp, om vi har været i Norge og fylde
tanken.
Tyskerne tager revl og krat.

Der har været en lkængere artikel om de "nye" regler i "Yacht".
Nye er reglerne ikke, men i 2007 er de begyndt at håndhæve dem.


>
> Er det forbudt at påfylde fyrings olie på båden i Danmark?

Tys - tys--
det kender vi ikke noget til

>
> Er der nogen der rent faktisk har oplevet en kontrol af bådens brændstof?
> eller er det mere teoretisk...

I Tyskland er det, fra i sommer, ikke mere teoretisk.
Adskillige er blevet snuppet

MVH
Egon


Harding E. Larsen (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 06-11-07 11:42

Hej Jan,

Reglerne er som beskrevet i dette link:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=164974&vId=0

Mvh/Harding

Jan Rasmussen <jr@***FJERN***vejen-net.dk> skrev:
>>
>> Har man tanket f.ex. afgiftfri diesel
>>i Norge, elelr far anden side, skal
>> man tænke sig godt om, før man drager sydpå.
>>
>>
>>
>> MVH
>> Egon
>
>Betyder det at en Norman stort set er
>afskåret fra et anløbe Tysk havn? Den
>brændstof han lovligt har tanket i Norge
>får han så på puklen for i Tyskland!!!!
>
>Er det forbudt at påfylde fyrings olie
>på båden i Danmark?
>
>Er der nogen der rent faktisk har
>oplevet en kontrol af bådens brændstof?
>eller er det mere teoretisk...
>
>Ret beset, er man tvunget til at få
>renset sin tank om man køber brugt
>båd... man kan jo ikke vide om
>tidligere ejere har haft
>andre former for brændstof i tanken...
>
>Mvh
>JR


Børge Wedel Müller (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Børge Wedel Müller


Dato : 07-11-07 20:15

Hej

Der står jo ikke meget om fritids fartøjer, sejl eller motorbåde?

mvh
/Børge


"Harding E. Larsen (slet V65X0)" <harding@V65X0larsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11943460810.292200782459521@dtext.news.tele.dk...
> Hej Jan,
>
> Reglerne er som beskrevet i dette link:
>
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=164974&vId=0
>
> Mvh/Harding
>
> Jan Rasmussen <jr@***FJERN***vejen-net.dk> skrev:
>>>
>>> Har man tanket f.ex. afgiftfri diesel
>>>i Norge, elelr far anden side, skal
>>> man tænke sig godt om, før man drager sydpå.
>>>
>>>
>>>
>>> MVH
>>> Egon
>>
>>Betyder det at en Norman stort set er
>>afskåret fra et anløbe Tysk havn? Den
>>brændstof han lovligt har tanket i Norge
>>får han så på puklen for i Tyskland!!!!
>>
>>Er det forbudt at påfylde fyrings olie
>>på båden i Danmark?
>>
>>Er der nogen der rent faktisk har
>>oplevet en kontrol af bådens brændstof?
>>eller er det mere teoretisk...
>>
>>Ret beset, er man tvunget til at få
>>renset sin tank om man køber brugt
>>båd... man kan jo ikke vide om
>>tidligere ejere har haft
>>andre former for brændstof i tanken...
>>
>>Mvh
>>JR
>



Jan Rasmussen (07-11-2007)
Kommentar
Fra : Jan Rasmussen


Dato : 07-11-07 21:27

"Børge Wedel Müller" <boerge@myller_fjern.dk> skrev i en meddelelse
news:47320ead$0$12265$d40e179e@nntp06.dk.telia.net...
> Hej
>
> Der står jo ikke meget om fritids fartøjer, sejl eller motorbåde?
>
> mvh
> /Børge
>

Fritidsfartøj er nævnt

Mvh
JR

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
Den har indtil videre sparet mig for at få 28807 spam-mails
Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
Hent en gratis SPAMfighter her.



Roderiet (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Roderiet


Dato : 06-11-07 00:51


"Jan Rasmussen" <jr@***FJERN***vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:472c3f43$0$15005$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
> Hej NG
>
> Nogen der har erfaring med at købe fyringsolie i Tyskland?
>
> Hvor meget må man indføre af gangen?
>
> Hvor kan det handles?
>
> Mvh
> JR
>
> ----------------klip

Hvordan sikrer jeg mig at den diesel jeg måtte tanke fra en stander ikke er
en " farvet diesel " ? Sidste år på Agersø, tankede jeg fra samme stander
som fiskerne, endda til en fornuftig pris, men har det mon været " farvet ".
?. Kan jeg som lægmand afgøre om en diesel er farvet eller på anden måde
illegitim til privat bådmotor. msh Niels F.



Ukendt (06-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 06-11-07 01:34


"Roderiet" <niels-astrid@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
news:472fac61$0$2104$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Jan Rasmussen" <jr@***FJERN***vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:472c3f43$0$15005$d40e179e@nntp02.dk.telia.net...
>> Hej NG
>>
>> Nogen der har erfaring med at købe fyringsolie i Tyskland?
>>
>> Hvor meget må man indføre af gangen?
>>
>> Hvor kan det handles?
>>
>> Mvh
>> JR
>>
>> ----------------klip
>
> Hvordan sikrer jeg mig at den diesel jeg måtte tanke fra en stander ikke
> er en " farvet diesel " ? Sidste år på Agersø, tankede jeg fra samme
> stander som fiskerne, endda til en fornuftig pris, men har det mon været "
> farvet ". ?. Kan jeg som lægmand afgøre om en diesel er farvet eller på
> anden måde illegitim til privat bådmotor. msh Niels F.

Fiskerne har farvet diesel.
Det skal man være varsom med at bruge.
Og SLET ikke i Tyskland.

MVH
Egon



tjow (10-11-2007)
Kommentar
Fra : tjow


Dato : 10-11-07 06:32

Jeg genfremsætter spørgsmålet:
Er der nogen, der har konkret kendskab til en båd, der har fået tjekket
sit brændstof i Tyskland?

vh.
Ole Thomsen

Se vores webside: www.tjow.dk

Ukendt (29-11-2007)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 29-11-07 13:01


"tjow" <tjow@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:47354264$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg genfremsætter spørgsmålet:
> Er der nogen, der har konkret kendskab til en båd, der har fået tjekket
> sit brændstof i Tyskland?
>
> vh.
> Ole Thomsen
>
> Se vores webside: www.tjow.dk

Det er lidt sent, men det under tømning værende TDC har været 3 uger om at
udbedre en fejl, de selv har forårsaget
Så meget for "privatisering"--

Du spørger efter exempler.Ja, de findes.
Der er referencer til sådanne i sejlbladet Yacht.
Fra og med 2007 er tyskerne begyndt at håndhæve loven.

MVH
egon


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408522
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste