wpts upload via NMEA
Fra : Ukendt

Dato : 02-11-07 20:06

Dette er et lidt "tech-agtigt" spørgsmål:

Når jeg uploader waypoint til Maptechs "Chart Navigator Standard" via NMEA
protokollen fra min Garmin GPS, så er den så tåbelig, at den downloader alle
3000 waypoint muligheder, uanset om de er i brug eller ej. Og det tager jo
en krig ....

ER det mig der gør noget forkert ? Er det Maptech/Rose's system der er skidt
eller er det en general svaghed/mangel i NMEA protokollen der gør det ?
Bjarke

Fra : blueocean

Dato : 03-11-07 15:30

On 2 Nov., 20:05, "Bjarke M. Christensen" <Bjarke(snabel-
a)grevestrand(punkt)dk> wrote:
> [...]
> eller er det en general svaghed/mangel i NMEA protokollen der gør det ?

så vidt jeg ved er det fordi din garmin ikke kan selectere de wtp, som
du ønsker, maptech prg. modtagr jo bare hvad som kommer på linien. jeg
tror ikke du kan gøre så meget.

Fra : Ole Pagh

Dato : 03-11-07 16:48

Den 2007-11-02, skrev Bjarke M. Christensen:
> [...]
> eller er det en general svaghed/mangel i NMEA protokollen der gør det ?

Prøv at kigge på GPSBabel: http://www.gpsbabel.org/index.html

Måske kan det det du efterlyser:
GPSBabel converts waypoints, tracks, and routes between popular GPS
receivers and mapping programs. It also has powerful manipulation tools
for such data.

Der findes også andre converterprogrammer, ellers er der "low tech"
muligheden at tage waypoint filen ind i en teksteditor og tilrette den
manuelt.

--
hilsen Ole
(mail: fjern x'erne i mail adr.)