Nyt teakdæk?
Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 17:58

Teakdækket på min mermaid 315 meget slidt og har det i hele taget skidt.
I et forsøg på at udskifte fugerne blev det konstateret at tykkelsen nogle
steder er under 1 mm og nogle stave er ved at forvitre.
Derfor overvejder jeg at få det udskiftet.
Er der værfter der kan anbefales til dette arbejde?
Vil Horsens Yachtværft mon være et godt bud?

På forhånd mange tak.

mvh

Henning Andersen

Fra : SørenH

Dato : 29-10-07 19:35

Henning A skrev:
> [...]
> Derfor overvejder jeg at få det udskiftet.
> Er der værfter der kan anbefales til dette arbejde?
> Vil Horsens Yachtværft mon være et godt bud?

Uanset hvad så blir det en pebret affære!!

Du glemte at angive hvor i verden du er, men når du selv omtaler
Horsens, så må det jo være hovedlandet, så min anbefaling af Steen på
Bandholm Baadeværft kan du nok ikke bruge til noget ?!

Men - please!!! - få nu 110% skriftlige aftaler om vandtæt
grundbehandling af det gamle dæk med skruehuller mm., udformning,
afslutninger ved hjørner, buer og kanter (tegninger!!!), nådning med
nåddetape og primer, limning fremfor iskruning, og minimumsgodstykkelser
efter deres finislslibning!!

"The bitter taste of bad quality stayes long after the sweet scent of
low priceing has vanished!"

Mvh
Søren H
Marie af Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 19:50

> [...]
> finislslibning!!
>
> "The bitter taste of bad quality stayes long after the sweet scent of low

Tja, prisen bliver nok ikke under 80.000
Bor i Østjylland.

Henning Andersen

Fra : SørenH

Dato : 29-10-07 20:04

Henning A skrev:
> Tja, prisen bliver nok ikke under 80.000
> Bor i Østjylland.

Det var osse mit eget gæt, - mellem 80 og 90.000!

- men selvfølgelig ka jeg osse anbefale min gamle bekendt Thorvald
Walsted på Thurø som helt sikkert kan gøre det så englene jubler og
enhver kvalitetskontrollør vil få tårer i øjnene, - for vel omkring
120.000kr

Mvh
SørenH
Marie af Næstved

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 29-10-07 20:17

hvad med Sverige de er meget billigere med teaktræ end i dk, under det havle
http://www.malmolist.se/marint.htm
mvh henrik kolle

Fra : SørenH

Dato : 29-10-07 20:55

Henrik Kolle Rasmussen skrev:
> hvad med Sverige de er meget billigere med teaktræ end i dk, under det havle

Du har ret Henrik, - og det siges at man kan få lavet rigtig god
kvalitet i Polen osse for ret små penge.
Måske har nogen i gruppen erfaringer ???
Mvh
SørenH
Marie af Næstved

Fra : HKN

Dato : 29-10-07 21:28

On 29 Okt., 20:55, SørenH <so...@FJERNhelefamilien.dk> wrote:
> [...]

Det er ikke samme kvalitet teak - har selv undersøgt det til min BB
10M. Det er teak fra østen, og det er ikke at anbefale. (fik jeg af
vide af en bådebygger, som jeg ville hyre til opgaven. Nej, han var
ikke selv interesseret i at levere træ!)

Jeg fik tilbud på kr. 75.000,- fra Snekkersten Bådeværft - og det var
uden cockpit!

-Henrik

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 29-10-07 22:36

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke selv interesseret i at levere træ!)

Jeg fik tilbud på kr. 75.000,- fra Snekkersten Bådeværft - og det var

de Svenske både jeg har set med teakdæk er da ligeså pæne som alle andre.
Jeg har selv en Alo med teakdæk, som er 20 år gammelt det er stadig 10 mm
tykt og det er da en Norsk båd.
men jeg har Googlet lidt og her kan du finde et par Svenske værfter som
laver teakdæk
http://www.batnet.se/batnet/kategori/utrustning.php?aid=179
- Henrik Kolle

Fra : HKN

Dato : 30-10-07 21:37

On 29 Okt., 22:36, "Henrik Kolle Rasmussen" <kolle...@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]
> tykt og det er da en Norsk båd.
> men jeg har Googlet lidt og her kan du finde et par Svenske værfter som

Der blev henvist til www.malmolist.se - det var deres produkter min
kommentar gik på, ikke svenske både

Selvfølgelig kan man lave et nyt dæk med materialer fra ovennævnte, og
det vil formentlig sagtens kunne holde 10+ år - jeg ville personligt
bare ikke gøre det, da kinateak har det med at blive meget forskelligt
i farven, og det ville jeg ikke synes var pænt på min BB'er.

Så ville jeg langt hellere ty til flexiteek - så behøver man heller
ikke længere tænke på vedligeholdelse.

Mvh
Henrik