A-havne!
Fra : Rose

Dato : 29-10-07 11:26

Hej ng.
Er der nogen der har erfaring med at få en havn klassificeret som en A-havn
i forsikringsøjemed?

Mvh Claus

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 29-10-07 14:09

Hej Claus,

Betegnelsen er opdelt i følgende klasser:

"A" Havn : Godkendt havn Henliggen i vandet hele året samt
sejlads hele året.
"B" Havn : Delvis godkendt havn eller svajeplads Henliggen i
vandet i tiden 1/4-15/11, uden for perioden er henliggen ikke
tilladt.
"C" Havn : Ikke godkendt.

Prøv at spørge forsikringsselskaberne. De anvender betegnelsen i
deres forsikringsbetingelser.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 29-10-07 19:02

Men hvem godkender egentligt ??

Bjarke

"Harding E. Larsen (slet UNB2G)" <harding@UNB2Glarsen.tdcadsl.dk> wrote in
message news:11936636650.486414884487502@dtext.news.tele.dk...

Fra : Claus Rose

Dato : 29-10-07 20:35

Hej.
Jeg har rodet lidt med det, da min egen havn ikke er opført på
nogen liste, selvom jeg egentlig mener, at den let kan godkendes
som en A-havn.
Forsikringsselskaberne henholder sig bare til deres lister, og
står man ikke der, kan man blive placeret som en B-havn (med
deraf følgende ringere forsikringsbetingelser).
Jeg har kontaktet forsikringsoplysningen og de siger, at der
ikke findes en facitliste for hvordan man bliver kategoriseret
som en A-havn. De har et havneudvalg som kan komme ud og vurdere
havnen.
Min tanke var om nogen i dette forum måske havde været rumlen
igennem.

Claus
Bjarke M. Christensen <Bjarkegrevestranddk> (snabel-a) (punkt)