ideer til borneo
Fra : Thomas

Dato : 04-11-07 18:35

Alle ideer og gode links ang. en rejse til borneo ønskes - vi er 5
voksne og 2 børn som skal afsted i juli 2008.

Mvh Thomas

Fra : Stig Nielsen

Dato : 05-11-07 01:31

"Thomas" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Alle ideer og gode links ang. en rejse til borneo ønskes - vi er 5 voksne
> og 2 børn som skal afsted i juli 2008.
>
> Mvh Thomas

Borneo er et vidt begreb, den er 20 gange større end DK, så hvor skal vi
nærmere bestemt hen ?

Indonesien eller Malaysia ?

Badeferie eller dyreliv ?

Og ja det er vigtigt fordi regntiden er forskellig fra del til del

Fra : Thomas

Dato : 05-11-07 13:26

Stig Nielsen skrev:
> "Thomas" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Borneo er et vidt begreb, den er 20 gange større end DK, så hvor skal vi
> nærmere bestemt hen ?
>
> Indonesien eller Malaysia ?

Malaysia - overvejer en uge med udgangspunkt i kota kinabalu, og en uge
med udgangspunkt i sandakan.

> Badeferie eller dyreliv ?
Begge dele, lidt af hvert - et stille og roligt program - yngste er 2
år, ældste 60.
> Og ja det er vigtigt fordi regntiden er forskellig fra del til del

ok - vi er ikke bange for et skyl ind imellem.

Mvh Thomas

Fra : Stig Nielsen

Dato : 05-11-07 19:04

¨

> Malaysia - overvejer en uge med udgangspunkt i kota kinabalu, og en uge
> med udgangspunkt i sandakan.

Så vil jeg anbefale at I flyver over Singapore.

Det er en spændende by med masser af ting at se, og flyver I Singapore
Airlines kan I få Stop Over pakke med gratis entreer og en del transport
rundt i byen.
Metroen er også nem og kommer de fleste steder.

Flyv herefter til KK. Overvej evt. at købe en færdig rundrejse hos en dansk
operatør.
Sjovt nok sidder jeg selv og kigger efter det i øjeblikket på
www.stjernegaard.dk men der er også andre der har dem.
Der findes diverse badeøer rundt omkring KK, jeg har dog ikke selv rigtig
været på dem

I skal ikke bruge tid på at gå op på Mount Kinabalu, det vil være for hårdt
for den lille.
Poring Hot Springs vil være et fint sted at slappe af.
En aften i sådan et varmt badebassin med ildfluerne der svirrer ude i
regnskoven er fedt.
her kan man også gå på hængebor højt oppe i trækronerne.

Flyv eventuelt til Sandakan fra KK, det koster ikke ret meget, men man kan
også vælge at tage med masser af lokalbusser.
Fra Sandakan er Selingan et must.
Her må være 32 turister i døgnet, så der skal reserveres i god tid.
Til gengæld kan man så se de store havskildpadder lægge æg og få lov til at
sætte små skildpadder ud i naturen efter at de er blevet udklækket.

Sukau Rainforest med sejlture på Kinabatangan floden skal også opleves.
Her tager man typisk på et 3 dage to nætters ophold.

Og sidst men ikke mindst så SKAL man opleve Sepilok, stedet hvor de træner
Orangutænger (en tang, flere tænger )) til at vende tilbage til naturen

> Begge dele, lidt af hvert - et stille og roligt program - yngste er 2 år,
> ældste 60.
>
> ok - vi er ikke bange for et skyl ind imellem.

Sandakan er ikke så hårdt ramt i juli, der kommer kun omkring 200 mm i juli
måned.

Håber I får en god tur

Stig

P.S. I kan også overveje Sarawak hvor man typisk opholder sig omkring
Kuching.
her er hotellerne super, hvis man bor på Holiday Inn som de danske
operatører bruger.
orangutangerne ser man så i Semenggoh og næseaber hvis I er heldige i Bako.
jeg har dog ikke selv været sidstnævnte sted, men jeg tror det får svært ved
at stikke junglen i Sukau.

Fra : Ole & Tine

Dato : 05-11-07 21:40

Hej Thomas

Du kan eventuelt se på vores hjemmeside www.123hjemmeside.dk/oletine hvor
der en beskrivelse af vores tur til Sabah i 05 med billeder

VH

Ole