Er marmaris ikke populær mere ???
Fra : Thomas Pedersen

Dato : 03-11-07 09:40

Hejsa

jeg har lige kikket efter lidt sommer ferie.
og for et par år siden hva vi i marmaris i tyrkiet.
og ser nu at der ikke er så mange der har rejser der til.
fx mytravel har slet ikke nolge rejser.
nogle der hved hvorfor, om der er sket nået med marmaris.
jeg syndes bare at jeg kunne huske byen som en meget flot og hyggelig by.

Thomas

Fra : jopa

Dato : 03-11-07 10:44

"Thomas Pedersen" <twp@twp.dk> skrev

> [...]
> nogle der hved hvorfor, om der er sket nået med marmaris.
> jeg syndes bare at jeg kunne huske byen som en meget flot og hyggelig by.

Marmaris er fin nok hvis man bare skal slappe af, men skal man ud og se
noget andet kræver det flere timers buskørsel da Marmaris ligger afsondret.
Desuden syntes jeg priserne er totalt opskruet der, og det hænger nok sammen
med at det ligger så afsondret.

Personligt syntes jeg at 1 gang Marmaris er nok

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : hansen

Dato : 03-11-07 14:40

Nu er priserne helt "danske" og så er det jo Tyrkiet, hvad dermed følger så
som pågående indsmidere til rest.frække forr. indehavere som når man kikker
på deres vinduer kommer og spørger hvor man er fra, og så siger: ja- danskar
bare kigge og kigge.

Det samme sker mere og mere også på Gran Canaria.

Fra : jopa

Dato : 03-11-07 16:09

"hansen" <evinklerfjern@kabelmail.dk> skrev
> [...]
> ja- danskar bare kigge og kigge.
>
> Det samme sker mere og mere også på Gran Canaria.

Og det er derfor at du så kan fravælge det.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Steen Johansen

Dato : 06-11-07 04:16

> [...]
> Mvh. John
>
> www.johns-web.dk
Desuden syntes jeg priserne er totalt opskruet
Det er det samme over alt så BY BY Tyrkiet

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 11:59

"Steen Johansen" <steenbelle@galnet.dk> skrev
> Desuden syntes jeg priserne er totalt opskruet
> Det er det samme over alt så BY BY Tyrkiet

Det er sikkert rigtigt hvis du kun besøger de desiderede turiststeder.

Da jeg startede med at rejse til Tyrkiet kan jeg huske at jeg kunne få 20
smøger til hvad der svarer til 75 øre men det ligger så også en del år
tilbage.
Der er sket en kæmpe udvikling dernede de sidste 10 år som sikkert delvist
skyldes turismen og krav fra EU.
Ingen forestiller sig vel at udviklingen skulle stå stille eller ?

Tror ikke der er nogen fidus ved at tage til Tyrkiet kun for at shoppe

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Torben Andersen

Dato : 03-11-07 20:10

Hej Thomas
Hvorfor at Mytravel har fjernet Marmaris fra deres program, forstår jeg
heler ikke
men jeg har haft et par gode oplevelser med Scanway/Tyrkiet eksperten, så
jeg har bestilt
sommer rejse 2008 til Marmaris hos dem.
De har forresten også mange flere udflugter at vælge imellem end andre
selskaber, er min erfaring.
Efter at have besøgt Cesme, Marmaris, Fethye, Alanya syntes jeg som dig, at
Marmaris er den hyggeligste.
Derfor Marmaris i 2008.

Og så til alle i der Tyrkiet pessimister, kan jeg kun sige at jeg nok havde
samme negative mening om
Tyrkiet indtil jeg en dag stod der, så prøv Tyrkiet før i udtaler jer.
Det er rigtigt at prisen i Tyrkiet er steget de sidste par år, men de er
ikke steget så meget som
priserne i eks. Spanien/Grækenland er.

Mvh.
Torben

Fra : jopa

Dato : 03-11-07 20:27

"Torben Andersen" <tttttca@pc.dk> skrev i meddelelsen

> Og så til alle i der Tyrkiet pessimister, kan jeg kun sige at jeg nok
> havde samme negative mening om
> Tyrkiet indtil jeg en dag stod der, så prøv Tyrkiet før i udtaler jer.

Der har vist kun været 1 pessimist itv.
Personligt har jeg været der 20 + gange.
Men ikke specielt i ferieområderne.
Dem er jeg kørt træt af.

Hvis man vil opleve det rigtige Tyrkiet så lej en bil og oplev på egen hånd.
Sidst vi var der tog vi til Konya med en masse afstikkere.
Skøn tur med helt nye landeveje fra Antalya til Konya

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Pipeline

Dato : 04-11-07 03:09

Torben Andersen skrev:
> Og så til alle i der Tyrkiet pessimister, kan jeg kun sige at jeg nok havde
> samme negative mening om
> Tyrkiet indtil jeg en dag stod der, så prøv Tyrkiet før i udtaler jer.

Var i Marmaris for et par år siden, og troede at vi var havnet i
helvedes forgård, netop pga. de ting Hansen beskriver, med de pågående
sælgere. Derudover er Marmaris en dødsyg by, medmindre man er til druk,
elendig mad og endeløse butikker med kopivarer.
Nåh ja, og så alle de satans myg!

Mvh
Pipeline

Fra : Torben Andersen

Dato : 04-11-07 13:47

> [...]
> forgård, netop pga. de ting Hansen beskriver, med de pågående sælgere.
> Derudover er Marmaris en dødsyg by, medmindre man er til druk, elendig mad

Jeg kan kun sige at du må have været meget uheldig, i 2005 var vi der
i 14 dejlige dage, ingen druk, og ikke en eneste myg.

Og maden var der bestemt heller ikke noget at klage over,
nu skal det siges at når vi går ud og spiser i udlandet, vælger vi
altid et sted med åben køkken, så man kan se om tilberedningen og hygiejnen
er iorden. Mamaris har mange steder med åben køkken.

Vi har lige været i Alanya og holde efterårsferie, her fik vi at vide at
turisterne
ikke købte så meget af deres kopi ting mere, og da ejerne af butikkerne har
skuet lejen op de sidste par år, er sælgerne lidt desperate og derfor meget
pågående for tiden.
De pågående sælgere giver man bare et smil og ryster på lidt hovedet, så
opgiver de hurtigt, man skal ikke gå i dialog med dem, for så bliver de ved.

Som John skriver kan jeg bestemt også anbefale at man lejer en bil, en tur
ud på Datca-halvøen eller til Dalyan kan anbefales.
Eller en tur til den lille hyggelige by Turunc, som ligger efter Icmeler,
her kan
man enten sejle til eller tage en Dolbus. Eller gøre som vi gjorde køre over
bjerget derover og så sejle tilbage.

Mvh. Torben

Fra : jopa

Dato : 04-11-07 14:58

> [...]
> her kan
> man enten sejle til eller tage en Dolbus. Eller gøre som vi gjorde køre

Jeg gider heller ikke de sædvanlige feriesteder.
De første gange vi var der for mange år siden var det også Marmaris - Side -
Alanya osv.

Har en kammerat der har en lejlighed i Merzin ned ved grænsen til Syrien det
kan anbefales.
Næsten ingen turister.

Inden for få timers kørsel fra Antalya kan man bla besøge Sparta som vi alle
kender fra historien

At traske rundt i Marmaris eller Alanya kan sgu være en træls oplevelse.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 04-11-07 19:17

On Sun, 4 Nov 2007 14:58:04 +0100, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
wrote:

>[cut...]
>Inden for få timers kørsel fra Antalya kan man bla besøge Sparta som vi alle
>kender fra historien

Øøøøhh...?

Sidst (18. september2007) jeg var i Sparta (den vi kender fra
historien lå byen altså i Lakonía på Peloponnés i Grækenland.

Byen har i dag omkring 15.000 indbyggere, og der er omkring et par
timers kørsel til Athen (via f.eks. Korinth), og derefter en times
flyvning eller mere til Tyrkiet og derefter...

Venlig hilsen og smil

Fra : jopa

Dato : 04-11-07 20:18

"Kurt Friis Hansen" <spam@kfriis.dk> skrev i meddelelsen

> Sidst (18. september2007) jeg var i Sparta (den vi kender fra
> historien lå byen altså i Lakonía på Peloponnés i Grækenland.

http://maps.google.dk/maps?f=s&utm_campaign=dk&utm_source=dk-ha-emea-dk-google-gm&utm_medium=ha&utm_term=Google%20Map

Korrekt Tyrkerne siger selv Isparta.
Ligger vest for Konya på kortet.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : jopa

Dato : 04-11-07 20:25

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> "Kurt Friis Hansen" <spam@kfriis.dk> skrev i meddelelsen

Dette link måske bedre dog på engelsk
http://en.wikipedia.org/wiki/Isparta

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-11-07 08:28

> Inden for få timers kørsel fra Antalya kan man bla besøge Sparta som vi
> alle kender fra historien

Tror du tænker på Troya.

Per

Fra : jopa

Dato : 06-11-07 11:28

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev

> Tror du tænker på Troya.

Ja det var nok den jeg mixede med Sparta.
Men har i øvrigt været i "Isparta" også.

--
Mvh. John

www.johns-web.dk

Fra : Per Thomsen

Dato : 06-11-07 11:40

> Ja det var nok den jeg mixede med Sparta.

Begge dele har jo også været nævnt i den græsk mytologi.

Per