Berlin - fly i en baggård
Fra : Finn Møller

Dato : 29-10-07 18:58

I 1998 var jeg i Berlin, og kom forbi en slags baggård, hvor der stod en
gammel jetjager (og vistnok også en gammel dobbeltdækkerbus, halvt gravet
ned i jorden). Det var i forbindelse med en slags cafe/bar, indrettet i et
lokale med højt til loftet og ligeså høje radiatorer.

Nu skal jeg derned igen, og kunne godt tænke mig at gense stedet - men hvor
er det i Berlin? - og findes det stadig?

Kan nogen her hjælpe?

mvh.

Finn

Fra : Elmer Fjort

Dato : 30-10-07 01:03

"Finn Møller" <finnmoller@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvor
> er det i Berlin? - og findes det stadig?

Tror jeg ved hvad det er du tænker på. Bag huset var der nærmest hvad man
vil kalde en losse plads med alt muligt skrammel
Så vidt jeg husker blev huset indtil russerne blev sendt hjem brugt af
dem.
Hvad vejen huset ligger på hedder ved jeg ikke, men vi gik ad
Friedrichstrasse i retning mod Wedding. Grunden var åben ud til
Freidrichstrasse.

Elmer

Fra : Finn Møller

Dato : 30-10-07 22:09

"Elmer Fjort" <Whoknows@Whocares.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad vejen huset ligger på hedder ved jeg ikke, men vi gik ad
> Friedrichstrasse i retning mod Wedding. Grunden var åben ud til

Tak for svaret, losseplads er meget dækkende. Med din vejbeskrivelse kunne
jeg hurtigt via Google & Google Earth finde ud af, at stedet hedder hedder
Tacheles, og det ligger på hjørnet af Friedrichsstrasse og Oranienburger
Strasse. Jeg kan ikke finde flyet på Google Earth, men jeg skal da helt
klart forbi igen, nu hvor jeg har adressen.

Jeg takker for hjælpen

Finn

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 31-10-07 12:25

On Mon, 29 Oct 2007 18:57:37 +0100, "Finn Møller"
<finnmoller@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Nu skal jeg derned igen, og kunne godt tænke mig at gense stedet - men hvor
>er det i Berlin? - og findes det stadig?

Er det det her, du tænker på:

http://super.tacheles.de/cms/

Prøv at klikke på "history", så ser du "bil'der", hvor du - muligvis -
"genkender no'ed"

Venlig hilsen

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 31-10-07 13:28

Hvis du zoomer ind på noget der ligner en losseplads nedenfor Oranienburger
Strasse på denne side
http://www.goyellow.de/map/10115-berlin/oranienburger-str/ kan du til højre
på pladsen se noget der ligner et fly med snuden i vejret.
Mvh. Jesper