japan
Fra : Fl. Baumann

Dato : 29-10-07 18:37

bortset fra div. søgemaskiner, er der så nogen her der har
erfaring med selskaber der lever lidt mere anonymt, men som
skaffer billige billetter til Tokyo, og kan man med fordel dampe
af fra f.eks. Hamburg?

anyone?

--
Fl. Baumann

Fra : Carsten Keller

Dato : 30-10-07 08:57

"Fl. Baumann" <zillyink@fjerndettehotmail.com> wrote in message
> bortset fra div. søgemaskiner, er der så nogen her der har erfaring med
> selskaber der lever lidt mere anonymt, men som skaffer billige billetter
> til Tokyo, og kan man med fordel dampe af fra f.eks. Hamburg?

Umiddelbart ser det ikke ud til at der er nogen der flyver direkte fra
Hamborg. Men der åbner sig en hel del flere muligheder hvis en mellemlanding
er ok, du kan komme til alle de større europæiske hubs med et fly fra
Hamborg.

Keller

Fra : Kurt Friis Hansen

Dato : 30-10-07 14:07

On Mon, 29 Oct 2007 18:37:03 +0100, "Fl. Baumann"
> [...]

>erfaring med selskaber der lever lidt mere anonymt, men som
>skaffer billige billetter til Tokyo, og kan man med fordel dampe

Prøv at kigge på Finnair fra København - i god tid inden afrejsen!

Der er forbindelse fra København via Helsinki til Tokyo, og hvis du
foretrækker det, kan du f.eks. bevæge dig "sydover" til Kyoto, og så
flyve hjem fra Osaka (en halv time væk med tog) i stedet for at tage
tilbage til Tokyo for at flyve hjem. FOR EKSEMPEL! Smil!

Med Finnair har man ofte færre rejsetimer fra København end via de
andre, store europæiske hubs, som Amsterdam, Frankfurt, Paris og især
London osv.

Helsinki ligger i det mindste "østpå" (her spares lidt flytid "frem og
tilbage") hvad hverken London, Amsterdam, Frankfurt eller Paris kan
siges at gøre. Service på Finnair, KLM og SAS er nogenlunde ens på
intercontinentale ruter. SAS synes at have udviklet sig til ren
elendighed - på Ryan Air niveau - på europæiske ruter (og her tale vi
ikke ruter med "nedfaldsfrugterne" (Dash8-Q400), men dem med "rigtige
fly"

Hamburg er langt fra verdens navle, hvad angår flyvning fra Tyskland.
Den lufthavn har samme "vægt" i forhold til Frankfurt, som "Billund"
har i forhold til København i Danmark. Ingen af stederne - Hamburg
eller Billund - finder man væææældigt mange direkte fly til Tokyo

Men selvfølgelig kan du fra Hamburg komme via London til Tokyo. Det er
næppe meget hurtigere - ikke engang fra Padborg/Kruså - end det er at
tage fra Billund via Amsterdam/Schipol til Tokyo/Narita eller
Osaka/Kansai. Også her betaler det sig at være i rigtig god tid, hvis
du vil have de laveste priser på monkey class.

Hvis du kigger på Finnair (Helsinki), Austrian (Wien) til Østen, eller
de store hubs, som Amsterdam (tæt på), London Heathrow (kan være
unødigt spændende, hvis man ikke planlægger mange timers reserve til
transfer), Paris eller Frankfurt til det fjerne Østen får du - normalt
- ret gode tilbud.

Meeen...

Laveste pris er ikke nødvendigvis bedste pris, når vi taler
interkontinentale ruter (har du siddet 10-11-12 timer i et
aluminiumsrør - Boeing 747 eller mindre Airbus - ved du, hvad jeg
taler om

Hvor meget vil du f.eks. betale ekstra for direkte monkey-class og 11
timer i luften i stedet for 15 til 17 timer for samme sag, men med én
eller 2 stop/transfer undervejs?

Eller sagt på en anden måde: Skal du - oven i en ekstra lang rejsetid
- bruge en ekstra dag på ankomststedet, inden du bli'r menneske igen,
er forskellen til en direkte flyvning på monkey class måske ikke såååå
stor igen (en "tom" overnatning koster vel også, ligesom en dag mere
eller mindre i koma

Venlig hilsen og smil

Fra : Fl. Baumann

Dato : 03-11-07 14:50

"Kurt Friis Hansen" <spam@kfriis.dk> skrev i meddelelsen:
.... Hej Kurt, gode råd er bemærket...

Sidst jeg var i Japan kom jeg fra Chicago og fløj med Air Nippon,
tror jeg det var, så jeg har ikke gået så dybt mht. hvordan man
bedst kommer fra CPH.

Grunden til at jeg kom til at tænke på Hamburg, var at der i
denne gruppe tidligere har været tråde om at det var billigt at
købe (charter)billetter der og tænkte at det måske også gjaldt
rutefly?

Jeg er enig i at det er at smide dårlige penge efter gode, når
man vælger at rejse billigt, forstået på den måde at hvis man
skal bruge flere dage på at rejse og restituere, så kan man lige
så godt købe lidt dyrere, komme hurtigere og mere bekvemt frem
uden at fordyre rejsen væsentligt.

Jeg har bemærket at Australian Airlines har forholdsvis billige
billetter (dkr. 6600,-) men at rejsetiden selvfølgelig er længere
end direkte fly (SAS) - ikke fordi et par timer fra eller til gør
den store forskel, men jeg gider ikke at stå i en transit i fire,
fem seks timer hver vej for at spare lidt ussel mammon, men
omvendt det der er sparet kan bruges til sjov på destinationen,
det gælder så om at finde balancen...ik´?

Sidst jeg var der besøgte jeg Tokyo, Kyoto og opland, men denne
gang tænker jeg at det nord og vestlige Japan kunne være sjovt at
se og komme lidt væk fra mylderet!

--
Fl. Baumann