1 mdr med børn, hvorhen ?
Fra : Toke Siggaard

Dato : 25-10-07 19:58

Hej

Vi er en familie på 2 voksne og 2 børn (8 og 11 år), som tænker på at bruge
en 3-4 uger et eller andet sted i verden.

Har I nogle ideer til hvor det kunne være?
Hvad skal vi se der?
Hvilken periode vil være bedst?

mvh
Toke

Fra : Bjarne K.

Dato : 25-10-07 20:25

"Toke Siggaard" <toke.siggaard@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge en 3-4 uger et eller andet sted i verden.
>
> Har I nogle ideer til hvor det kunne være?

Jeg tænkte umiddelbart på et par lande i Sydamerica, men med 2 børn på den
alder, er det måske bedre med Nordamerica. Lej en autocamper, og drøn rundt
i Californien og de omkringliggende stater.
Eller tage en tilsvarende rejse på tværs af Canada.

Nu har du ikke nævnt en prisramme, så ovenstående er måske i den lidt dyre
ende.

Bjarne K.

Fra : Pernille

Dato : 25-10-07 20:34

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> Eller tage en tilsvarende rejse på tværs af Canada.
>
> Nu har du ikke nævnt en prisramme, så ovenstående er måske i den lidt dyre

For flere år siden havde vi vores børn på 6 og 8 år med til Californien.
Jeg var bange for, at det var for tidligt. Men det var det slet ikke.
Nu er der gået flere år, og de husker stadig en masse gode oplevelser fra
den skønne stat.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 25-10-07 20:33

"Toke Siggaard" <toke.siggaard@tdcadsl.dk> wrote in

> Har I nogle ideer til hvor det kunne være?
> Hvad skal vi se der?
> Hvilken periode vil være bedst?

Tag til Florida i april måned. Det er lige inden sæsonen for alvor starter,
så alt er stadig billigt og til at komme til.

Lej en bil og kør rundt. Der er utallige muligheder for oplevelser. Jeg
nævner i flæng: Dykning/dybhavsfiskeri ved the Keys, Kennedy Space Center,
Daytona Speedway (selvom april nok er en død periode), Everglades
naturreservat, Disneyworld, Universal Studios, Seaworld, utallige vingårde,
Busch Gardens, foruden amerikanerne selv, deres kultur og kontrasterne. Og
der er rig lejlighed til at slappe lidt af på en hvid badestrand osse

Vi brugte 6 uger på en tur Florida rundt for et par år siden. Vi kedede os
kun frivilligt.

--
essport.dk

Fra : Bjarne

Dato : 25-10-07 22:37

Toke Siggaard skrev:
> [...]
> bruge en 3-4 uger et eller andet sted i verden.
>
> Har I nogle ideer til hvor det kunne være?

Jeg ville foreslå Cuba.
På 3 - 4 uger skulle der være tid til både at bade og komme rundt og se
en masse.
Lidt inspiration: http://www.cubavenner.dk/

Bjarne

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 26-10-07 15:52

Bjarne wrote:
> [...]
Hej Toke!
Jeg vil foreslå Israel fordi der er mange spændende bibelske seværdigheder.
Jeg vil forslå jer, at tage til Israel i april/maj og sidst i september
eller først i oktober fordi så er det ikke så varmt.
Verdensvejr: http://www.dmi.dk/dmi/index/verden.htm
Mvh. Jesper