god offline newsreader til Ubuntu søges!
Fra : Frank R.

Dato : 03-11-07 17:17

Hej linux folks!

Savner en rigtig god offline newsreader ala Agent 4.2, som jeg ellers
har været super glad for på min XP maskine.

Nogen der har en god anbefaling til en tilsvarende til Ubuntu. Har
prøvet PAN, men syntes der skal for meget arbejde til hver gang man vil
hente en gruppe ned til offline læsning.

Hilsen
Frank
Ubuntu 7.10

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 03-11-07 21:50

Frank R. wrote :

> Savner en rigtig god offline newsreader

Hvis du bruger Leafnode så virker alle newsreadere offline.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Frank R.

Dato : 03-11-07 23:32

Thomas Overgaard wrote:

> Hvis du bruger Leafnode så virker alle newsreadere offline.

Vil helst ha noget som Agent, så det hele er samlet i "en pakke" og vil
helst slippe for at have for meget kørende i baggrunden.

Hilsen
Frank

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 04-11-07 15:32

Frank R. wrote:

> Vil helst ha noget som Agent, så det hele er samlet i "en pakke" og vil
> helst slippe for at have for meget kørende i baggrunden.

Hvorfor vil du ikke have noget kørende i baggrunden?
Leafnode er, så vidt jeg har forstået, en newsserver. I linux kører
der flere servere som dæmons i baggrunden, en fra eller til gør ingen
forskel.
En server startes ved boot, og kører ikke som baggrundsjob for en
specifik user.

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Frank R.

Dato : 04-11-07 20:30

Jørgen Heesche wrote:

> [...]
> flere servere som dæmons i baggrunden, en fra eller til gør ingen forskel.
> En server startes ved boot, og kører ikke som baggrundsjob for en

Jeg har taget chancen og installeret Leafnode. Der er bare en ting jeg
knækker halsen på.

"Leafnode must have a fully-qualified and globally unique domain name,
not just "Ubuntu710".
Edit your /etc/hosts file to add a unique, fully qualified domain name.
"localhost.localdomain" or thereabouts will not work;
it's qualified, but not unique.
Please see the README-FQDN file for details.
"
Min /etc/hosts ser således ud :

hosts start
127.0.0.1   abacus.mid.example.com
#127.0.1.1   Ubuntu710

# The following lines are desirable for IPv6 capable hosts
::1 ip6-localhost ip6-loopback
fe00::0 ip6-localnet
ff00::0 ip6-mcastprefix
ff02::1 ip6-allnodes
ff02::2 ip6-allrouters
ff02::3 ip6-allhosts
hosts slut

Men alligevel opstår fejlmeddelsen.

Desuden er Gnome også blevet ret sløv..Det tager laaaaaaaaang tid at
åbne som applikationer så som et terminal vindue, som før jeg
installeret Leafnode startede stort set omgående.

Hilsen
Frank

Fra : Kent Friis

Dato : 04-11-07 20:58

Den Sun, 04 Nov 2007 20:30:10 +0100 skrev Frank R.:

> [...]
> "localhost.localdomain" or thereabouts will not work;
> it's qualified, but not unique.
> Please see the README-FQDN file for details.

127.0.0.1 er localhost.
Prøv at putte dit hostnavn ind sammen med dit eget ip-nummer.

> Desuden er Gnome også blevet ret sløv..Det tager laaaaaaaaang tid at
> åbne som applikationer så som et terminal vindue, som før jeg
> installeret Leafnode startede stort set omgående.

De mangler nok localhost-linjen i /etc/hosts.

Mvh
Kent

Fra : Frank R.

Dato : 04-11-07 21:27

Kent Friis wrote:

> De mangler nok localhost-linjen i /etc/hosts.

Nu hedder min /etc/hosts

Hosts start
127.0.0.1   localhost
eget ip-nummer ubuntu710.dk
#127.0.1.1   Ubuntu710

[...]

Gnome blev kvik igen, men stadigvæk samme fejl fra Leafnode.. Hvad har
jeg ellers overset ?

Må nok sige at her er jeg nok lidt ude på dybt vand, Har kikket på
Leafnode's FAQ men klappen er gået ned.

Hilsen
Frank

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 04-11-07 21:47

Frank R. wrote :

> Nu hedder min /etc/hosts
>
> Hosts start
> 127.0.0.1   localhost
> eget ip-nummer ubuntu710.dk
> #127.0.1.1   Ubuntu710

Hvis du ikke ejer ubuntu710.dk så bør du hellere bruge Ubuntu710.invalid
og så burde din /etc/hosts se sådan her ud:

127.0.0.1   localhost
127.0.0.1   ubuntu710.invalid ubuntu710

Prøv så med 'telnet ubuntu710 119' det burde virke

> Hvad har jeg ellers overset ?

En anden løsning er at tilføje linien her til /etc/leafnode/config
hostname = ubuntu710.invalid

Leafnode skal bruge et FQDN for lave Message-ID's i dine indlæg.

Fra : none

Dato : 04-11-07 22:54

Thomas Overgaard wrote:

> Hvis du ikke ejer ubuntu710.dk så bør du hellere bruge Ubuntu710.invalid
> og så burde din /etc/hosts se sådan her ud:

Ups...det gør jeg ikke. Har rettet ubuntu710 til et domæne som jeg er
ejer af.

Så hvis alt virker så burde dette indlæg blive sendt via Leafnode.

Hilsen
Frank

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-11-07 06:13

none <""frank\"@(none)"> writes:

> Så hvis alt virker så burde dette indlæg blive sendt via Leafnode.

Der kom ihvertfald noget frem. Tillykke!

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Frank R.

Dato : 05-11-07 07:13

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Der kom ihvertfald noget frem. Tillykke!

Ja, og nu har jeg også rettet det så der kommer en rigtig afsender på.

Tak til allesammen som er kommet med tips og råd undervejs. Jeg har gemt
mine hosts opsætninger og det jeg ellers har rettet i, så jeg ved hvad
jeg har lavet til næste gang.

Takker..
Hilsen
Frank