Equalizer til Linux..
Fra : Kenneth

Dato : 02-11-07 14:41

Nogle der kan anbefale (eller findes der overhovedet) en fornuftig
Equalizer til Linux?

Mvh Kenneth

Fra : Karl Erik

Dato : 02-11-07 16:20

Den Fri, 02 Nov 2007 13:40:40 +0000 skrev Kenneth:

> Nogle der kan anbefale (eller findes der overhovedet) en fornuftig
> Equalizer til Linux?
>
> Mvh Kenneth

Prøv at kaste et blik på Musix Linux http://musix.org.ar/en/index.html
Her kan du downloade et .iso image som kører "live" fra cd.
Musix indeholder en masse "freeware" til lyd og video som du kan afprøve.

mvh.
Karl Erik.

Fra : Kenneth

Dato : 03-11-07 10:34

Ser rigtig smart ud, men så skal jeg jo køre et andet operativsystem
for at høre musik!?

Mvh Kenenth

Fra : Kent Friis

Dato : 03-11-07 10:39

Den Sat, 03 Nov 2007 09:33:51 -0000 skrev Kenneth:
> Ser rigtig smart ud, men så skal jeg jo køre et andet operativsystem
> for at høre musik!?

Jeg tror folk misforstod spørgsmålet. Hvis du bare vil høre musik,
så er den indbyggede equalizer i fx XMMS vel nok?

Musix distro'en er vist beregnet på folk der laver musik. Der skal
nok være equalizer-programmer imellem, som kan sættes imellem andre
programmer i "flow'et".

Mvh
Kent

Fra : Kenneth

Dato : 03-11-07 14:48

Yep, den i xmms kunne fint fungere, men kunne godt tænke mig en der
fungerede uanset hvilken afspiller til film/musik jeg
bruger.. ? ..synes ikke altid xmms er lige er sagen..

Kenneth

Fra : Kent Friis

Dato : 03-11-07 17:42

Den Sat, 03 Nov 2007 13:48:00 -0000 skrev Kenneth:
> Yep, den i xmms kunne fint fungere, men kunne godt tænke mig en der
> fungerede uanset hvilken afspiller til film/musik jeg
> bruger.. ? ..synes ikke altid xmms er lige er sagen..

Det skal du ikke regne med at finde. Når afspille-programmet sender
dataene til lydkort-driveren, kommer der ikke andet ind imellem
end driveren og lydkortet. Så medmindre dit lydkort har en
indbygget equalizer, skal du ikke forvente noget.

Der findes givetvis nogen til Alsa eller Jack, men det kræver at
afspilleren kan sættes op til at bruge dem. Og det er nok langt
fra alle der kan det.

Mvh
Kent

Fra : Kenneth

Dato : 03-11-07 19:03

Ok, er et indbygget graffikkort på boarded i en billig bærbar. Tror
bare det må være muligt da det kan lade sig gøre i Windows med den
software der følger med.

Mvh
Kenneth

Fra : Kenneth