Oracle on Leopard Server
Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-07 14:36

I am trying to install Oracle om Leopard Server and see that I should
add some commands in the IPServices file, namely:

ulimit -Hu 2068
ulimit -Su 2068
ulimit -Hn 65536
ulimit -Sn 65536
=

Unfortunately, the file has been removed from the system:

rqnne root# find / -name "IPServices" -print
/Volumes/Tiger/System/Library/StartupItems/IPServices
/Volumes/Tiger/System/Library/StartupItems/IPServices/IPServices
rqnne root#
=

You see, it can be found in Tiger but not in Leopard.

Oracle demands MacOS X Server 10.3.6 but I try to see whether it can be
set up for MacOS X Server 10.5 too ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-07 15:38

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> rqnne root#
> =
>
> You see, it can be found in Tiger but not in Leopard.

The same seem to have happened to the /etc/rc script that should be
given the same commands, just before IPServices is being called ... The
script is missing. Both in Leopard and in Leopard Server.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-10-07 17:13

> [...]
> given the same commands, just before IPServices is being called ... The
> script is missing. Both in Leopard and in Leopard Server.

10.5 bruger næsten udelukkende launchdeamon til at starte services.
/etc/rc, xinitd, initd og services (/System/Library/StartupItems/) er
depreciated - det meldte Apple ud ved introduktionen af 10.4.

Fra : Per Rønne

Dato : 30-10-07 19:08

> 10.5 bruger næsten udelukkende launchdeamon til at starte services.
> /etc/rc, xinitd, initd og services (/System/Library/StartupItems/) er
> depreciated - det meldte Apple ud ved introduktionen af 10.4.

OK, det må jeg se på. Orcle installerede med fejl, og jeg har endnu ikke
kunnet logge på den {men jeg har heller ikke haft tid til at læse
papirerne grundigt nok igennem}.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-10-07 19:28

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> writes:

> 10.5 bruger næsten udelukkende launchdeamon til at starte services.

Læste det som lunchdaemon - det ville have været en interessant slåfejl.

Det er ganske interessant at se hvilke tiltag Apple gør for at gøre
Unixverdenen mere strømlinede. Har du forslag til hvad Per kan gøre
for at fikse sagen?

Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Mogens V.

Dato : 30-10-07 21:52

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> 10.5 bruger næsten udelukkende launchdeamon til at starte services.
> /etc/rc, xinitd, initd og services (/System/Library/StartupItems/) er
> depreciated - det meldte Apple ud ved introduktionen af 10.4.

Xposting to mixed language groups in native tonque is a lesser idea..

Anyways, isn't ulimit still present, just in some other file?
grep -rl 'ulimit -H' /PATH/.. might reveal it. YMMV..

--
Kind regards,
Mogens V.